Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Sofia den första

Startat av TonyTonka, 16 januari 2014 kl. 19:03:27

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Citat från: Alexander skrivet 16 december 2019 kl. 11:12:16
Jag blev också mycket glad  när jag fick den informationen. För att vara ännu säker på att det stämde så mejlade jag henne om det och fick det bekräftat av henne själv också att hon gör Törnrosa i Sofia den första.

Tyvärr hade Birgitta inte kommit med i listan vid TV-sändningar. Men det är vanligt vid TV-serier att de mer ordinarie skådespelarna får företräde att listas.
:)

Jag blev förbryllad att Birgitta Larsson var med i creditlistan, det var högst oväntat men ändå en trevlig överraskning, jag är imponerad över att hon återvände för den rollen efter 35 års tid... (och om hon sagt det själv så måste det ju stämma)

Förresten; ska du inte uppdatera listan ännu mera? Det är ju massvis med avsnitt där det fattades karaktärer, t.ex. att Mia och Rachel fattades i många avsnitt där de medverkar, likaså William och många fler...

Även specifika avsnitts-karaktärer fattas (t.ex. Räven och Ishäxan i "Winter's Gift", Cora, Sjöjungfru-Drottningen, Sjöhästen, Fiskmåsen, m.fl. i "Det Flytande Palatset" och många, många flera...)

Vilka spelar förresten Dominique Pålsson Wiklund i serien?  :) (och vem spelar korpen Krake, eller vad hette van nu igen)

Alexander

Citat från: Disneyfantasten skrivet 16 december 2019 kl. 18:18:27
Jag blev förbryllad att Birgitta Larsson var med i creditlistan, det var högst oväntat men ändå en trevlig överraskning, jag är imponerad över att hon återvände för den rollen efter 35 års tid... (och om hon sagt det själv så måste det ju stämma)

Förresten; ska du inte uppdatera listan ännu mera? Det är ju massvis med avsnitt där det fattades karaktärer, t.ex. att Mia och Rachel fattades i många avsnitt där de medverkar, likaså William och många fler...

Även specifika avsnitts-karaktärer fattas (t.ex. Räven och Ishäxan i "Winter's Gift", Cora, Sjöjungfru-Drottningen, Sjöhästen, Fiskmåsen, m.fl. i "Det Flytande Palatset" och många, många flera...)

Vilka spelar förresten Dominique Pålsson Wiklund i serien?  :) (och vem spelar korpen Krake, eller vad hette van nu igen)

Ja, Disneys dokument för vissa avsnitt är inte så detaljerade som de var för andra avsnitt. Men alla Disneys listor hos Köpenhamn var mer detaljerade än listorna som visas på TV. Vilket är ett stort plus. Så alla som medverkar ska vara med under "ÖVRIGA RÖSTER" om deras respektive roll inte listades.

Tyvärr har jag inte haft tillgång till alla avsnitt att se igenom, men har du tillgång till de figurerna (videoklipp, röstprov) så uppdater jag självfallet de figurerna med respektive som listas under "ÖVRIGA RÖSTER" på vissa avsnitt.
:D

Disneyfantasten

Citat från: Alexander skrivet 16 december 2019 kl. 20:53:37
Ja, Disneys dokument för vissa avsnitt är inte så detaljerade som de var för andra avsnitt. Men alla Disneys listor hos Köpenhamn var mer detaljerade än listorna som visas på TV. Vilket är ett stort plus. Så alla som medverkar ska vara med under "ÖVRIGA RÖSTER" om deras respektive roll inte listades.

Tyvärr har jag inte haft tillgång till alla avsnitt att se igenom, men har du tillgång till de figurerna så uppdater jag självfallet de figurerna med respektive som listas under "ÖVRIGA RÖSTER" på vissa avsnitt.

Jag har bara tillgång till de avsnitt som finns på DVD (jag har dem alltså hemma) och eftersom jag såg dem förra månaden så avvaktar jag att göra det ett tag till...

Jag kan iallafall säga med 100% säkerhet att fiskmåsen Harry spelas av Ole Ornered!  :) (minns du möjligen alla de andra karaktärernas röster? om du gör det så underlättar det, annars kan du höra av dig av någon expert, t.ex. kolla igenom om Disney har kompletta rollistor)

Disneyfantasten

Citat från: Alexander skrivet 16 december 2019 kl. 20:53:37

Tyvärr har jag inte haft tillgång till alla avsnitt att se igenom, men har du tillgång till de figurerna (videoklipp, röstprov) så uppdater jag självfallet de figurerna med respektive som listas under "ÖVRIGA RÖSTER" på vissa avsnitt.

Jag har varken videoklipp eller röstprov (vet inte ens hur man fixar sådana), det finns massor på YouTube i och för sig...

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 16 januari 2014 kl. 19:20:16
Det jag vet än så länge om Sofia den första är följande:

Drottning Miranda - Linda Källgren

Är hon släkte med Sofia Källgren  ?
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Jag gillar denna serier jätte mycket !! ;D ;D ;D ;D ;D ;D

clara liljeberg

jag har hört att sofia förvandlade sig till många olika slags djur som t.ex en fågel.

gstone

Jag tycker personligen att denna serier har lika höga kvalitet som serierna som Disneydags visade på 90-taler som typ Bumbibjörnarna och Darkwing Duck  ! :D :D :D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Samma sake gill även nya DuckTales och Stare mot Mörkrets krafter ! :D :D ;D

Elios

Har aldrig förstått mig på prinsessa serier!  :P  :-*

gstone

Citat från: Elios skrivet 30 april 2020 kl. 14:48:16
Har aldrig förstått mig på prinsessa serier!  :P  :-*
trist  :'(

Du kanske ä för manlig  ;)

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet 30 april 2020 kl. 15:03:38
trist  :'(

Du kanske ä för manlig  ;)

Jag skulle klassificera det där som en könsstereotyp, men jag vet inte vad Elios tycker
Redan utfört ~60 biobesök 2025.

Disneyfantasten

Citat från: Simon Axelsson skrivet 30 april 2020 kl. 16:06:35
Jag skulle klassificera det där som en könsstereotyp, men jag vet inte vad Elios tycker

Jag tror snarare att det är mer individuellt!  ;)

Bara för att man är gillar prinsessor så behöver inte det nödvändigtvis betyda att man automatiskt är en tjej, jag till exempel, jag är kille och jag är en riktig prinsess-nörd!  ;)

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 30 april 2020 kl. 16:22:19
Jag tror snarare att det är mer individuellt!  ;)

Bara för att man är gillar prinsessor så behöver inte det nödvändigtvis betyda att man automatiskt är en tjej, jag till exempel, jag är kille och jag är en riktig prinsess-nörd!  ;)

Jag älskar prinsessor och jag är pojke, Men jag inte särskilt manlig ! :D

Snövit är en av mina favorit filmer och Den lilla sjöjungfrun och Skönheten och Odjuret är i min lista av tio bästa filmer  någonsin !!

Förlåt om jag lätt otrevlig  :'( :-[

Disneyfantasten

Citat från: Alexander skrivet 16 december 2019 kl. 11:12:16
Jag blev också mycket glad  när jag fick den informationen. För att vara ännu säker på att det stämde så mejlade jag henne om det och fick det bekräftat av henne själv också att hon gör Törnrosa i Sofia den första.

Tyvärr hade Birgitta inte kommit med i listan vid TV-sändningar. Men det är vanligt vid TV-serier att de mer ordinarie skådespelarna får företräde att listas.
:)

Förra veckan, samt igår, så skrev jag av polisavsnittet, samt alla avsnitt ur säsong 1 & 2 från din blogg på min mobil och korrigerade... (jag skrev av via min dator på jobbet)

Med reservation för att vissa av dem kan vara fel... (jag gjorde korrigeringar genom att söka upp avsnittens originaltitlar för att kolla karaktärer)

Är du intresserad?  :) (isåfall kan jag publicera det i tråden snart)

Jag har dock tyvärr bara tillgång till de avsnitt som givits ut på DVD... (kan dock så småningom dubbelkolla dem framöver)

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 12 maj 2020 kl. 17:13:42
Förra veckan, samt igår, så skrev jag av polisavsnittet, samt alla avsnitt ur säsong 1 & 2 från din blogg på min mobil och korrigerade... (jag skrev av via min dator på jobbet)

Med reservation för att vissa av dem kan vara fel... (jag gjorde korrigeringar genom att söka upp avsnittens originaltitlar för att kolla karaktärer)

Är du intresserad?  :) (isåfall kan jag publicera det i tråden snart)

Jag har dock tyvärr bara tillgång till de avsnitt som givits ut på DVD... (kan dock så småningom dubbelkolla dem framöver)

Jag hart också fyra avintt på dvd !