Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Disney+ (Disneys streamingtjänst)

Startat av gstone, 29 augusti 2018 kl. 22:30:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Simon Axelsson

Uh... det står på tjänsten att Dagbok för Alla Mina Fans: Rodrick Regerar och Natt på Museet 2 släpps nästa år... Alltså inte att de tillkommer till Disney + nästa år, utan att det är deras släppår, de båda släpptes 2011
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Samlaren

Nej det har de inte. Som ngn skrev som jag skriver mkt med så kan de ha en strategi att lägga till mer serier om ett halvår - ett år.

Jag tror också att de kommer höja priset när de tagit in mer filmer och serier från ABC, FOX, Hulu och National Geo.

De kommer nog göra olika paket erbjudanden och paket priser för de kommer ju förlora intäkter från Licenser då.

Typ Disney+ basutbud endast disney för 69kr/månad
Allt för 200kr/månad

TrondM

Citat från: Samlaren skrivet 18 september 2020 kl. 12:41:03
Jag tror också att de kommer höja priset när de tagit in mer filmer och serier från ABC, FOX, Hulu och National Geo.

Disney har allerede sagt at de skal starte en ny internasjonal streamingtjeneste som heter Star i løpet av 2021. Denne skal ha innhold fra ABC og Fox (FX, Freeform, Searchlight, 20th Centuries Studios).

Det er litt uklart om dette vil være en helt separat tjeneste, eller om den vil bli tilgjengelig som et tillegg i Disney+. Kanskje blir den begge deler.

E

Jag märkte att i andra säsongen av Firma Fantasiflytt (Imagination Movers) så är det samma röster som i säsong 1. Men när säsong 2 visades på TV så minns jag att alla rösterna var utbytta men här är dom utbytta i säsong 3. Nån som vet hur detta ligger till?

Oskar

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 18 september 2020 kl. 16:45:04
Jag märkte att i andra säsongen av Firma Fantasiflytt (Imagination Movers) så är det samma röster som i säsong 1. Men när säsong 2 visades på TV så minns jag att alla rösterna var utbytta men här är dom utbytta i säsong 3. Nån som vet hur detta ligger till?
Jag tror att att dom byta dubbningsbolag på serie från eurotroll till SDI media eller BTI studios (fd dubberman).
Jag tittar på Disney kanaler emellanåt det brukar stå SDI media eller BTI studios (fd dubberman) och sällan andra dubbningsstudio på credits på underkant på Disney kanaler.

E

Citat från: Oskar skrivet 18 september 2020 kl. 17:36:56
Jag tror att att dom byta dubbningsbolag på serie från eurotroll till SDI media eller BTI studios (fd dubberman).
Jag tittar på Disney kanaler emellanåt det brukar stå SDI media eller BTI studios (fd dubberman) och sällan andra dubbningsstudio på credits på underkant på Disney kanaler.
Eurotroll måste ju också ha dubbat säsong 2 isåfall eftersom rösterna från SDI media eller BTI Studios inte används till säsong 2 på Disney+

Adam Larsson

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 18 september 2020 kl. 19:34:30
Kommer Disney ordna listan på serierna när det gäller avsnitt? Där dom är i ordning efter vilka datum dom visades på tv.
Vissa serier är i produktionsordning andra är i visningsordning

Anders M Olsson

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 18 september 2020 kl. 19:34:30
Kommer Disney ordna listan på serierna när det gäller avsnitt? Där dom är i ordning efter vilka datum dom visades på tv.

Det är inte troligt, men du har ju full frihet att se avsnitten i vilken ordning du vill om du tycker att en annan ordning är bättre eller mera rätt än den som Disney+ använder.

Daniel Hofverberg

Citat från: Anders M Olsson skrivet 18 september 2020 kl. 20:05:09
Det är inte troligt, men du har ju full frihet att se avsnitten i vilken ordning du vill om du tycker att en annan ordning är bättre eller mera rätt än den som Disney+ använder.
Dessutom är det ju långt ifrån alla serier där ursprunglig visningsordning verkligen är att föredra kronologiskt.

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 18 september 2020 kl. 12:25:18
Dom har inte Lloyd i rymden? Undrar vad dom håller på med.
Jag tycker faktiskt inte man kan fordra att Disney ska ha allt ända från början. Trots allt tar det tid att leta fram, digitalisera och ordna med en massa ljudband till dussintals språk för serier, så det är inte rimligt att allting ska finnas tillgängligt på en gång. Dessutom skulle det inte heller vara ett smart drag affärsmässigt, då alla streamingtjänster behöver utöka utbudet med jämna mellanrum för att inte folk ska sluta abonnera. Lloyd i rymden har väl heller aldrig blivit någon storsuccé någonstans i världen, så det är knappast Disneys högsta prio.

Men sedan tjänsten började i november ifjol i USA har minst en ny TV-serie tillkommit i stort sett varje månad sedan dess, så jag har ingen anledning att misstänka att de inte kommer fortsätta med det. Så förmodligen kommer nya serier och filmer att tillkomma hela tiden, plus då att det är hyfsat mycket som finns i andra länder som inte lagts till i Sverige/Norge/Danmark/Finland än - där det allra mesta förhoppningsvis dyker upp snart.

Samlaren

Vad tror ni om Elena of Avalor s'äsong 2 kommer den få en dubb för Disney+?

Steffan Rudvall

Citat från: Samlaren skrivet 19 september 2020 kl. 14:06:34
Vad tror ni om Elena of Avalor s'äsong 2 kommer den få en dubb för Disney+?
Daniel Sjöberg har sagt att han dubbar säsong 2 av Elena från avalor

Oskar

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 18 september 2020 kl. 18:30:57
Eurotroll måste ju också ha dubbat säsong 2 isåfall eftersom rösterna från SDI media eller BTI Studios inte används till säsong 2 på Disney+
Jag tror SDI media eller BTI Studios dubbar säsong 3.

Alexander

På Disney Plus har två Nalle Puh Långfilmer fått nya svenska titlar.
Nalle Puh: Jullovet heter Nalle Puh Gott nytt Puh år och Vårkul med Ru, heter Vårtider med Ru på Disney Plus

Anders M Olsson

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 19 september 2020 kl. 15:34:33
Du har rätt, dom borde ha digitaliserat deras serier innan dom gjorde sin egen streaming service med ljudbanden.

Det är inte vad Daniel skrev.

Om de skulle vänta med att lansera Disney+ tills allt var digitaliserat skulle de aldrig komma till skott. Jag tycker faktiskt inte man kan klaga på utbudet som det ser ut nu. Det är mer än väl värt månadskostnaden även fast det inte är en totalinventering av Disneys arkiv.

Daniel Hofverberg

Citat från: Anders M Olsson skrivet 19 september 2020 kl. 17:41:11
Om de skulle vänta med att lansera Disney+ tills allt var digitaliserat skulle de aldrig komma till skott. Jag tycker faktiskt inte man kan klaga på utbudet som det ser ut nu. Det är mer än väl värt månadskostnaden även fast det inte är en totalinventering av Disneys arkiv.
Jag instämmer fullständigt - visst är det en hel del som saknas, men redan det som finns nu är mer än väl värt den ovanligt låga månadskostnaden.

Och det är ju som sagt helt orimligt att vänta med lanseringen tills precis allt är digitaliserat - då skulle lanseringen dröja åtskilliga år, och kanske decennier... :(

Det vore heller inte särskilt smart ur ett affärsmässigt perspektiv - precis som Netflix och Viaplay måste även Disney+ lägga till nya filmer och serier med jämna mellanrum, för att locka folk att stanna kvar en längre tid. Skulle allt finnas där på en gång, så skulle somliga lockas att bara abonnera i 1 - 2 månader och då lägga ner all ledig tid på att se allt de vill se, för att sedan säga upp abonnemanget.