Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Steffans Dubbningskollage

Startat av Steffan Rudvall, 10 juli 2020 kl. 10:18:15

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

jimstrom

Ja och om ni fortfarande inte är övertygade, jämför med hans röst i Bravestarr

https://www.youtube.com/watch?v=nnYblQGM6CQ

ca 2 minuter in ungefär

"Det finns ingen varnings skylt dumskalle, därför att jag stal den." - Kung Koopa (Super Mario Brödernas Super Show)

Disneyfantasten

Hej Steffan! Hur går det? Vem blir det härnäst?

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 20 oktober 2020 kl. 21:54:10
Hej Steffan! Hur går det? Vem blir det härnäst?
Jag vill försöka göra ett kollage med Hans Gustafsson men jag är fortfarande inte säker på om personen på bilderna som är bifogade i tråden är rätt Hans Gustafsson

jimstrom

Har du lyssnat på det bifogade klippet från Bravestarr? Tycker det är en klar likhet om man jämför med Polisen som vägrade svara.

I polisen som vägrade svara medverkar dessutom både Ingemar Carlhed och Stefan Ljungqvist som båda två var flitigt anlitade av KM Studio liksom Hans Gustafsson.
"Det finns ingen varnings skylt dumskalle, därför att jag stal den." - Kung Koopa (Super Mario Brödernas Super Show)

Disneyfantasten

Citat från: jimstrom skrivet 21 oktober 2020 kl. 17:48:03
Har du lyssnat på det bifogade klippet från Bravestarr? Tycker det är en klar likhet om man jämför med Polisen som vägrade svara.

I polisen som vägrade svara medverkar dessutom både Ingemar Carlhed och Stefan Ljungqvist som båda två var flitigt anlitade av KM Studio liksom Hans Gustafsson.

Vilka KM-dubbningar har Stefan medverkat i utöver Fragglarna (som dock inte är dubbad av KM men iallafall), Pocahontas, Ringaren i Notre Dame, Atlantis och Lilo och Stitch plus tillhörande uppföljare?

Jag skulle gissa att Stefan dubbat mer än enbart KM!

Eller förväxlar du kanske honom med Stefan Berglund?

jimstrom

Det var nog dom du nämnde.

Disneyfantasten

Citat från: jimstrom skrivet 21 oktober 2020 kl. 17:57:45
Nej då, Stefan Ljungqvist är ju både med i Pocahontas och Ringaren i Notre Dame, Lilo och Stitch och Atlantis en försvunnen värld samtiliga dubbade av KM Studio.

Fast han medverkade i Skrotnisse 1985 och den är INTE utförd av KM (förvisso en svensk produktion men iallafall)...

Kanske det är för att jag inte förknippar honom med något specifika dubbningsbolag...

Jag var helt övertygad om att han hade dubbat mer än enbart KM, en sådan stor skådespelare och en sådan legend...

Sen har Stefan Berglund medverkat i långt mycket mer KM-dubbningar än Stefan Ljungqvist har! (Ljungqvist har bara medverkat i fyra stycken långfilmer plus tre uppföljare, samt en dubbat av Sun Studio Stockholm, plus enbart en TV-serie tillhörande en långfilm)

Angående Stefan Frelander, han står angiven som "Musikalisk ledning" till 102 Dalmatiner och Stefan Frelander har mestadels dubbat hos Sun Studio enda gången han dubbat hos KM är Monsters Inc där han spelade Rex i eftertexterna, jag tror att "Musikalisk ledning" kan ha skrivits fel i hastigheten och menats med Stefan Berglund, helt säker kan jag förstås inte vara...

jimstrom

Nu var det ju dock Hans Gustafsson det gällde :P

Disneyfantasten

Citat från: jimstrom skrivet 21 oktober 2020 kl. 21:06:37
Nu var det ju dock Hans Gustafsson det gällde :P

Exakt, du nämnde att Ingemar Carlehed också var med i den videon och både han och Hans Gustafsson är mycket vanliga i KM Studios gamla dubbningar under 1990-talet, så jag antar att det måste betyda att det är just den Hans Gustafsson...

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 21 oktober 2020 kl. 21:42:46
Exakt, du nämnde att Ingemar Carlehed också var med i den videon och både han och Hans Gustafsson är mycket vanliga i KM Studios gamla dubbningar under 1990-talet, så jag antar att det måste betyda att det är just den Hans Gustafsson...
Jo det är rätt Hans Gustafsson men tv-serien är från 1982

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 21 oktober 2020 kl. 21:54:16
Jo det är rätt Hans Gustafsson men tv-serien är från 1982

Kan inte hjälpas, det verkar inte finnas någon bättre bild på honom, tyvärr...  :( (och det är samma sak med Staffan Hallerstam som Anders ordnat kollage med för ett tag sedan som verkar ha undvikt kameror efter Karlsson På Taket)

Jag kommer så småningom också att göra fler kollage förr eller senare... (har 100 stycken nu i min egen tråd, om ni inte redan sett dem så skulle jag råda er till att genast göra det, kanske jag hinner med minst 100 till innan året är slut)

Disneyfantasten

Hej Steffan! Hur går det med Hans Gustafsson?

Henrik Karlsson

Steffan ska du inte börja göra litet kollage med de äldre skådespelarna? Om du gör rätt med John Harryson glöm inte att att ta med den där hunden

Steffan Rudvall

Citat från: Henrik Karlsson skrivet 23 oktober 2020 kl. 12:22:13
Steffan ska du inte börja göra litet kollage med de äldre skådespelarna? Om du gör rätt med John Harryson glöm inte att att ta med den där hunden
Vilken hund?

Henrik Karlsson