Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Dubbare/röstskådespelare utan bilder

Startat av MOA, 18 november 2020 kl. 17:34:27

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Citat från: jimstrom skrivet  9 december 2020 kl. 17:35:30
Ingen aning om Anna Dröse dubbat, kvinnan på bilden med Mattias Palm är Victora Tocca tagen från musikalpodden.

Vem är Victoria Tocca? Jag har aldrig hört talas om henne förut...

jimstrom

Citat från: Disneyfantasten skrivet  9 december 2020 kl. 17:36:35
Vem är Victoria Tocca? Jag har aldrig hört talas om henne förut...

Hon är sångerska och musikal artist och programledare för musikalpodden, jag tror inte hon har dubbat, men ett flertal av hennes gäster i podden har dubbat.
"Det finns ingen varnings skylt dumskalle, därför att jag stal den." - Kung Koopa (Super Mario Brödernas Super Show)

MOA

jimstrom

Fel av mig, det ska vara Robert Dröse och Anna Norberg, och enligt wikipedia är dom sambor.
"Det finns ingen varnings skylt dumskalle, därför att jag stal den." - Kung Koopa (Super Mario Brödernas Super Show)

Daniel Hofverberg

Citat från: MOA skrivet  9 december 2020 kl. 21:32:23
E Anna & Robert Dröse gifta?
Någon Anna Dröse har jag aldrig hört talats om, men Robert Dröse är sambo med Anna Norberg; som ju var med i många dubbningar förr i tiden. De jobbar nuförtiden tillsammans med bl.a. barn- och familjemusikaler, genom företaget Dröse & Norberg Production AB. Men de är som sagt inte gifta utan "bara" sambor.

Disneyfantasten

Citat från: jimstrom skrivet  9 december 2020 kl. 21:37:00
Fel av mig, det ska vara Robert Dröse och Anna Norberg, och enligt wikipedia är dom sambor.
Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  9 december 2020 kl. 21:39:47
Någon Anna Dröse har jag aldrig hört talats om, men Robert Dröse är sambo med Anna Norberg; som ju var med i många dubbningar förr i tiden. De jobbar nuförtiden tillsammans med bl.a. barn- och familjemusikaler, genom företaget Dröse & Norberg Production AB. Men de är som sagt inte gifta utan "bara" sambor.

Det var mer än jag visste...

jimstrom

fler bilder:

jimstrom

Citat från: MOA skrivet 10 december 2020 kl. 19:15:57
Fast Åsa Jonsson(Bergfalk)finns på Facebook

Jag ser det och att det var fel person på bilden, så jag har tagit bort den, och uppdaterat mitt arkiv

MOA

Citat från: jimstrom skrivet 10 december 2020 kl. 19:24:15
Jag ser det och att det var fel person på bilden, så jag har tagit bort den, och uppdaterat mitt arkiv
Ja för Åsa Jonsson e ett vanligt namn

Homer

Hans Gustafsson i "Polisen som vägrade svara" (1980). Foto: SVT

Per Sandborgh i "Lösa förbindelser" (1985). Foto: SVT

Hans Lindgren i "Lösa förbindelser" (1985). Foto: SVT

Gunnar Ernblad i "Timmarna efter mordet" (1987). Foto: SVT

Anders Lönnbro i "Den vite riddaren" (1994). Foto: SVT

Ingemar Carlehed i "Hem till byn" (1995). Foto: SVT

Steffan Rudvall

Citat från: Homer skrivet  7 april 2021 kl. 13:56:35
Hans Gustafsson (Torulf, Bravestarr, Svinpäls med flera) i TV-serien "Polisen som vägrade svara" (1980). Foto: SVT

Vill bara informera om att denna bild dykt upp här på forumet tidigare.

Homer

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  7 april 2021 kl. 13:59:24
Vill bara informera om att denna bild dykt upp här på forumet tidigare.
Aj då! Jag såg honom också nyligen i TV-serien "Gyllene år" (1975) som fanns på Öppet arkiv. Tyvärr hann jag inte spara någon bild och nu är TV-serien borttagen.

MOA

Citat från: Homer skrivet  7 april 2021 kl. 14:07:27
Aj då! Jag såg honom också nyligen i TV-serien "Gyllene år" (1975) som fanns på Öppet arkiv. Tyvärr hann jag inte spara någon bild och nu är TV-serien borttagen.
Varför de?

Homer

Citat från: MOA skrivet  7 april 2021 kl. 22:40:56
Varför de?
Varför serien togs bort? På grund av rättigheter. Jag tror de använde ett antal låtar i serien som gör att SVT inte kan ha kvar den någon längre tid utan att betala licenspengar för musiken.