Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Önska creditlistor

Startat av TonyTonka, 15 februari 2009 kl. 16:06:47

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet  6 januari 2021 kl. 17:55:33
Hennes röst lät en smula bekant, men jag kunde inte riktigt placera den...

Disney channel visas och sp ser men jag kommer inte riktigt i håg alla kvinnliga röster som stod i slutet :-[ :-\
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Daniel Hofverberg

Citat från: Disneyfantasten skrivet  6 januari 2021 kl. 13:58:26
Gronkarna;

Tyvärr stod inga utsatta credits men jag är rätt säker på följande (kommer tyvärr inte ihåg deras namn utantill);

>Grottmannen = Fredde Granberg

>Grottflickan = Jasmine Heikura-Hansen

>Den Blå Rymdvarelsen = Kim Sulocki

>Den Blåpälsade Varelsen med Röd Näsa och Mun = Ole Ornered

Mer än så vet jag tyvärr inte...
Jag mailade Disney Character Voices International i Köpenhamn om Contract Inventory Sheets för Gronkarna för flera månader sedan, men fick tyvärr aldrig något svar... :(

När helgdagarna är över ska jag göra ett nytt försök och maila igen om den serien. :)

gstone

Jag skulle vilja ha credits för filmerna Svanprinsessan 4,The Swan Princess: A Royal Family Tale ,The Swan Princess: Princess Tomorrow, Pirate Today! The Swan Princess: A Royal Myztery (2018) och The Swan Princess: Kingdom of Music !

Undrar särskilt vilka som spelar Lords Rogers och drottning Uberta.

gstone

Steffan Rudvall

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  7 januari 2021 kl. 20:52:46
Jag skulle vilja ha credits för filmerna Svanprinsessan 4,The Swan Princess: A Royal Family Tale ,The Swan Princess: Princess Tomorrow, Pirate Today! The Swan Princess: A Royal Myztery (2018) och The Swan Princess: Kingdom of Music !
De senare Svanprinsessan-filmerna har distribuerats av Universal Sony Pictures Home Entertainment, som snart inte finns längre. Jag har kontaktat dem flertalet gånger genom åren om både Svanprinsessan och andra filmer, men tyvärr utan framgång... :(

Snart kommer dock både Universal Pictures och Sony Pictures att distribueras fysiskt av SF Studios (dock bara på DVD och Blu-Ray, inte digitala format), så möjligen kanske det betyder att det blir lättare att få tag i credits - beroende på om SF Studios även kommer få tillgång till uppgifter "bakåt i tiden" eller inte. Om inte, så finns det väl åtminstone en chans att de kan ha kontaktuppgifter till vem på Sony Pictures som man nuförtiden ska prata med.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  8 januari 2021 kl. 22:49:42
Jag tror inte man kan få creditslistor till spel.

Men om ni vill kan jag så småningom skapa ett ämne som heter "Kompletta svenska dubbningar av datorspel"!  :) (samt "Kompletta svenska dubbningar av Disney-featuretter" (alltså längre kortfilmer), "Kompletta svenska dubbningar av Disneys kortfilmer", "Kompletta svenska dubbningar av andra TV-serier", "Kompletta svenska dubbningar av Musiksagor", osv.)

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  8 januari 2021 kl. 22:35:27
Vilka rösterna i dessa spel ?

https://www.tradera.com/item/301103/439816741/7-st-disney-pc-spel-for-barn

Jag önskar credits till dessa spel !
Citat från: Steffan Rudvall skrivet  8 januari 2021 kl. 22:49:42
Jag tror inte man kan få creditslistor till spel.
Teoretiskt sett borde det gå att få fram creditlistor även till spel om man kontaktar utgivaren av respektive spel; under förutsättning att spelen har svenskdubbat tal förstås. :)

För Disney-spel blir det ju dock lite besvärligare, då Buena Vista Games/Disney Interactive tyvärr inte finns kvar längre, då hela det dotterbolaget till Disney lades ned 2016. Jag skulle dock tro att det efterföljande dotterbolaget Disney Games and Interactive Experiences borde ha kvar creditlistor till de gamla spel som Disney Interactive gav ut.

Problemet är väl bara det att de inte finns representerade i Sverige (eller ens Norden, tror jag), utan då måste man nog vända sig direkt till den avdelningen i Kalifornien - och jag har inte en blekaste aning hur man ska få tag i rätt person där.

Jag har i alla fall varken tid eller ork att försöka gräva fram creditlistor till dubbade spel - creditlistor till filmer och TV-serier tar redan för mycket tid i anspråk, plus att jag inte har något större intresse av det som inte spelat ett enda datorspel på minst 15 års tid - så det får i så fall någon annan ta tag i. :(

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  9 januari 2021 kl. 02:09:52
Teoretiskt sett borde det gå att få fram creditlistor även till spel om man kontaktar utgivaren av respektive spel; under förutsättning att spelen har svenskdubbat tal förstås. :)

För Disney-spel blir det ju dock lite besvärligare, då Buena Vista Games/Disney Interactive tyvärr inte finns kvar längre, då hela det dotterbolaget till Disney lades ned 2016. Jag skulle dock tro att det efterföljande dotterbolaget Disney Games and Interactive Experiences borde ha kvar creditlistor till de gamla spel som Disney Interactive gav ut.

Problemet är väl bara det att de inte finns representerade i Sverige (eller ens Norden, tror jag), utan då måste man nog vända sig direkt till den avdelningen i Kalifornien - och jag har inte en blekaste aning hur man ska få tag i rätt person där.

Jag har i alla fall varken tid eller ork att försöka gräva fram creditlistor till dubbade spel - creditlistor till filmer och TV-serier tar redan för mycket tid i anspråk, plus att jag inte har något större intresse av det som inte spelat ett enda datorspel på minst 15 års tid - så det får i så fall någon annan ta tag i. :(

Vet du några av rösterna i dom spelen jag visade ? ???

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  8 januari 2021 kl. 22:51:59
De senare Svanprinsessan-filmerna har distribuerats av Universal Sony Pictures Home Entertainment, som snart inte finns längre. Jag har kontaktat dem flertalet gånger genom åren om både Svanprinsessan och andra filmer, men tyvärr utan framgång... :(

Snart kommer dock både Universal Pictures och Sony Pictures att distribueras fysiskt av SF Studios (dock bara på DVD och Blu-Ray, inte digitala format), så möjligen kanske det betyder att det blir lättare att få tag i credits - beroende på om SF Studios även kommer få tillgång till uppgifter "bakåt i tiden" eller inte. Om inte, så finns det väl åtminstone en chans att de kan ha kontaktuppgifter till vem på Sony Pictures som man nuförtiden ska prata med.

Vilka gör Drottningen och Lord Rogers `?

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet  8 januari 2021 kl. 22:52:50
Men om ni vill kan jag så småningom skapa ett ämne som heter "Kompletta svenska dubbningar av datorspel"!  :) (samt "Kompletta svenska dubbningar av Disney-featuretter" (alltså längre kortfilmer), "Kompletta svenska dubbningar av Disneys kortfilmer", "Kompletta svenska dubbningar av andra TV-serier", "Kompletta svenska dubbningar av Musiksagor", osv.)

Jag undrar bara över vissa roller ;)

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  9 januari 2021 kl. 17:11:27
Vet du några av rösterna i dom spelen jag visade ? ???
Nej, av den enkla anledningen att jag inte spelat något datorspel sedan runt 2000 - 2002; och har varken spelat eller knappt ens hört talats om något av de spelen du nämner. :(

gstone

Vilka är rösterna Aladdin Nasiras Hämnd ?

Vilka spelar Sultanen och Jafars syster Nasira( som Jodi Benson gör rösten till på orginal språket)

gstone

Vilka är rösterna i AIR BUD RÄDDAR SPELET ?

gstone

Citat från: gstone skrivet 26 januari 2021 kl. 19:38:31
Vilka är rösterna i AIR BUD RÄDDAR SPELET ?

Vilka spelar Fred Davis och Phil Phil !