Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Paramount+

Startat av Samlaren, 13 mars 2021 kl. 18:48:48

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Steffan Rudvall

gstone

Jag kan inte skaffa Paramount+.

För jag har varken Boxer, Canal Digital, Com Hem eller Telenor.

Så det blir ingen Rugrats eller Wild Thornberrys för mig :'( :'(

Synd men sånt är livet.
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Hoppas inget har svenskt tal :D

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 20 mars 2021 kl. 22:44:29
Ville inte du se Rugrats och Thornberrys?

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 20 mars 2021 kl. 22:52:33
Ville inte du se Rugrats 8ch Thornberrys?

Ja. Men jag ser dom heller på engelska !

Fast om  Thornberrys har svenska credits vore det bra

Anders M Olsson

Citat från: gstone skrivet 20 mars 2021 kl. 22:01:38

Varför tror du att Paramount+ skulle kräva Boxer, Canal Digital, Com Hem eller Telenor? Det är såvitt jag förstår en streamingtjänst som alla andra, och då behövs det bara en rimligt snabb internetanslutning, inget annat.

Citat från: gstone skrivet 20 mars 2021 kl. 22:44:29

Du behöver inte skrika. Varför hoppas du på att det inte ska finnas svenskt tal? Det gör väl ingenting om det finns, bara man har möjlighet att själv välja språk.

Daniel Hofverberg

Citat från: Anders M Olsson skrivet 21 mars 2021 kl. 06:34:52
Du behöver inte skrika. Varför hoppas du på att det inte ska finnas svenskt tal? Det gör väl ingenting om det finns, bara man har möjlighet att själv välja språk.
Precis, valmöjlighet är alltid till godo.

Och skulle ingenting ha svenskt tal lär tjänsten bli en flopp, då barnfamiljer inte lär vilja se särskilt många barnprogram på engelska - så då lär tjänsten försvinna snabbt...

Citat från: gstone skrivet 20 mars 2021 kl. 22:01:38

Det är bara det "nuvarande" Paramount+ - d.v.s. programbiblioteket/tjänsten som funnits som del av bl.a. Comhem Play och andra tjänster i några års tid - som kräver Com Hem, Boxer, Canal Digital eller Telenor. Den nya Paramount+ är en helt fristående tjänst, och kräver ingenting mer än vad Netflix eller Disney+ gör.

Exakt vad som kommer hända med det Paramount+ som nu finns som del av bl.a. Comhem Play+ vet jag dock inte - om det kommer finnas kvar, försvinna helt eller om Com Hem-kunder kommer erbjudas att "uppgradera" till det nya Paramount+...

Paramount+ är alltså ett varumärke som använts i Sverige sedan 2017, och som funnits som programbibliotek eller tilläggstjänst till några kabel-TV-leverantörer. Men nu ska den alltså lanseras på nytt som en fristående tjänst istället - vilket är hög tid, då det gamla Paramount+ knappast kan ha blivit någon stor succé för barnfamiljer där barnutbudet utgörs av hela 7 TV-serier, 6 långfilmer och 2 kortfilmer; samtliga från Nickelodeon... :( Vuxenutbudet är inte riktigt lika uselt, men dock även det tämligen begränsat - åtminstone om man i likhet med undertecknad är måttligt intresserad av realityserier från MTV.

Barnutbudet på nuvarande Paramount+ har för övrigt bara svenskt tal - inga andra ljudspår och inga textspår alls - så vi får verkligen hoppas att det ändras till den nya tjänsten...

Anders M Olsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 21 mars 2021 kl. 07:12:37
Det är bara det "nuvarande" Paramount+ - d.v.s. programbiblioteket/tjänsten som funnits som del av bl.a. Comhem Play och andra tjänster i några års tid - som kräver Com Hem, Boxer, Canal Digital eller Telenor. Den nya Paramount+ är en helt fristående tjänst, och kräver ingenting mer än vad Netflix eller Disney+ gör.

Ja, jag förutsatte att den här tråden handlar om den nya streamingtjänsten som kommer att öppna på torsdag den 25 mars, inte om den gamla tilläggstjänsten hos kabel-TV bolagen.

Goliat

Någon som vet pris när det kommer?

Steffan Rudvall

gstone

Hoppas inget har svenskt tal  >:( :D

Erika

Citat från: gstone skrivet 21 mars 2021 kl. 14:12:01
Hoppas inget har svenskt tal  >:( :D

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 21 mars 2021 kl. 07:12:37
Precis, valmöjlighet är alltid till godo.

Och skulle ingenting ha svenskt tal lär tjänsten bli en flopp, då barnfamiljer inte lär vilja se särskilt många barnprogram på engelska - så då lär tjänsten försvinna snabbt...

gstone

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 21 mars 2021 kl. 18:49:39
När det gäller gingers dagbok så är frågan hur dubbningen ser ut för serien? Undrar bara för att serien's sista avsnitt var ju 2016 i Sverige.

Vad menar du ?

Daniel Hofverberg

Personligen tror jag knappast att Gingers dagbok är tillräckligt stort och känd för att det ska finnas med på Paramount+ redan vid lanseringen, utan det bästa vi kan hoppas på är nog att den kan dyka upp längre fram...

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 21 mars 2021 kl. 11:00:41
69kr tror jag.
Ja, och dessutom ska de första 7 dagarna vara gratis.

En vecka är visserligen inte speciellt mycket, men det lär ju räcka för att alla ska kunna se vilka filmer och serier som finns och hur det ligger till med dubbningar och eventuella textningar; så man kan fatta ett rättvist beslut om det finns tillräckligt mycket av värde för att man ska vilja betala för tjänsten. :)

Daniel Hofverberg

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 21 mars 2021 kl. 22:00:54
Den må inte va känd men frågan är om dubbning. Använde dom samma röstskådespelare som dom tidigare avsnitten? Är det samma dubbningsbolag?
Jag vet faktiskt inte om alla avsnitt av Gingers dagbok har sänts i Sverige och dubbats till svenska eller inte.

Serien producerades väl mellan 1998 och 2003 (men började sannolikt inte dubbas förrän 2001), så det är ju inte något enormt spann, så det troligaste är väl att samma studio (sannolikt Mediadubb International) dubbade alla avsnitt som visats i svensk TV; oavsett om det var alla tre säsonger eller mindre än så.

Huruvida det skedde några röstbyten eller inte under dessa år har jag ingen aning om, tyvärr. Den här serien är tyvärr för ny för att finnas med i Svensk Mediedatabas (Nickelodeon slutade referensbanda till Kungliga Biblioteket i april 2000, så mest troligt var det då kanalen flyttade sina sändningar utomlands), så därför kan jag tyvärr inte undersöka saken närmare. :(

Utifrån Kungliga Bibliotekets tidningstjänst verkar det i alla fall som att serien senast sändes i juli 2009 i Sverige - efter det hittar jag inga träffar alls på "Gingers dagbok" i någon svensk tidning. Såvitt jag kan se producerades de sista avsnitten 2003, även om serien sändes i USA fram till 2006 och inte alla avsnitt någonsin sändes i USA (och jag vet inte om någon utländsk kanal kunnat sända de sista avsnitten före 2006?), så teoretiskt sett kan alltså alla avsnitt ha sänts i Sverige. Enligt samma tjänst verkar serien första gången ha sänts i Sverige i september 2001, eller åtminstone hittar jag inget före det under vare sig samma titel eller originaltiteln.