Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Paramount+

Startat av Samlaren, 13 mars 2021 kl. 18:48:48

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Precis som jag befarade (i och med att ingen nedräkning finns på sidan) så har lanseringen av den fristående tjänsten Paramount+ skjutits upp till någon gång i april, medan tjänsten på torsdag bara släpps via Apple TV, Allente (sammanslagningen av Canal Digital och Viasat), Telenor och Tele2... :'(
https://www.dagensmedia.se/medier/rorligt/paramount-plus-andrar-planen-infor-lanseringen/

Tyvärr är jag inte kund hos någon av dessa, så jag kommer alltså inte kunna abonnera i detta skede... :(

gstone

"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 23 mars 2021 kl. 21:12:37
Precis som jag befarade (i och med att ingen nedräkning finns på sidan) så har lanseringen av den fristående tjänsten Paramount+ skjutits upp till någon gång i april, medan tjänsten på torsdag bara släpps via Apple TV, Allente (sammanslagningen av Canal Digital och Viasat), Telenor och Tele2... :'(
https://www.dagensmedia.se/medier/rorligt/paramount-plus-andrar-planen-infor-lanseringen/

Tyvärr är jag inte kund hos någon av dessa, så jag kommer alltså inte kunna abonnera i detta skede... :(
Gör inget  :D

Anders M Olsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 23 mars 2021 kl. 21:12:37

Vad är egentligen "Apple TV", eller som det står i artikeln "Apple TV-kanaler i Norden"?

Jag har förvisso en "Apple TV", men det är ju bara en hårdvaruburk som vilken dator, smart-TV eller läsplatta som helst där man kan installera appar från de olika streamingtjänsterna.

Dessutom har jag ett abonnemang på streamingtjänsten Apple TV+ som tekniskt fungerar som vilken annan streamingtjänst som helst, men med ett löjligt litet utbud. Enda orsaken till att jag har abonnemanget är att jag fick det gratis under ett år med min iPad. Men där finns i princip inget att se, så när det löper ut i sommar kommer jag att säga upp det. Som betaltjänst tar de rena ockerpriset - 59 kronor i månaden för ett extremt magert utbud.

Sen finns ju iTunes som också är Apples tjänst, men det är ju ingen TV-kanal, utan en sorts virtuell butik där man kan hyra eller köpa titlar.

Så frågan kvarstår. Vad är egentligen de "Apple TV-kanaler" som Paramount+ hänvisar till?

Daniel Hofverberg

Citat från: Anders M Olsson skrivet 24 mars 2021 kl. 06:58:28
Vad är egentligen "Apple TV", eller som det står i artikeln "Apple TV-kanaler i Norden"?
Precis det jag också undrar... Det var onekligen inte helt tydligt i artikeln.

Kan de syfta på att det är kunder som abonnerar på Apple TV+, som kan köpa till Paramount+, eller räcker det med att man har en Apple TV för att kunna abonnera på Paramount+...? Jag har ingetdera, så för mig spelar det ingen roll, men jag blev också lite konfunderad vad de egentligen syftar på...

Är det någon här som har tänkt sig att införskaffa Paramount+ imorgon, och har möjlighet till det? Jag är väldigt nyfiken på att få reda på vilka Nickelodeon-serier de kommer ha, och hur det ser ut med ljudspår och textspår, men är själv inte kund hos någon av de företag som nämns i artikeln.

Goliat

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 24 mars 2021 kl. 09:06:43
Alla är nyfikna på vad för utbud som Nickelodeon har där..... främst så är det ju serierna från 90 talet..... hoppas bara dom inte gör som Disney med bild storleken.

Vad har Disney gjort med storleken? Eller menar du att de beskurit?

gstone

Inget borde ha svensk tal >:(

Erika

Citat från: gstone skrivet 24 mars 2021 kl. 14:07:52

För femtioelfte gången:

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 21 mars 2021 kl. 07:12:37
Precis, valmöjlighet är alltid till godo.

Och skulle ingenting ha svenskt tal lär tjänsten bli en flopp, då barnfamiljer inte lär vilja se särskilt många barnprogram på engelska - så då lär tjänsten försvinna snabbt...

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 24 mars 2021 kl. 14:07:52
Vill du att tjänsten ska läggas ned direkt...? För utan svenskt tal lär det ju bli en flopp, så att ingen kommer vilja abonnera på tjänsten - så att den lär försvinna inom ett par månader...

Och så länge de även har engelskt tal spelar det väl ingen som helst roll för dig om de även har svenskt tal...? På samma sätt har ju Disney+ spanskt och franskt tal på nästan allt, men jag bryr mig inte om det utan undviker helt enkelt att slå på de ljudspåren då jag inte är intresserad av de språken - på samma sätt kan du ju enkelt undvika det svenska ljudspåret... Jag kan (nästan) garantera att ingen kommer att tvinga dig under vapenhot att du måste ha påslaget det svenska ljudspåret... ;)

Anders M Olsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 24 mars 2021 kl. 08:54:37
Precis det jag också undrar... Det var onekligen inte helt tydligt i artikeln.

Kan de syfta på att det är kunder som abonnerar på Apple TV+, som kan köpa till Paramount+, eller räcker det med att man har en Apple TV för att kunna abonnera på Paramount+...? Jag har ingetdera, så för mig spelar det ingen roll, men jag blev också lite konfunderad vad de egentligen syftar på...

Ja, det är väldigt förvillande när det finns flera olika produkter med snarlika namn. Man behöver inte ha en Apple TV (burken) för att kunna abonnera på Apple TV+ (tjänsten). Den senare är en strömningstjänst som alla andra (dock med väldigt magert innehåll) som man kan se i en webbläsare eller i en app på läsplatta, telefon eller smart TV.

Om det är så att Paramount+ är en tilläggstjänst till Apple TV+ borde man kunna teckna ett provabonnemang (7 dagar gratis) på Apple TV+ och därifrån ta sig vidare till Paramount+ även om man inte har någon fysisk Apple TV (alltså burken).

Om det däremot är så att Paramount+ bara fungerar i Apple TV (burken) kan man undrar varför? I så fall måste Paramount ha gjort en app som bara fungerar i Apple TV (burken) vilket verkar fullständigt idiotiskt och kortsiktigt tänkt.

Anders M Olsson

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 24 mars 2021 kl. 15:44:19
Kan den fungera på smart tv med app?

Apple TV-appen finns till en del smart tv, men långt ifrån alla.
https://www.apple.com/se/apple-tv-app/devices/

Men sen är Apple så fula att de låtsas som att man får innehåll från andra strömningstjänster, t.ex. Viaplay, HBO Nordic, C More, Prime Video m.fl. i deras abonnemang. Det är inte sant. Man måste ha separata abonnemang och separata appar från de andra tjänsterna. Men om man har andra appar installerade (med sina respektive abonnemang) kommer Apple TV-appen att "kapa" de andra tjänsterna och integrera deras innehåll med sitt eget så att det skenbart ser ut att vara väldigt omfattande.

Apples eget abonnemang (59 kronor i månaden eller 1 år gratis vid köp av t.ex. en iPad) har inte mycket innehåll att skryta med.

Anders M Olsson

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 24 mars 2021 kl. 17:00:20
Va dåligt av dom, hur ser det ut med Paramount+?

Kanske får vi veta mer i morgon.

I en nyhetsnotis från TT står det så här:
Citat
Den nya strömningstjänsten Paramount Plus kommer att släppas i Apple tv:s app från och med den 25 mars. Tjänsten kommer också att finnas tillgänglig via lokala partners som Tele 2, Telenor och Allente. Först i april släpps tjänsten direkt till konsumenter via en Paramount Plus-app.

Tjänsten lockar med innehåll från filmbolaget Paramount och de amerikanska tv-bolagen CBS och Showtime, med filmserier som "Mission impossible", "Indiana Jones" och "Gudfadern", samt serier som "Dexter" och "Ray Donovan".

För barn erbjuds bland andra "Svampbob fyrkant", "Teenage mutant ninja turtles", och "Paw patrol".

Samlaren

Man behöver ha AppleTV. Tecknade mig på ComHem play och under deras Paramount+ så har dem inte fått in så mkt mer

Daniel Hofverberg