Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Nalle Puh-dubbningar

Startat av TonyTonka, 23 juli 2008 kl. 21:25:04

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

MOA

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 28 januari 2021 kl. 15:09:38
Mest troligt för att få upp speltiden till en acceptabel nivå - även för en hyrfilm måste 25 minuter ses som orimligt kort, varför betydligt färre skulle hyra filmen (på den tiden) än om man på omslaget uppger en speltid på 40 - 60 minuter.
Ja men de blev väl tråkigt då kortfilmerna bara va på engelska

Daniel Hofverberg

Citat från: MOA skrivet 28 januari 2021 kl. 16:07:50
Ja men de blev väl tråkigt då kortfilmerna bara va på engelska
I dagens läge, absolut - men med 1980-talets mått mätt var det en annan femma, då de flesta kortfilmssamlingar både på bio och VHS var på engelska och det på den tiden i stort sett inte fanns några andra möjligheter att se på Disneys kortfilmer.

Vize

Vem är det som sjunger introt i KM:s dubbning av Nya äventyr med Nalle Puh? Det står Haakon Pedersen men jag tycker det låter mer som Anders Öjebo.

Steffan Rudvall

Citat från: Vize skrivet 29 mars 2021 kl. 16:27:54
Vem är det som sjunger introt i KM:s dubbning av Nya äventyr med Nalle Puh? Det står Haakon Pedersen men jag tycker det låter mer som Anders Öjebo.
Det är Anders Öjebo som sjunger alla KM Studios versioner av Nya äventyr med Nalle Puh introt.

Vize

Det bör i alla fall korrigeras att det är Anders Öjebo och inte Haakon Pedersen som sjunger på textsidan för ledmotivet till KM:s dubbning av Nya äventyr med Nalle Puh. Vet inte varför det står Haakon där.

MOA

Citat från: Vize skrivet  2 april 2021 kl. 01:46:11
Det bör i alla fall korrigeras att det är Anders Öjebo och inte Haakon Pedersen som sjunger på textsidan för ledmotivet till KM:s dubbning av Nya äventyr med Nalle Puh. Vet inte varför det står Haakon där.
De e felcreditering

Vize

Steffan Rudvall

Citat från: Vize skrivet  2 april 2021 kl. 14:23:06
Ja, och då är det viktigt att det korrigeras.
Jag hoppas att Daniel läser detta ämne så han kan korrigera misstaget.

Vize

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  2 april 2021 kl. 20:00:36
Jag hoppas att Daniel läser detta ämne så han kan korrigera misstaget.
Verkar inte så.

brynolf

Hej Puh lovers! Jag har ett envetet minne av att jag sett Puh-avsnitt som spelade Mozarts Klavierstück 33B i eftertexterna (Denna alltså
https://www.youtube.com/watch?v=QKqbmIm4hhg ), men hittar inget om det på hela nätet. Någon annan som känner igen sig? Vill minnas att eftertexterna gick till en stillbild av Puh i en trappa.

För övrigt anser jag att Allan Edwall gör den bästa Puh-rösten  :)

MOA

Citat från: brynolf skrivet  5 april 2021 kl. 21:21:26
Hej Puh lovers! Jag har ett envetet minne av att jag sett Puh-avsnitt som spelade Mozarts Klavierstück 33B i eftertexterna (Denna alltså
https://www.youtube.com/watch?v=QKqbmIm4hhg ), men hittar inget om det på hela nätet. Någon annan som känner igen sig? Vill minnas att eftertexterna gick till en stillbild av Puh i en trappa.

För övrigt anser jag att Allan Edwall gör den bästa Puh-rösten  :)
På kassettband ja

brynolf

Citat från: MOA skrivet  5 april 2021 kl. 21:22:57
På kassettband ja
Aah, nån ljudsaga menar du? Låter rimligt visserligen. Undrar varifrån jag fått att det skulle varit till några eftertecter i så fall.

Steffan Rudvall

Citat från: brynolf skrivet  5 april 2021 kl. 21:48:06
Aah, nån ljudsaga menar du? Låter rimligt visserligen. Undrar varifrån jag fått att det skulle varit till några eftertecter i så fall.
Jag tror hon menar det med Allan Edwall.

brynolf

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  5 april 2021 kl. 21:51:04
Jag tror hon menar det med Allan Edwall.
Aha ja kanske det. Släpptes ursprungligen på vinyl  8)

Så frågan om Mozart kvarstår kanske då.

brynolf

Citat från: brynolf skrivet  5 april 2021 kl. 21:59:36
Så frågan om Mozart kvarstår kanske då.

Ah, rätt säker på att det var Håkan Serners inläsning av Puh på TV2:
https://www.youtube.com/watch?v=AvexhszQnp8
Disney var i så fall inte inblandade över huvud taget.

Sorry om det blev off topic på ett dubbningsforum...