Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Nya äventyr med Nalle Puh

Startat av Henrik Karlsson, 3 augusti 2019 kl. 04:29:11

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Gustav Jonsson

Det var Cleanliness is next to impossible

Disneyfantasten

Citat från: Gustav Jonsson skrivet 29 september 2019 kl. 13:22:29
Det var Cleanliness is next to impossible

Även om det var längesedan jag såg avsnittet så har jag för mig (utifrån hur jag minns rösterna) att Smuts spelades av Hans Gustafsson och att Kladd spelades av Anders Öjebo, som jag också har för mig spelade Jojon...

E

På några ställen i dagens avsnitt så såg jag ett easter egg nämligen:Pixar-bollen

Disneyfantasten

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 29 september 2019 kl. 13:25:29
På några ställen i dagens avsnitt så såg jag ett easter egg nämligen:Pixar-bollen

Det har jag aldrig märkt, men det låter coolt ändå, alltså att de "föreskuggade" att Pixars första långfilm skulle släppas 1995 (precis i samband med att Disney inledde sitt goda samarbete med Pixar och släppte och distribuerade alla deras kommande filmer och blev lika mycket Disney som Disneys egna animerade filmer)

Andra föreskuggningar som förekommit hos Disney & Pixar är följande;

- en clownfisk-leksak i "Monsters Inc" (för den kommande filmen "Hitta Nemo")

- en mobil med Nick Wilde style i "Big Hero 6" (för den kommande filmen "Zootropolis")

- Mauis fiskkrok på Nicks skåpbil i "Zootropolis" (för den kommande filmen "Vaiana")

och mycket mera... (är det några jag missat?)

Disneyfantasten

Idag visades avsnittet där Puh och hans vänner försöker att rädda honungen från att bli rånad av Tesslan Steff & Heffaklumpen Heff!

Vet någon vilka som spelade ovannämnda personer, samt Jättetesslan?  :)

I MediaDubbs version spelades de iallafall av Andreas Nilsson och Hans Lindgren!  :)

E

Citat från: Disneyfantasten skrivet  6 oktober 2019 kl. 08:26:58
Idag visades avsnittet där Puh och hans vänner försöker att rädda honungen från att bli rånad av Tesslan Steff & Heffaklumpen Heff!

Vet någon vilka som spelade ovannämnda personer, samt Jättetesslan?  :)

I MediaDubbs version spelades de iallafall av Andreas Nilsson och Hans Lindgren!  :)
Heff spelades av Johan Hedenberg, Steff låter litegrann som Niclas Ekholm och Rysster (Jättetesslan) spelas av Rolf Lydahl

Disneyfantasten

Idag visades avsnittet med Robotgorillan Bruno! (som i MediaDubbs version spelades av Andreas Nilsson) I den här dubbningen spelades han av Johan Hedenberg!

Gustav Jonsson

Trubaduren

Det är händelsevis inte någon som har flera avsnitt (både Media Dubbs och KM's studios första dubbning) inspelade och som skulle ha möjlighet att bränna dessa till dvd?

Disneyfantasten

Dagens avsnitt var alltså "Vad Tar Ni För Kaninen Där i Fönstret" där det förekommer en Affärsexpedit som spelas av Johan Hedenberg...

De tre elaka leksakernas röster (de som liknar Nalle Puh, Nasse och Tiger) lät bekanta, men jag kunde inte riktigt placera dem...

Dock hann jag skymta Anders Byström i creditlistan och utifrån hur jag känner igen honom i andra roller som han gjort (Bagheera i Djungelboken 2, Stor i Stor och Liten, Lejon i Tinga Tinga Sagor, ect.) så skulle det kunna vara han som spelar Tiger-leksaken, men de andra två har jag inga bra gissningar på, i och med att jag inte hann skymta fler personer i rollistan...

Gustav Jonsson

Disneyfantasten

Då spelas alltså Puh-leksaken av Roger Storm och Nasse-leksaken av Niclas Ekholm...

Lite märkligt, då Roger Storm brukar vara lätt att känna igen...

Gustav Jonsson

Varför var det mediadubbs tex och sångare idag?

Daniel Hofverberg

Mycket riktigt sändes dagens avsnitt av Nya äventyr med Nalle Puh med fel intro - det var ju som sagt Media Dubbs version med Tomas Vikström, istället för det rätta introt med Anders Öjebo. Fråga mig inte varför, men det är inte första gången det blivit fel, utan även på Disney Channel/Playhouse Disney förr i tiden sändes ofta serien med fel intro.

Förmodligen beror det här på att det här avsnittet (Paw and Order) var det första avsnittet som KM Studio dubbade av serien på 1990-talet, efter att de 11 första avsnitten gjordes av Media Dubb (d.v.s. det första avsnittet som bara har en dubbning). Alla tidigare avsnitten på SVT har ju sänts med KM Studios omdubbningar av serien.

simon.bjornen

Även i dagens avsnitt som hette Räddaren i nöden/Nasse blir rädd ( The Masked Offender /Things That Go Piglet In The Night) användes media dubbs intro sång med tomas vikström. Från vilket avsnitt börjar man använda km studios version med Anders Öjebo?

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 10 november 2019 kl. 17:52:47
Mycket riktigt sändes dagens avsnitt av Nya äventyr med Nalle Puh med fel intro - det var ju som sagt Media Dubbs version med Tomas Vikström, istället för det rätta introt med Anders Öjebo. Fråga mig inte varför, men det är inte första gången det blivit fel, utan även på Disney Channel/Playhouse Disney förr i tiden sändes ofta serien med fel intro.

Förmodligen beror det här på att det här avsnittet (Paw and Order) var det första avsnittet som KM Studio dubbade av serien på 1990-talet, efter att de 11 första avsnitten gjordes av Media Dubb (d.v.s. det första avsnittet som bara har en dubbning). Alla tidigare avsnitten på SVT har ju sänts med KM Studios omdubbningar av serien.