Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Frågor till Oscar Isaksson

Startat av Disneyfantasten, 3 januari 2020 kl. 23:59:00

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet  6 juni 2020 kl. 18:51:25
Är hon sångerska eller också tekniker ?

Jag tror att hon är sångerska...

Erika

Citat från: gstone skrivet  6 juni 2020 kl. 18:30:08
och jag är övertygad om att Resan till Amerika serien inte dubbades av Barrefelt Produktion AB :-\ !

Det stämmer. Mediadubb International dubbade tv-serien, men det ska finnas en till dubbning som gjordes för vhs. Jag vet dock inget mer om den.

gstone

Hur kommer det sig att Sun Studios dubbade Taran och den magiska kitteln ?

Bär det annars var KM som dubbade nästa allt för Disney på den tiden ?
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 23 juni 2020 kl. 17:33:30

Samt Mary Poppins.

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 23 juni 2020 kl. 17:33:30

Jag är inte Oscar men jag antar att de ville pröva hur bra Sun Studio var de fick ju ta över Disney dubbningarna från och med 2004 tror jag

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 23 juni 2020 kl. 18:04:22
Jag är inte Oscar men jag antar att de ville pröva hur bra Sun Studio var de fick ju ta över Disney dubbningarna från och med 2004 tror jag

Fast inte nu va ?
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 23 juni 2020 kl. 18:04:22

Fast det är ju Sun Studios Stockholms-baserade dubbningar, alltså de som tog över 2000 när deras Stockholms-filial öppnade...

Kom ihåg att det är viktigt att skilja mellan Sun Studios Köpenhamns-baserade dubbningar och deras Stockholms-baderade...

Sen har ju Sun Studio också varit mixstudio vid vissa dubbningar av KM...

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 23 juni 2020 kl. 18:07:17
Fast det är ju Sun Studios Stockholms-baserade dubbningar, alltså de som tog över 2000 när deras Stockholms-filial öppnade...

Sen har ju Sun Studio också varit mixstudio vid vissa dubbningar av KM...
Tog över skulle jag inte säga Sun Studio Köpenhamn fortsätte att göra svenska dubbningar långt efter 2000

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 23 juni 2020 kl. 18:30:31
De blev ju SDI Media 2009

Snarare 2010... (den sista där de hette Sun Studio par Prinsessan och Grodan som bör ha spelats in hösten 2009 i och med att den visades på julafton och hade svensk premiär februari 2010, efter den kom Tim Burton's Alice i Underlandet som hade världspremiär mars 2010, både i USA och Sverige, denna var den första som sköttes av SDI Media)

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 23 juni 2020 kl. 18:32:30
Tog över skulle jag inte säga Sun Studio Köpenhamn fortsätte att göra svenska dubbningar långt efter 2000

Menar du Madagaskar-dataspelet och Looney Tunes Back In Action, bara för att ensemblen i dessa två var gemensamma med de som spelades in på 1990-talet...? (deras sista var Toy Story 2 som hade Sverige-premiär februari 2000 och spelades in november 1999)

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 23 juni 2020 kl. 18:37:40
Menar du Madagaskar-dataspelet och Looney Tunes Back In Action, bara för att ensemblen i dessa två var gemensamma med de som spelades in på 1990-talet...? (deras sista var Toy Story 2 som hade Sverige-premiär februari 2000 och spelades in november 1999)
Den sista dubbningen gjord i Köpenhamn var inte  Toy Story 2 utan Ed Edd och Eddy Big Picture Show i slutet av 2009 eller början av 2010

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 23 juni 2020 kl. 18:41:49
Den sista dubbningen gjord i Köpenhamn var inte  Toy Story 2 utan Ed Edd och Eddy Big Picture Show i slutet av 2009 eller början av 2010

Fast den spelades väl ändå in i Stockholm? (vilket Looney Tunes Back In Action och Madagaskar-spelet också gjorde)

Disneyfantasten

Förresten;

- Varför dubbade inte Christian Fex Mason i TV-serien Pingvinen Från Madagaskar?

- Varför dubbade inte Johan Hedenberg Rico i TV-serien Pingvinerna Från Madagaskar?

- Varför dubbade inte Mikael Tornving Skepparn i TV-serien Pingvinerna Från Madagaskar?

- Varför dubbade inte Björn Kjellman Alex i Madagaskar 3?

- Varför dubbade inte Claes Malmberg Buck i Ice Age 5 Scratattack?

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet  6 juni 2020 kl. 18:21:42
Monica kanske inte sjöng nog vackert ?

Det vore osannolikt, då ju Monica som bekant har en bra sångröst... (det har i och för sig Åsa också)