Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Snobben

Startat av Scoobydoofan1, 10 april 2020 kl. 12:54:48

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 29 augusti 2020 kl. 16:12:03
Vi har dubbat nästan alla specialer (de som gick på SVT som en serie) och den riktiga tv-serien har också dubbats även några av filmerna har dubbats

Jag vill ha dvd med dom avsnitt som har Lucas Kruger !
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Jag gillar inte snobben jul >:(

gstone

Snobben måste väl ha inspirerat South Park ? ???

Mathilda Gustafsson

Äger Disney rättigheterna till Snobben? Vissa räknar tydligen filmen från 2015 som Disney film

Disneyfantasten

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 17 december 2023 kl. 19:13:41Äger Disney rättigheterna till Snobben? Vissa räknar tydligen filmen från 2015 som Disney film
För att den är gjord av Fox som ägs av Disney?

MOA

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 17 december 2023 kl. 19:13:41Äger Disney rättigheterna till Snobben? Vissa räknar tydligen filmen från 2015 som Disney film
Dom blandar tydligen ihop de som vissa tror att Hacke Hackspett e Looney Tunes

Daniel Hofverberg

Genom uppköpet av 20th Century Fox äger Disney rättigheterna till 2015 års film, ja - men definitivt inte rollfigurerna i sig eller övriga produktioner genom åren. TV-specialerna och karaktärerna är det nog förmodligen Peanuts Worldwide LLC som äger rättigheterna till.

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 17 december 2023 kl. 21:33:11Dom blandar tydligen ihop de som vissa tror att Hacke Hackspett e Looney Tunes
Som jag då.

gstone

Vilken dubbning som den snobben har spelar ju ingen roll,

Lennartsson

@Daniel Hofverberg  Var har den här dubbningen använts? Inte ett enda namn i listan känner jag till och dubbningsbolaget är första gången jag hört talas om 

https://www.dubbningshemsidan.se/credits/snobbenochhansvanner/

Daniel Hofverberg

Citat från: Lennartsson skrivet 19 juni 2024 kl. 21:42:14@Daniel Hofverberg  Var har den här dubbningen använts? Inte ett enda namn i listan känner jag till och dubbningsbolaget är första gången jag hört talas om

https://www.dubbningshemsidan.se/credits/snobbenochhansvanner/
Det var inte direkt igår, så någon annan får rätta mig om jag minns fel - men jag vill minnas att Snobben och hans vänner sändes på Cartoon Network och/eller Boomerang under en tid. Det var nog runt 2007 - 2008 som den började, och jag gissar att den inte gick under alltför många år.

Tyvärr finns serien och dubbningen inte på någon streamingtjänst i dagsläget, och sannolikheten att dubbningen ska se dagens ljus igen är nog tämligen begränsad. :(

Det är värt att notera att det här alltså åsyftar TV-serien The Charlie Brown and Snoopy Show från 1983; inte den nyare serien med samma svenska titel som finns på Apple TV+. Det finns alltså två olika serier med samma svenska titel, trots olika originaltitlar, vilket känns som bäddat för missförstånd...

Steffan Rudvall

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 20 juni 2024 kl. 01:33:00Det var inte direkt igår, så någon annan får rätta mig om jag minns fel - men jag vill minnas att Snobben och hans vänner sändes på Cartoon Network och/eller Boomerang under en tid. Det var nog runt 2007 - 2008 som den började, och jag gissar att den inte gick under alltför många år.

Tyvärr finns serien och dubbningen inte på någon streamingtjänst i dagsläget, och sannolikheten att dubbningen ska se dagens ljus igen är nog tämligen begränsad. :(

Det är värt att notera att det här alltså åsyftar TV-serien The Charlie Brown and Snoopy Show från 1983; inte den nyare serien med samma svenska titel som finns på Apple TV+. Det finns alltså två olika serier med samma svenska titel, trots olika originaltitlar, vilket känns som bäddat för missförstånd...
Cartoon Network stämmer nog, jag minns vagt att min son som måste ha varit i förskoleåldern då inte ville se på den för att den lät fel enligt honom då han var van med SVT:s "serie".

Daniel Hofverberg

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 20 juni 2024 kl. 08:04:03Vänta lite, dom visade The Charlie Brown and Snoopy Show på Cartoon Network/Boomerang i Sverige? Är du säker på att det inte var Snobben specialerna dom visade? Var inte det också SVT Eurotroll dubbningen dom visade? SVT Eurotroll dubbningen är den man är van med från den tiden.
Jag har inget minne av att vare sig Cartoon Network eller Boomerang har sänt Snobben-specialerna, utan bara The Charlie Brown and Snoopy Show - och den serien har väl bara en enda dubbning, som Widevox Productions producerade, såvitt jag vet.

Widevox Productions verkar för övrigt vara samma företag som numera heter Online Voices, och verkar att döma av deras webbsida numera mest arbeta med reklamfilmer, informationsfilmer och liknande.

TonyTonka

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 20 juni 2024 kl. 08:43:29Jag har inget minne av att vare sig Cartoon Network eller Boomerang har sänt Snobben-specialerna, utan bara The Charlie Brown and Snoopy Show - och den serien har väl bara en enda dubbning, som Widevox Productions producerade, såvitt jag vet.

Widevox Productions verkar för övrigt vara samma företag som numera heter Online Voices, och verkar att döma av deras webbsida numera mest arbeta med reklamfilmer, informationsfilmer och liknande.
Jag är nästan hundra på att jag sett Snobben-specialerna på Cartoon Network, och det var runt 2004-2005.

Och nej, jag blandar inte ihop avsnitten, för jag minns tydligt att jag såg bl.a specialen "Someday You'll Find Her, Charlie Brown" där.
- Why do farts smell so funny?
- They're made of laughing gas!
~Timon and Pumbaa's Jungle Games

Steffan Rudvall

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 20 juni 2024 kl. 09:30:47Då stämmer den delen, men hur kan The Charlie Brown and Snoopy Show ha visats på Cartoon Network om den serien inte är förvirrad med Snobben Specialerna från SVT, den har visats i repris på Cartoon Network tidigare osv.
De måste ha visat båda i sådana fall...