Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Gnälltråden

Startat av Erika, 28 april 2020 kl. 14:21:29

Föregående ämne - Nästa ämne

BPS och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Skokaka

Jag hatar när folk säger: "Du kan inte hata det om du inte har smakat det" eller något liknande bullcrap. Bara dumma människor säger så, punkt slut. >:(

BPS

Citat från: Skokaka skrivet 12 november 2024 kl. 20:51:39Jag hatar när folk säger: "Du kan inte hata det om du inte har smakat det" eller något liknande bullcrap. Bara dumma människor säger så, punkt slut. >:(
Det är ju sant dock har man inte provat så vet man ju inte, jag hatade broccoli och vägrade äta det när jag var liten trots att jag aldrig smakat och så åt vi hos mormor en gång och det var broccolisoppa som var jättegod.

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 12 november 2024 kl. 20:51:39Jag hatar när folk säger: "Du kan inte hata det om du inte har smakat det" eller något liknande bullcrap. Bara dumma människor säger så, punkt slut. >:(
Jag när jag ser all blandad mat, tycker bara det ser så äckligt ut & vägrar smaka, kommer aldrig smaka heller. Ogillar också varma frukter & frysta jordgubbar är så äckliga att hålla i, BLÄ!

Lillefot

Man kan hata tanken på något absolut, även innan man faktiskt har provat på det. Men som BPS är inne på är det omöjligt att fullt tycka till om något om man faktiskt inte har provat det.

Exempelvis kan jag påstå att jag är inte alltför förtjust på att någonsin prova på ramen, men att då säga att det är skit eller oätligt vore väldigt missvisande.
Du kommer aldrig vara perfekt, försöker du så riskerar du bara att må dåligt.
Ändringar kan komma både aktivt och passivt, och det kan ta tid.
Men det är helt okej.

Upphovsman till den svenska översättningen av I Wani Hug that Gator!.

Disneyfantasten

Citat från: BPS skrivet 12 november 2024 kl. 20:59:23Det är ju sant dock har man inte provat så vet man ju inte, jag hatade broccoli och vägrade äta det när jag var liten trots att jag aldrig smakat och så åt vi hos mormor en gång och det var broccolisoppa som var jättegod.
Jag vet hur det känns, för jag sökte oschysst ut bl.a. Lego Filmen, Rango, Surf's Up och Det Regnar Köttbullar på förhand vilket jag ångrar, för när jag väl såg filmerna så insåg jag hur bra de var.

MOA

Citat från: Disneyfantasten skrivet 12 november 2024 kl. 21:53:13Jag vet hur det känns, för jag sökte oschysst ut bl.a. Lego Filmen, Rango, Surf's Up och Det Regnar Köttbullar på förhand vilket jag ångrar, för när jag väl såg filmerna så insåg jag hur bra de var.
Också jag när det kommer till 3D Animation

gstone

Citat från: MOA skrivet 12 november 2024 kl. 21:04:35Jag när jag ser all blandad mat, tycker bara det ser så äckligt ut & vägrar smaka, kommer aldrig smaka heller. Ogillar också varma frukter & frysta jordgubbar är så äckliga att hålla i, BLÄ!
jag är autistisk jag gillar väldigt få maträtter och många maträtter känns jobbiga i munnen.

Skokaka

Jag menar, nåja, visst har jag aldrig ätit katt eller hund. (Och jag menar inte kattmat och hundmat, utan jag menar själva husdjuren...) Men jag kommer ALDRIG att äta dom! Jag menar, de är ju till för sällskap, det är mest bondgårdsdjur som tyvärr blir till kött, men åtminstone så är det normalt, till skillnad från det andra... Ta inte illa upp, men om jag blev tvungen medan någon pekar en pistol på mig över att välja mellan att äta hund och katt eller människokött... Tja, jag får då tyvärr ta det andra, för det är samma sak, i min åsikt... Det är lika hemsk, men, tja... 

Sen så hade jag ju en utav mina falska vänner som en gång tvingade mig att kolla på något som jag förvisso inte har sett, men ville helst inte eftersom jag VET att det hade något som jag tog illa upp vid... Nåja, det var inte så hemskt över de få avsnitten som jag såg, men det var ändå inte direkt min kopp av te, som jag förväntade mig. Och plus att ingen sa till dom att inte tvinga mig mot min egen vilja... Tydligen så är det okej att tvinga folk nu för tiden, nåja... ::)

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 13 november 2024 kl. 19:25:07Jag menar, nåja, visst har jag aldrig ätit katt eller hund. (Och jag menar inte kattmat och hundmat, utan jag menar själva husdjuren...) Men jag kommer ALDRIG att äta dom! Jag menar, de är ju till för sällskap, det är mest bondgårdsdjur som tyvärr blir till kött, men åtminstone så är det normalt, till skillnad från det andra... Ta inte illa upp, men om jag blev tvungen medan någon pekar en pistol på mig över att välja mellan att äta hund och katt eller människokött... Tja, jag får då tyvärr ta det andra, för det är samma sak, i min åsikt... Det är lika hemsk, men, tja...

Sen så hade jag ju en utav mina falska vänner som en gång tvingade mig att kolla på något som jag förvisso inte har sett, men ville helst inte eftersom jag VET att det hade något som jag tog illa upp vid... Nåja, det var inte så hemskt över de få avsnitten som jag såg, men det var ändå inte direkt min kopp av te, som jag förväntade mig. Och plus att ingen sa till dom att inte tvinga mig mot min egen vilja... Tydligen så är det okej att tvinga folk nu för tiden, nåja... ::)
Minns när Adam Larsson ljög om att äta katter, varför är det tillåtet att tvinga folk? Fattar dom inte att det är olagligt?

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 13 november 2024 kl. 19:39:26Minns när Adam Larsson ljög om att äta katter, varför är det tillåtet att tvinga folk? Fattar dom inte att det är olagligt?
Han själv sa väl att det var sanning, dock?

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 13 november 2024 kl. 19:40:52Han själv sa väl att det var sanning, dock?
Ingen trodde på honom

Adam Larsson

Citat från: MOA skrivet 13 november 2024 kl. 21:06:32Ingen trodde på honom
Jag har inte ätit katt eller hund men har ätit maträtter där man traditionellt hade använt de kötttyperna fast där man bytt ut dem mot nöt eller fläskkött...

Disneyfantasten

Citat från: Disneyfantasten skrivet 14 augusti 2024 kl. 18:25:01Jag är fortfarande rysligt irriterad över att många toaletter tar betalt för toabesök, jag tycker att ALLA toalettbesök borde vara gratis, ingen borde behöva betala för att gå på toaletten, toalettbesök är jätteviktigt likaså också hygien alltså att tvätta sig och därför tycker jag att alla toalettbesök i hela världen borde vara gratis.
Förra lördagen när jag hade ätit på KFC så var det även samma sak med toaletterna där, den här världen blir bara värre och värre... (och långt ifrån bara med toalett-betalningar, utan även med massa annat elände världen över)

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 16 november 2024 kl. 19:51:28Förra lördagen när jag hade ätit på KFC så var det även samma sak med toaletterna där, den här världen blir bara värre och värre... (och långt ifrån bara med toalett-betalningar, utan även med massa annat elände världen över)
En KFC ersttta en McDonalds i Farsta det gör mig lite missnöjd för jag gillar gå på McDonalds för att få leksakerna och jag ogillar friterad kyckling tyvärr.

men inget jag kan på verka