Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Gnälltråden

Startat av Erika, 28 april 2020 kl. 14:21:29

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

gstone

Jag vill gnälla på att bara varannant nummer av Kalle Anka och Co finns i affärer!

Det tycker jag är väldigt irriterande 😖😡

Det är faktiskt inte alla som vill prenumerera, men ändå vill ha mer än varannat nummer 

Jag tycker det är jobbigt att man bara kan köpa varannat nummer av tidningen i affärer 😖😫
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Anders M Olsson

Citat från: Tintin skrivet Igår kl. 14:02:30SF inför priszoner (dvs att man betalar olika pris beroende på vart man sitter i salongen). Inte varit på SF på länge nu, men sett att de kör klassiker ibland (vilka kan vara av intresse att se).

https://www.filmstaden.se/kundservice/fragor-och-svar/priszoner/
Så var det ju förr i tiden, olika pris beroende på var i salongen man satt.

Men det tycks vara en skillnad. Förr var zonerna enbart uppdelade efter radnummer. Platserna närmast duken var billigast, sen blev det dyrare ju längre bak man satt. Nu tycks det vara en något annorlunda uppdelning där det både handlar om hur långt ifrån duken man sitter och om man sitter i mitten eller ute på sidorna.

Anders M Olsson

Citat från: gstone skrivet Igår kl. 14:52:38Jag vill gnälla på att bara varannant nummer av Kalle Anka och Co finns i affärer!

Det tycker jag är väldigt irriterande 😖😡

Det är faktiskt inte alla som vill prenumerera, men ändå vill ha mer än varannat nummer

Jag tycker det är jobbigt att man bara kan köpa varannat nummer av tidningen i affärer 😖😫
Det håller jag helt med om. De motiverar det med att det säljs för lite lösnummer, och genom att varje nummer finns ute till försäljning under längre tid tror de att fler hinner köpa det.

Själv tror jag att det oskicket kan motverka sitt eget syfte. Om bara vartannat nummer finns till försäljning kan det mycket väl bli så att många tappar intresse för tidningen och slutar köpa den helt.

Daniel Hofverberg

Citat från: Tintin skrivet Igår kl. 14:02:30SF inför priszoner (dvs att man betalar olika pris beroende på vart man sitter i salongen). Inte varit på SF på länge nu, men sett att de kör klassiker ibland (vilka kan vara av intresse att se).

https://www.filmstaden.se/kundservice/fragor-och-svar/priszoner/
Det känns verkligen som att Filmstaden skjuter sig själva i foten här. Det här är knappast vad filmbranschen behöver, som ju fortfarande inte återhämtat sig efter pandemin utan där många biografer har det tufft...

Jag hade tyckt att dessa priszoner vore logiskt och rimligt om det hade handlat om att sänka priserna på sämre platser, så att det aldrig blir dyrare än priserna har varit fram tills nu - det vore smart för att locka fler att gå på bio, och fylla ut salongerna mer. Men att höja priserna för bättre platser känns verkligen som raka motsatsen till vad filmbranschen behöver i dessa tider.

Visserligen verkar det bli lite billigare med den billigaste zonen, men det gäller i många salonger bara de allra sämsta platserna; ofta bara rad 1 - men istället betydligt dyrare än tidigare med de bästa platserna. På VIP-rader blir det ännu dyrare, och orimligt dyra priser.

Trots allt är ju biobiljetter redan nu oproportionerligt dyra, samtidigt som konkurrensen är högre än någonsin då allt fler filmer släpps som VoD och streaming tidigare än någonsin. Blir det dyrare än idag är risken överhängande att allt fler väljer att vänta tills filmerna släpps på streaming, och då kommer många biografer i landet att få det ännu tuffare än idag... :(

I dagsläget verkar det här dock inte gälla Svenska Bio, utan bara Filmstaden; trots gemensam sajt och bokningssystem.