Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Gnälltråden

Startat av Erika, 28 april 2020 kl. 14:21:29

Föregående ämne - Nästa ämne

Adam Larsson och 4 gäster tittar på detta ämne.

gstone

Videt känns som vi inte har lika många bra live action familj filmer (som inte är remakes av animerade filmer) nu för tiden  som vi hade på 00-talet

På 00-talet och föra årtionden hade berättelsen of Narnia serien, Guld kompassen, nims hemliga ö, Kalle och choklad fabriken, natt på museet filmerna, Nanny McPheep filmerna, zuper zebran, yogi björn och Poppers pingviner.

Nu är dom flesta bra familj filmer animerade 

Dock har vi förstås ibland pärlor som Wicked filmerna, Wonka och Paddington trilogien :) 🥰
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

MOA

Youtube måste glitchat, stod tidigare att 2 Rank Winners inte hade några visningar fast den egentligen hade 5. WTF alltså :o

Monsieur Hulot

Citat från: gstone skrivet  7 december 2025 kl. 21:46:59dom bra dubbarna dör eller går in pension och nu är blir svensk dubbningen förstörd och inget är lika bra som det brukar vara och det kommer aldrig bli det igen !!!? :'( :'( :'( :'( :'(😭😭😖
Men visst finns det väl någon bra dubbade bland de yngre styrkorna? Christian Hedlund till exempel, han är ju suverän :)

Adam Larsson

Det är ju mycket svårare att komma in i branschen nu så jag skulle säga tvärtom är de nya mer kvalificerade. De äldre blev bra med tiden med erfarenhet men nästan alla kom in av en slump. Någon som kände någon som kände Lasse Svensson typ och ingen visste att det ens kunde vara ett yrke. Men nu finns det ju folk i branschen som brinner för yrket och har försökt komma in jättelänge. Jag säger inte att de äldre Inte brinner för det men de har inte kämpat för att få jobba inom det

gstone

Citat från: Monsieur Hulot skrivet  7 december 2025 kl. 22:25:25Men visst finns det väl någon bra dubbade bland de yngre styrkorna
folk på forumet hävdar det..... ::) ::)

gstone

Jag ska utrycka mig så klart pch tydligen så möligt med vad jag har för problem med dubbningar idag !

Jag vill inte ha dubbningar med folk som bara dubbar !😖❗️

Jag vill ha dubbningar med riktigt skådespelare som bara råkar dubbar 

Det är vad jag kräver GE MIG DET 😖😫😖😡😢😢

Ordna så att svenska dubbningar har riktiga skådespelare som bara råkar skylla med dubbning !!! :'( :'( :'( :'(

gstone

Citat från: gstone skrivet  8 december 2025 kl. 00:22:11Jag ska utrycka mig så klart pch tydligen så möligt med vad jag har för problem med dubbningar idag !

Det är vad jag kräver GE MIG DET 😖😫😖😡😢😢

Ordna så att svenska dubbningar har riktiga skådespelare som bara råkar skylla med dubbning !!! :'( :'( :'( :'(
Kräver det 😭😖🥺

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  8 december 2025 kl. 00:22:11Jag ska utrycka mig så klart pch tydligen så möligt med vad jag har för problem med dubbningar idag !

Det är vad jag kräver GE MIG DET 😖😫😖😡😢😢

Det du efterfrågar gäller ju 95% av alla som medverkar i dubbningar, så de fåtal undantag som finns kan knappast utgöra något större problem..

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  8 december 2025 kl. 02:02:08Det du efterfrågar gäller ju 95% av alla som medverkar i dubbningar, så de fåtal undantag som finns kan knappast utgöra något större problem..
Bra då är ju problemet löst  :D ;D

gstone

Förlåt om jag var liten otrevlig igår , jag var arg på mina föräldrar och arg på min dagliga verksamhet och behövde ta ut min ilska på något sett 

Livet känns jobbigt, men jag kanske bara hade mat brist 

Jag åt mest peppakas deg igår 

Så var jag uppe jätte sent trots att jag borde sovit 

Sa några saker till mamma jag ångrad med.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  8 december 2025 kl. 02:02:08Det du efterfrågar gäller ju 95% av alla som medverkar i dubbningar, så de fåtal undantag som finns kan knappast utgöra något större problem..
Då är allt i sin ordning 

behöver inte klaga på detta mer

MOA

Citat från: gstone skrivet  8 december 2025 kl. 09:06:47Förlåt om jag var liten otrevlig igår , jag var arg på mina föräldrar och arg på min dagliga verksamhet och behövde ta ut min ilska på något sett

Livet känns jobbigt, men jag kanske bara hade mat brist

Jag åt mest peppakas deg igår

Så var jag uppe jätte sent trots att jag borde sovit

Sa några saker till mamma jag ångrad med.
Magont av för mycket deg, förklarar saken

Tintin

SF inför priszoner (dvs att man betalar olika pris beroende på vart man sitter i salongen). Inte varit på SF på länge nu, men sett att de kör klassiker ibland (vilka kan vara av intresse att se).

https://www.filmstaden.se/kundservice/fragor-och-svar/priszoner/

Adam Larsson

Citat från: Tintin skrivet  8 december 2025 kl. 14:02:30SF inför priszoner (dvs att man betalar olika pris beroende på vart man sitter i salongen). Inte varit på SF på länge nu, men sett att de kör klassiker ibland (vilka kan vara av intresse att se).

https://www.filmstaden.se/kundservice/fragor-och-svar/priszoner/
SF? Filmstaden har inte haft någon koppling till dem på flera år

Tintin

Citat från: Adam Larsson skrivet  8 december 2025 kl. 14:17:12SF? Filmstaden har inte haft någon koppling till dem på flera år
Som sagt längesedan jag var på Filmstaden, men du har rätt.