Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Gnälltråden

Startat av Erika, 28 april 2020 kl. 14:21:29

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Lillefot

Idag skedde något som verkligen visade att jag är ett levande exempel på "Murphy's law".
Du kommer aldrig vara perfekt, försöker du så riskerar du bara att må dåligt.
Ändringar kan komma både aktivt och passivt, och det kan ta tid.
Men det är helt okej.

Upphovsman till den svenska översättningen av I Wani Hug that Gator!.

MOA

Citat från: Lillefot skrivet 25 februari 2026 kl. 23:09:55Idag skedde något som verkligen visade att jag är ett levande exempel på "Murphy's law".
Hur är det levande & är det något man inte borde vara?

Lillefot

Citat från: MOA skrivet 25 februari 2026 kl. 23:34:07Hur är det levande & är det något man inte borde vara?
Kortfattat, "allt som kan gå fel kommer gå fel".
Du kommer aldrig vara perfekt, försöker du så riskerar du bara att må dåligt.
Ändringar kan komma både aktivt och passivt, och det kan ta tid.
Men det är helt okej.

Upphovsman till den svenska översättningen av I Wani Hug that Gator!.

MOA

Citat från: Lillefot skrivet 26 februari 2026 kl. 00:22:40Kortfattat, "allt som kan gå fel kommer gå fel".
Hur gick saker fel för Lillefot om nu visar sig vara Murphy's Law?

Benkt

Nu har ytterligare en av mina VHS-spelare gått sönder. Det är väldigt svårt att hitta en kvalitetsspelare till bra pris, man får alltid vad man betalar för men jag har inte tusenlappar att lägga på det... Hoppas att springa på en bra deal snart annars kan jag inte föra över VHS på ett nöjsamt sätt.....

MOA

Citat från: Benkt skrivet Idag kl. 08:06:18Nu har ytterligare en av mina VHS-spelare gått sönder. Det är väldigt svårt att hitta en kvalitetsspelare till bra pris, man får alltid vad man betalar för men jag har inte tusenlappar att lägga på det... Hoppas att springa på en bra deal snart annars kan jag inte föra över VHS på ett nöjsamt sätt.....
Om det inträffat mig hade mitt video schema blivit katastrofalt oersättligt, hoppas att ersättare existerar

Will Siv

Jag missade allt det där   :-\

Jag såg ingen reklam för det alls..........

(Men visar dom allt som fanns där  ??? )
- what.

Benkt

Citat från: Will Siv skrivet Idag kl. 14:18:50Jag missade allt det där  :-\

Jag såg ingen reklam för det alls..........

(Men visar dom allt som fanns där  ??? )
Jag var där :)

Will Siv

Citat från: Benkt skrivet Idag kl. 14:42:24Jag var där :)
Fanns det mer än vad dom visar i videon  ??? (serier, böcker, figurer, vad som helst)
- what.

Benkt

Citat från: Will Siv skrivet Idag kl. 14:46:31Fanns det mer än vad dom visar i videon  ??? (serier, böcker, figurer, vad som helst)
Ja, det fanns massor av grejer av alla dess slag. Spel och konsoller och hemdatorer, laserdisc, VHS, DVD och blu-ray-filmer, figurer med Turtles, Star Wars, anime och så vidare, serietidningar och spel/datortidningar, spelkort och allting. Om du är intresserad av sånt så se till att gå på någon av de alla retromässorna som finns nu. 

Will Siv

Citat från: Benkt skrivet Idag kl. 15:58:35Ja, det fanns massor av grejer av alla dess slag. Spel och konsoller och hemdatorer, laserdisc, VHS, DVD och blu-ray-filmer, figurer med Turtles, Star Wars, anime och så vidare, serietidningar och spel/datortidningar, spelkort och allting. Om du är intresserad av sånt så se till att gå på någon av de alla retromässorna som finns nu.
Var är nästa  ???
- what.

Tintin

Citat från: Will Siv skrivet Idag kl. 16:19:40Var är nästa  ???
Göteborg 3:e Maj, men kan även tipsa om att Örebro på senare år fått flera retrobutiker (förutom Ploppsi) där man kan hitta saker.

https://retromaniasverige.se/

Oscar Isaksson

Citat från: Benkt skrivet Idag kl. 14:42:24Jag var där :)
Jaså jag såg inte dig där ;D ;)

Citat från: Will Siv skrivet Idag kl. 14:46:31Fanns det mer än vad dom visar i videon  ??? (serier, böcker, figurer, vad som helst)
Citat från: Benkt skrivet Idag kl. 15:58:35Ja, det fanns massor av grejer av alla dess slag. Spel och konsoller och hemdatorer, laserdisc, VHS, DVD och blu-ray-filmer, figurer med Turtles, Star Wars, anime och så vidare, serietidningar och spel/datortidningar, spelkort och allting. Om du är intresserad av sånt så se till att gå på någon av de alla retromässorna som finns nu.
Ja, videon tycker jag ger en del rättvisa hur utbudet var.
Håller med i det du berättar Benkt. Det var allsköns grejer från 80-90 talet, väldigt mycket tyngd på spel var det i år och Pokémon.
En del som jag pratade med tyckte det var lite roligare förra året och det kan jag hålla med om. Tex var inte så mycket obskyra kuriosa saker som tidigare att hitta. I år var det även fler renodlade större säljare som var där och inte så många lokala privata samlare/säljare som hade hyrt bord. Det visade sig inte mist i att det var lite dyrare priser på det som såldes i år. Många säljare kände jag även igen från tex NärCon. 

Citat från: Tintin skrivet Idag kl. 16:35:16Göteborg 3:e Maj, men kan även tipsa om att Örebro på senare år fått flera retrobutiker (förutom Ploppsi) där man kan hitta saker.
En del har varit lite negativa Ploppsi av olika anledningar har jag hört, vet inte helt varför. Så det är väldigt välkommet att det öppnat fler retrobutiker runt Örebro.

Tintin

Citat från: Oscar Isaksson skrivet Idag kl. 17:04:15En del har varit lite negativa Ploppsi av olika anledningar har jag hört, vet inte helt varför. Så det är väldigt välkommet att det öppnat fler retrobutiker runt Örebro.
I Örebro. Lost Treasures,  Pennybridge Collectibles  och senast LevelUp. Det finns också en skivbutik som har lite leksaker och annat. GamingGrannar har gjort videos från samtliga.