Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Skådespelare som skulle passa en viss roll

Startat av Gustav Jonsson, 15 juni 2020 kl. 23:03:53

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.

Skokaka

Ni hajar nog biffen med varför en person inte tas upp nu, så Lova Lundgren har jag förstås ingen idé vad för karaktärer hon borde spela, men:... 

Megic Mike:
Heimlich 

Dennis Granberg:
Oliver 

Eva Westerling:
Drottningen/Häxan 

Mona Sahlin:
Kajsa Anka 

Anna Eiding:
Drottning Lillian 

Malin Gramer:
Sue Nahmee 

Maria Reingardt:
Penny från Bernard och Bianca

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet  4 juli 2025 kl. 22:44:51Karaktärer från en adaption som visserligen inte alls är skapad av Sven Nordkvist men som ändå känns som en på ett sätt, nämligen;

Tocken Är Lös

https://www.youtube.com/watch?v=R9LTCesDDik

Tocken;
- Andreas Nilsson
- Figge Norling

Mor Tilda;
- Karin Miller

Flicksnärtan;
- Carla Abrahamsen

Grismamsellen;
- Christel Körner

Gåsdamen;
- Birgitta Fernström

Kråktösen;
- Monica Forsberg

Papegojfröken;
- Pernilla Wahlgren

Rävkarlen;
- Steve Kratz

Hönorna;
- Annica Smedius
- Annelie Berg Bhagavan
- Maria Rydberg

Några fler förslag?
En till saga som jag minns. Tuppen som försöker att hitta en fru men förvirras hela tiden. 

Tocken:
Staffan Hallerstam 

Mor Tilda:
Irene Lindh 

Flicksnärtan:
Elina Raeder

Grismamsellen:
Pernilla Wahlgren

Gåsdamen:
Meta Velander

Kråktösen:
Suzanna Dilber

Papegojfröken:
Marianne Nielsen

Rävkarlen:
Totte Wallin

Hönorna:
Charlotte Ardai Jennefors

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet  5 juli 2025 kl. 01:21:52Ni hajar nog biffen med varför en person inte tas upp nu, så Lova Lundgren har jag förstås ingen idé vad för karaktärer hon borde spela, men:...

Megic Mike:
Heimlich

Dennis Granberg:
Oliver

Eva Westerling:
Drottningen/Häxan

Mona Sahlin:
Kajsa Anka

Anna Eiding:
Drottning Lillian

Malin Gramer:
Sue Nahmee

Maria Reingardt:
Penny från Bernard och Bianca
Jag kan bara gissa Oliver och Penny, det är baserat på mina egna förslag samt karaktärerna de spelat i riktiga dubbningar. (alltså, resultat-dubbningar som gjorts i verkligheten)

Då är jag nyfiken: hur kom du på resten? Vem är förresten Sue Nahmee?

PS: Du glömde två. DS

https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?topic=11860.msg229332#msg229332

https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?topic=11860.msg229333#msg229333

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet  5 juli 2025 kl. 01:36:10En till saga som jag minns. Tuppen som försöker att hitta en fru men förvirras hela tiden.

Tocken:
Staffan Hallerstam

Mor Tilda:
Irene Lindh

Flicksnärtan:
Elina Raeder

Grismamsellen:
Pernilla Wahlgren

Gåsdamen:
Meta Velander

Kråktösen:
Suzanna Dilber

Papegojfröken:
Marianne Nielsen

Rävkarlen:
Totte Wallin

Hönorna:
Charlotte Ardai Jennefors
Får se nu...

Irene Lindh som Mor Tilda för att hon brukar dubba sådana karaktärer.

Meta Velander som Gåsdamen är väl förstås p.g.a. Amelia Gabble.

Marianne Nielsen som Papegojfröken är väl förstås p.g.a. Rosalinda.

Charlotte Ardai Jennefors som Hönorna, möjligen kan hon ha dubbat en eller några hönor?

Då är jag nyfiken: hur kom du på resten?

(vem är förresten Totte Wallin nu igen? Jag tror jag kan ha hört talas om honom förut men glömt det)

Disneyfantasten

Citat från: Will Siv skrivet  4 juli 2025 kl. 22:17:14Fråga, hur kom du på dessa  ???

(Dina val för Faragonda är nog för att jag hade Ayla Kabacca........)
Din gissning stämmer mycket bra.

Resten minns jag inte hur jag kom på tyvärr, men jag utgick dels från karaktärernas utseende och personligheter efter uppsökningar och dels från en del av dina val.

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet  5 juli 2025 kl. 08:23:47Jag kan bara gissa Oliver och Penny, det är baserat på mina egna förslag samt karaktärerna de spelat i riktiga dubbningar. (alltså, resultat-dubbningar som gjorts i verkligheten)

Då är jag nyfiken: hur kom du på resten? Vem är förresten Sue Nahmee?

PS: Du glömde två. DS

https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?topic=11860.msg229332#msg229332

https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?topic=11860.msg229333#msg229333
Just det. 

Åh, hoppsan, det var sant, jag glömde de två första, så... Ingela "Pling" Forsman kan väl då vara Berättaren i Förtrollad (då Julie Andrews gjorde den rollen, som också är Mary Poppins) och Eva Dahlgren kan nog vara Dixie. (På grund utav dina två förslag som också är hundtikar.) 

Megic Mike som Heimlich: Då du kom på Grisarna från Shrek och han har en liknande röst som dom. 

Eva Westerling som Drottningen/Häxan: Eftersom du kom på Eema, som dubbades utav Margaretha Krook, som provspelade för Häxan. 

Mona Sahlin som Kajsa Anka: Eftersom du kom på Alkmene och båda utav dom dubbades utav Marie Kühler Flack.

Anna Eiding som Drottning Lillian: (Jag tror förresten att du menade Anna Widing?) Eftersom du kom på Mary Poppins, och båda spelades utav Julie Andrews.

Och Malin Gramer som Sue Nahmee: Hon är skurken från SvampBob Fyrkant: Sandy räddar Bikinibotten. Jag tog med henne eftersom du hade med Stella som ett förslag, och båda utav dom spelades utav Wanda Sykes.

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet  5 juli 2025 kl. 08:27:14Får se nu...

Irene Lindh som Mor Tilda för att hon brukar dubba sådana karaktärer.

Meta Velander som Gåsdamen är väl förstås p.g.a. Amelia Gabble.

Marianne Nielsen som Papegojfröken är väl förstås p.g.a. Rosalinda.

Charlotte Ardai Jennefors som Hönorna, möjligen kan hon ha dubbat en eller några hönor?

Då är jag nyfiken: hur kom du på resten?

(vem är förresten Totte Wallin nu igen? Jag tror jag kan ha hört talas om honom förut men glömt det)
Förstås. Men jag tänkte nog visst på att du hade med Annica Smedius och Annelie Berg Bhagavan som Hönorna, och Charlotte Ardai Jennefors har även ibland medverkat med dessa två.

Staffan Hallerstam som Tocken: Eftersom jag tyckte att stämman som Jan Nygren gjorde för honom låter lite som i Staffans nivå.

Elina Raeder som Flicksnärtan: Eftersom hon brukar vara typ coola tjejer.

Pernilla Wahlgren som Grismamsellen: Eftersom Pernilla kan använda olika typer av röster, så hon kunde nog säkert även ha en specifik röst för denna karaktären.

Suzanna Dilber som Kråktösen: Eftersom tydligen så kan hon använda en kråkliknande typ av röst. Annars så kanske vem det nu än är som dubbade Kärring Koko Koko Kaka kunde ha passat, också... Eller som Papegojfröken, nåja... 

Och Totte Wallin som Rävkarlen: Han dubbade Räv från De vilda djurens flykt. Och ja, jag tog med honom då jag tänkte på någon random rävkaraktär, så då kom han i tanken.