Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Steffans egna "Vem är bäst?"

Startat av Steffan Rudvall, 26 juli 2020 kl. 20:34:42

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Steffan Rudvall

Citat från: Adam Larsson skrivet 16 januari 2021 kl. 22:41:28
Kan du inte ta karaktärer som inte är Disney?
Jag har Klasse, Klarabella, Svarte Petter och Mortimer  tills jag kan gå över Nalle Puh och sedan efter det blir det andra företag.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 16 januari 2021 kl. 22:49:05
Jag har Klasse, Klarabella, Svarte Petter och Mortimer  tills jag kan gå över Nalle Puh och sedan efter det blir det andra företag.

Disney och Pixar då?

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 16 januari 2021 kl. 22:52:23
Disney och Pixar då?
Jag vet vad Adam menar han vill att jag ska börja med Scooby Doo så jag gör det efter Nalle Puh karaktärerna och sen fortsätter jag med Disney och Pixar.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 16 januari 2021 kl. 23:15:00
Jag vet vad Adam menar han vill att jag ska börja med Scooby Doo så jag gör det efter Nalle Puh karaktärerna och sen fortsätter jag med Disney och Pixar.

Okej då fattar jag...

Tyvärr är jag själv alldeles för långt ifrån Scooby Doo i min tråd då jag knappt hunnit med några karaktärer efter Musse Pigg och Nalle Puh...  :( (tänkte ta DreamWorks först bland de som inte är Disney, sedan Don Bluth, efter det Warner Bros där Scooby Doo och Looney Tunes är med och sen blir det fler)

Jag kan nog iallafall räkna ut vilka du tycker är bäst som Scooby-Doo respektive Shaggy!  ;) (samma som jag förmodligen, vilket jag tror att de flesta gör)

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 16 januari 2021 kl. 23:19:21
Okej då fattar jag...

Tyvärr är jag själv alldeles för långt ifrån Scooby Doo i min tråd då jag knappt hunnit med några karaktärer efter Musse Pigg och Nalle Puh...  :( (tänkte ta DreamWorks först bland de som inte är Disney, sedan Don Bluth, efter det Warner Bros där Scooby Doo och Looney Tunes är med och sen blir det fler)

Jag kan nog iallafall räkna ut vilka du tycker är bäst som Scooby-Doo respektive Shaggy!  ;) (samma som jag förmodligen, vilket jag tror att de flesta gör)
Om du menar Steve Kratz och Peter Harryson så har du nog fel.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 16 januari 2021 kl. 23:20:56
Om du menar Steve Kratz och Peter Harryson så har du nog fel.

Va! Vad menar du? Jag var helt övertygad att de allra flesta tyckte att de var bäst i rollen... (du kanske säger detta för att du inte vill spiola förrän omgångarna är uppe?)

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 16 januari 2021 kl. 23:23:26
Va! Vad menar du? Jag var helt övertygad att de allra flesta tyckte att de var bäst i rollen... (du kanske säger detta för att du inte vill spiola förrän omgångarna är uppe?)
Jag tyckte som alla andra först men efter att ha studerat olika dubbningar så ändrade jag mig.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 16 januari 2021 kl. 23:25:28
Jag tyckte som alla andra först men efter att ha studerat olika dubbningar så ändrade jag mig.

Andra dubbningar? (menar du andra språk eller andra svenska dubbningar)

Jag kan iallafall inte tänka mig några bättre i de rollerna och jag har jämfört alla Shaggys röster som går att höra... (även om några av de andra som spelat rollen är godkända)

Minns inte hur många eller vilka Scooby-Doo röster jag hört men har svårt att tänka mig någon bättre i rollen än just Steve Kratz... (de enda andra jag med 100% säkerhet vet att jag hört är Stefan Frelander som gjorde en godkänd insats och Stellan Skarsgård som inte var fullt lika lyckad)

Det har gjorts så mycket med Scooby-Doo att det inte är det lättaste att hålla reda på alla... (dessutom så är Disney generellt de som är mest noggranna med röstgodkännanden så därför tycker jag att det generellt är viktigare att gå efter originalröster där, medan hos övriga fall är det inte lika viktigt och där går jag generellt på utseende)

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 16 januari 2021 kl. 23:34:33

Jag kan iallafall inte tänka mig några bättre i de rollerna och jag har jämfört alla Shaggys röster som går att höra... (även om några av de andra som spelat rollen är godkända)

Minns inte hur många eller vilka Scooby-Doo röster jag hört men har svårt att tänka mig någon bättre i rollen än just Steve Kratz... (de enda andra jag med 100% säkerhet vet att jag hört är Stefan Frelander som gjorde en godkänd insats och Stellan Skarsgård som inte var fullt lika lyckad)

Det har gjorts så mycket med Scooby-Doo att det inte är det lättaste att hålla reda på alla... (dessutom så är Disney generellt de som är mest noggranna med röstgodkännanden så därför tycker jag att det generellt är viktigare att gå efter originalröster där, medan hos övriga fall är det inte lika viktigt och där går jag generellt på utseende)
Självklart handlar det om svenska dubbningar.

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 16 januari 2021 kl. 23:34:33

Jag har studerat scooby-doo väldigt noga och kommit fram till att jag inte tycker som alla andra.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 16 januari 2021 kl. 23:43:27
Jag har studerat scooby-doo väldigt noga och kommit fram till att jag inte tycker som alla andra.

Har du gått på originalröst?

Adam Larsson

Steffan Rudvall

Citat från: Adam Larsson skrivet 17 januari 2021 kl. 15:19:41
Kan du inte göra bara Scooby nu?
Scooby-Doo

Håkan Serner

Håkan är en bra skådespelare men lyckas tyvärr inte med Scooby-Doos röst.

Tor Isedal

Tors röst låter tyvärr mer som en äldre man en Scooby-Doo.

Stellan Skarsgård

De låter som Stellan Skarsgård försöker göra en rolig röst men tyvärr låter han inte som Scooby-Doo.

Bert-Åke Varg

I ett kassettband från 1987 är det Bert Åke Varg som spelar Scooby-Doo men det enda Scooby gör är att skälla så det går inte riktigt att bedöma Bert som Scooby Doo.

Gunnar Ernblad

I Kanal 10s videofilmer samt i Musikservices vhs-filmer spelas Scooby-Doo av Gunnar Ernblad. Gunnar gör en bra insats och har bra inlevelse.

Steve Kratz

Steve Kratz är mångas favorit och han har även min favorit han gör verkligen ett bra jobb inlevelsen är väldigt bra och han är  ganska lik orginalrösterna Don Messick och Frank Welker.

Kenneth Milldoff

Kenneth har spelat Scooby-Doo på VHS och han är inte så lyckad i rollen som Scooby-Doo då det är svårt att förstå vad han säger.

Mikael Roupé

Mikael har spelat Scooby-Doo i visa avsnitt av Scooby Doo och Scrappy Doo. Mikael gör en bra Scooby-Doo som är hyfsat likt originalet.

Stefan Frelander

Stefan har faktiskt dubbat de flesta eller kanske alla Scooby-Doos engelska röster han passar till alla dessa och kan anpassa sig när det behövs.

Andreas Nilsson skulle nog passa som Scooby-Doo och enligt honom själv har han tydligen hoppat in för Steve.

Min personliga Scooby-Doo lista:

1. Stefan Frelander
2. Steve Kratz
3. Gunnar Ernblad
4. Mikael Roupé
5. Kenneth Milldoff
6. Tor Isedal
7. Stellan Skarsgård
8. Bert-Åke Varg
9. Håkan Serner

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 17 januari 2021 kl. 15:21:49
Scooby-Doo

Håkan Serner

Håkan är en bra skådespelare men lyckas tyvärr inte med Scooby-Doos röst.

Tor Isedal

Tors röst låter tyvärr mer som en äldre man en Scooby-Doo.

Stellan Skarsgård

De låter som Stellan Skarsgård försöker göra en rolig röst men tyvärr låter han inte som Scooby-Doo.

Bert-Åke Varg

I ett kassettband från 1987 är det Bert Åke Varg som spelar Scooby-Doo men det enda Scooby gör är att skälla så det går inte riktigt att bedöma Bert som Scooby Doo.

Gunnar Ernblad

I Kanal 10s videofilmer samt i Musikservices vhs-filmer spelas Scooby-Doo av Gunnar Ernblad. Gunnar gör en bra insats och har bra inlevelse.

Steve Kratz

Steve Kratz är mångas favorit och han har även min favorit han gör verkligen ett bra jobb inlevelsen är väldigt bra och han är  ganska lik orginalrösterna Don Messick och Frank Welker.

Kenneth Milldoff

Kenneth har spelat Scooby-Doo på VHS och han är inte så lyckad i rollen som Scooby-Doo då det är svårt att förstå vad han säger.

Mikael Roupé

Mikael har spelat Scooby-Doo i visa avsnitt av Scooby Doo och Scrappy Doo. Mikael gör eller bra Scooby-Doo som är hyfsat likt originalet.

Stefan Frelander

Stefan har faktiskt dubbat de flesta eller kanske alla Scooby-Doos engelska röster han passar till alla dessa och kan anpassa sig när det behövs.

Andreas Nilsson skulle nog passa som Scooby-Doo och enligt honom själv har han tydligen hoppat in för Steve.

Min personliga Scooby-Doo lista:

1. Stefan Frelander
2. Steve Kratz
3. Gunnar Ernblad
4. Mikael Roupé
5. Kenneth Milldoff
6. Tor Isedal
7. Stellan Skarsgård
8. Bert-Åke Varg
9. Håkan Serner

Tor Isedal och  Håkan Sernet är dom två bästa  >:( >:( >:( >:( >:( >:(
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"