Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Quiz

Startat av Mathilda Gustafsson, 31 augusti 2020 kl. 22:38:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 29 juni 2021 kl. 17:34:32
Ja det är Johan, Ned Flanders är väl också ganska stor.

Justé, det har du rätt i, likaså Sykes i Inspector Gadget (1999), men i Flubber, Joe Jättegorillan, Monsters Inc och Luftens Hjältar så crediteras han endast under "övriga röster"...

Steffan Rudvall

Vem hör i detta ljudklippet?

Personen är född på den senare delen av 80-talet och har dubbat en viss Anka samt en prinsessa för Disney.

MOA

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 29 juni 2021 kl. 17:41:01

Personen är född på den senare delen av 80-talet och har dubbat en viss Anka samt en prinsessa för Disney.
Den enda 80-Talisten jag kommer på som dubbat en anka är Anna Engh men hon e född 82

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 29 juni 2021 kl. 17:41:01

Anna Nordell-Engh och karaktärerna du syftar på är Kajsa Anka och Charlotte La Bouff!  :)

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 29 juni 2021 kl. 18:33:25
Anna Nordell-Engh och karaktärerna du syftar på är Kajsa Anka och Charlotte La Bouff!  :)
Tyvärr inte det är en officiell Disney prinsessa det gäller. Personens namn börjar på bokstaven M.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 29 juni 2021 kl. 18:36:19
Tyvärr inte det är en officiell Disney prinsessa det gäller. Personens namn börjar på bokstaven M.

Hm, nu ska vi se, en anka och en prinsessa, men jag kan inte komma på vilka som spelat både Kajsa Anka och en av prinsessorna, Marie Kühler-Flack har mig veterligen aldrig dubbat någon av prinsessorna och Åsa Jonsson har visserligen spelat Ariel, Belle och Jasmine men har aldrig varit officiellt röst till någon av dessa och har dessutom bara spelat dessa tre vid ett tillfälle och i samma produktion och ingen av dem har särskilt många repliker där...

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 29 juni 2021 kl. 18:42:11
Hm, nu ska vi se, en anka och en prinsessa, men jag kan inte komma på vilka som spelat både Kajsa Anka och en av prinsessorna, Marie Kühler-Flack har mig veterligen aldrig dubbat någon av prinsessorna och Åsa Jonsson har visserligen spelat Ariel, Belle och Jasmine men har aldrig varit officiellt röst till någon av dessa och har dessutom bara spelat dessa tre vid ett tillfälle och i samma produktion och ingen av dem har särskilt många repliker där...
Det kanske var lite otydligt men det är inte Kajsa.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 29 juni 2021 kl. 18:43:03
Det kanske var lite otydligt men det är inte Kajsa.

Lena Ericsson? (om du tänker på Anki) men hon har heller aldrig spelat en prinsessa...

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 29 juni 2021 kl. 18:44:03
Lena Ericsson? (om du tänker på Anki) men hon har heller aldrig spelat en prinsessa...
Rätt anka men fel person.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 29 juni 2021 kl. 18:46:09
Rätt anka men fel person.

Mikaela Tidermark? (som är den enda andra jag kan komma på som låter sådär)

Fast de tre prinsessorna hon spelat har hon bara spelat fåtal gånger, Jasmine och Snövit bara en gång vardera och Mulan bara två gånger, det är inte heller säkert att Mikaela någonsin behövt godkännas av Disney för dessa roller...

Förresten så bar väl Mikaela en ljusare röst? Eller har jag fel...

(hur kunde jag vara så dum att jag tog Lena Ericsson jag vet att hon är född på 1950-talet och beduterade i mitten av 1970-talet)

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 29 juni 2021 kl. 18:48:45
Mikaela Tidermark? (som är den enda andra jag kan komma på som låter sådär)

Fast de tre prinsessorna hon spelat har hon bara spelat fåtal gånger, Jasmine och Snövit bara en gång vardera och Mulan bara två gånger, det är inte heller säkert att Mikaela någonsin behövt godkännas av Disney för dessa roller...

Förresten så bar väl Mikaela en ljusare röst? Eller har jag fel...

(hur kunde jag vara så dum att jag tog Lena Ericsson jag vet att hon är född på 1950-talet och beduterade i mitten av 1970-talet)
Det stämmer! För Snövit måste hon väl iallafall ha blivit godkänd jag menar Röjar-Ralf Kraschar Internet var ju en biofilm.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 29 juni 2021 kl. 18:50:50
Det stämmer! För Snövit måste hon väl iallafall ha blivit godkänd jag menar Röjar-Ralf Kraschar Internet var ju en biofilm.

Fast Snövit har bara 5-7 repliker i den plus att Lizette Pålsson som spelade Snövit i så många år fortfarande spelade Askungen medan stackars Mulan fick byta röst för tredje gången (i denna film spelades hon av Anna Isbäck, Mikaela spelade den rollen i Sofia Den Första och Disney Infinity medan Divina Sarkany gjorde rollen i originalfilmen Mulan och dess uppföljare) sedan stod Snövit inte ens officiellt crediterad på bio, DVD & Bluray...

Mathilda Gustafsson

Jag söker en person som spelade det en stor spökjägare hund utan att vara godkänd i rollen

Vem är det jag söker?

Disneyfantasten

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 29 juni 2021 kl. 19:13:35
Jag söker en person som spelade det en stor spökjägare hund utan att vara godkänd i rollen

Vem är det jag söker?

Bert-Åke Varg kanske han spelade endast rollen i en LP, annars kanske Tor Isedal eller Håkan Serner?

Steffan Rudvall

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 29 juni 2021 kl. 19:13:35

Vem är det jag söker?
När Steve Kratz i podden Röstskådespelarna beskriver hur han fick rollen som Scooby-Doo verkar det som att han inte skickat något röstprov och därför kan han inte heller har varit godkänd.

Det kan också förklara varför man inte tog tillbaks Media Dubbs röster när Sun Studio Stockholm började dubba Scooby-Doo.