Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

DuckTales - Disney+ (Nydubb på Svenska)

Startat av Goliat, 6 november 2020 kl. 07:04:44

Föregående ämne - Nästa ämne

Christer och 3 gäster tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: Henkow skrivet 21 augusti 2026 kl. 16:03:35Fast de visar med största sannolikhet samma 21 (har jag för mig) avsnitt som de alltid har cirkulerat runt. Åtminstone var det samma avsnitt som visades mellan 2013-2019 när jag aktivt spelade in från Disney Channel/XD. Det är de avsnitten som släppts på DVD samt några till. Samtliga från första säsongen. Kan kolla upp exakt vilka det var. Riktigt märkligt att inte alla de avsnitten återanvändes på D+. Fast om det rör sig om avsnitt som de inte har överhuvudtaget på D+ så är det såklart mer förståeligt.
Vilka 21 avsnitt 
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Citat från: Henkow skrivet 21 augusti 2026 kl. 16:03:35Fast de visar med största sannolikhet samma 21 (har jag för mig) avsnitt som de alltid har cirkulerat runt. Åtminstone var det samma avsnitt som visades mellan 2013-2019 när jag aktivt spelade in från Disney Channel/XD. Det är de avsnitten som släppts på DVD samt några till. Samtliga från första säsongen. Kan kolla upp exakt vilka det var. Riktigt märkligt att inte alla de avsnitten återanvändes på D+. Fast om det rör sig om avsnitt som de inte har överhuvudtaget på D+ så är det såklart mer förståeligt.
Så fall var det nog mest dom jag såg som barn 

gstone

Så folk på forumet ogillar den nya dubb ?

Eftersom sol ni prata om att få tag på orginal dubben hela tiden 

Själv ser jaf inte något större fel på nydubb 

BPS

Citat från: gstone skrivet Idag kl. 10:19:13Så folk på forumet ogillar den nya dubb ?

Det är inget större fel på men det handlar om vad den ersätter.

Goliat

Citat från: BPS skrivet Idag kl. 12:08:55Det är inget större fel på men det handlar om vad den ersätter.
Precis, nostalgin försvinner med ny dubb.

Oskar

Citat från: gstone skrivet Idag kl. 10:19:13Så folk på forumet ogillar den nya dubb ?

även om det är inte fel med nya dubbning men det gäller min generation från 80 talet och 90 talet efter jag föddes på 1989 som hade tillgång till tv3 och andra tv kanaler som finns endast på kabeltv och satellit tv på den tiden eftersom den gamla dubbning är nosklagi för min generation från 80 talet och 90 talet men jag tryckte ändå Leo hallerstam gör bra jobb med försöker efterlikna hans pappa Staffan hallerstam röstläge och tonfallet på knatte fnatte och tjatte.

gstone

Citat från: Goliat skrivet Idag kl. 12:28:04Precis, nostalgin försvinner med ny dubb.
spelar det så stor roll ?

Goliat

Citat från: gstone skrivet Idag kl. 13:24:04spelar det så stor roll ?
Det handlar inte om att den nya dubbningen är dålig. Problemet är att dubbningen också är en del av minnet av filmen. Om man såg den med en viss röst som barn blir den rösten en del av själva nostalgikänslan. Byter man röster får man fortfarande samma film, men inte riktigt samma upplevelse.