Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Dubbare/röstskådespelare utan bilder

Startat av MOA, 18 november 2020 kl. 17:34:27

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Citat från: MOA skrivet 13 oktober 2021 kl. 15:34:39
Man kan undra vad F:et betyder
Det verkar stå för Figgé - jag förutsätter att det här är rätt person, och i så fall är alltså hans fullständiga namn Viggo Olav Figgé Andersen:
https://www.ratsit.se/19570613-Viggo_Olav_Figge_Andersen_Nynashamn/_8r5FrInZceeQCqIwvtKXsM3GH6IQ03EgkhZcRbLevw

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 12 oktober 2021 kl. 21:10:06
Kättie Nilsson har aldrig agerat utanför Pocahontas och dess uppföljare.

Jo någonting tror jag visst att det är, inte i dubbningssammanhang kanske, men alla som dubbat har alltid det som extraknäck och dubbning är alltid frilansjobb, alla måste jobba för att kunna tjäna pengar sin överlevnad!

Jag vet bara inte i vilka sammanhang hon varit med i utöver dessa två filmer, men något tror jag att det är...

Adam Larsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet 13 oktober 2021 kl. 17:21:17
Jo någonting tror jag visst att det är, inte i dubbningssammanhang kanske, men alla som dubbat har alltid det som extraknäck och dubbning är alltid frilansjobb, alla måste jobba för att kunna tjäna pengar sin överlevnad!
Inte alltid Gunnar Ernblad såg det som sitt yrke.

MOA

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 13 oktober 2021 kl. 16:34:49
Det verkar stå för Figgé - jag förutsätter att det här är rätt person, och i så fall är alltså hans fullständiga namn Viggo Olav Figgé Andersen:
https://www.ratsit.se/19570613-Viggo_Olav_Figge_Andersen_Nynashamn/_8r5FrInZceeQCqIwvtKXsM3GH6IQ03EgkhZcRbLevw
Då har vi hittat Sveriges mest okända VA

Disneyfantasten

Citat från: Adam Larsson skrivet 13 oktober 2021 kl. 17:25:45
Inte alltid Gunnar Ernblad såg det som sitt yrke.

Fast även han måste jobba för att tjäna pengar för överlevnad!  ;) (han är i och för sig nyligen bortgången, men ändock)

Dessutom så medverkade han ju även i några filmer som "synlig" skådespelare under 1970 & 1980-talen och slog igenom i tidigt 1970-tal!

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 13 oktober 2021 kl. 18:14:38
Fast även han måste jobba för att tjäna pengar för överlevnad!  ;) (han är i och för sig nyligen bortgången, men ändock)

Dessutom så medverkade han ju även i några filmer som "synlig" skådespelare under 1970 & 1980-talen och slog igenom i tidigt 1970-tal!
När han började dubba och översätta för Lasse Svensson slutade han att medverka som synlig skådespelare eller i alla fall så minskade han väldigt mycket på det. Så jag skulle säga att det absolut inte var något extraknäck för honom. När du säger att han måste jobba för att tjäna pengar så kan det tolkas som att du tror att man dubbar gratis.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 13 oktober 2021 kl. 18:21:57
När han började dubba och översätta för Lasse Svensson slutade han att medverka som synlig skådespelare eller i alla fall så minskade han väldigt mycket på det. Så jag skulle säga att det absolut inte var något extraknäck för honom. När du säger att han måste jobba för att tjäna pengar så kan det tolkas som att du tror att man dubbar gratis.

Vad tycker du jag ska säga istället då?

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 13 oktober 2021 kl. 18:34:01
Vad tycker du jag ska säga istället då?
Ja alltså, det finns ju faktiskt folk som nästan bara röstskådespelar så det där med att man inte kan leva på det stämmer ju i alla fall inte. Man kan nog leva bättre på andra yrken men man är ju inte direkt fattig om man säger så.

Marcusen

Citat från: gstone skrivet 12 oktober 2021 kl. 21:10:06
Kättie Nilsson har aldrig agerat utanför Pocahontas och dess uppföljare.
Hur ser han ut?

Disneyfantasten

Steffan Rudvall

Disneyfantasten

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 13 oktober 2021 kl. 19:05:45
Tack!  :)

Vilket år är hon född?
Jag har inte hittat något om det men jag skulle chansa på att hon är i 70 till 80 års ålder.

MOA

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 13 oktober 2021 kl. 19:11:40
Jag har inte hittat något om det men jag skulle chansa på att hon är i 70 till 80 års ålder.
Hon e 81