Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Hur skulle din dubbning se ut?

Startat av clash, 21 januari 2006 kl. 01:37:55

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mathilda Gustafsson

I min dubbning av Toy Story 2 skulle alla ha samma röster som i den riktiga förutom Slinky som skulle spelas av John Harryson

gstone

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 24 juli 2020 kl. 22:27:08
I min dubbning av Toy Story 2 skulle alla ha samma röster som i den riktiga förutom Slinky som skulle spelas av John Harryson

Tänk att John Harryson aldrig dubbade någon CGI-film ! :o ::)
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Disneyfantasten

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 24 juli 2020 kl. 22:27:08

Är du verkligen säker på det?  ??? (visserligen ÄLSKAR jag John Harrysons röst och yrke som skådespelare och han var lysande i alla sina roller, men jag är inte så säker på att han hade passat som Slinky)

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 24 juli 2020 kl. 22:28:46
Är du verkligen säker på det?  ??? (visserligen ÄLSKAR jag John Harrysons röst och yrke som skådespelare och han var lysande i alla sina roller, men jag är inte så säker på att han hade passat som Slinky)

Jag Fördrar Guy De la berg ! :D

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 24 juli 2020 kl. 22:30:36
Jag Fördrar Guy De la berg ! :D

Jag med! (fast Rune Ek var också duktig)

Mathilda Gustafsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet 24 juli 2020 kl. 22:28:46
Jag har ändrat mig I min dubbning av Toy Story 2 skulle alla ha samma röster som i den riktiga förutom Slinky som skulle spelas av Hans Lindgren

gstone

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 24 juli 2020 kl. 22:32:56
Jag har ändrat mig I min dubbning av Toy Story 2 skulle alla ha samma röster som i den riktiga förutom Slinky som skulle spelas av Hans Lindgren

TOPPEN !!!!!!!!!!!!!! Det hade varit UNDERBART

Tänk att Lindgren aldrig dubbade en CGI-film i sitt liv  ::)

Disneyfantasten

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 24 juli 2020 kl. 22:32:56

Hans Lindgren hade däremot kunnat fungera som Slinky!  :)

Mathilda Gustafsson

Citat från: gstone skrivet 24 juli 2020 kl. 22:35:20
Tänk att Lindgren aldrig dubbade en CGI-film i sitt liv  ::)
Va har han verkligen aldrig gjort det?

gstone

Anders

Citat från: clash skrivet  4 april 2006 kl. 11:03:59
James Bond Jr är i stort beov av en omdubb
Kan ínte rollerna så säger bara att det ska va med Jacl Wagner, Alexandra Dalström, Johanna Ljungberg, Andreas Nilsson m.fl.
Någon särskild anledning till varför du tycker så? Jag tycker dubbningen är rätt så bra. Många röster låter väldigt lika originalrösterna. Några av undantagen är väl Andreas Nilsson i huvudrollen, som är mörkare än originalet, samt Peter Sjöquist som Kameleonten, som har en mer väsande röst medan originalet har en mer nasal röst. Dock är de ju inte sämre för det.
Nästa gång, Gadget! Nästa gång!

Steffan Rudvall

Citat från: Anders skrivet 25 juli 2020 kl. 13:29:29
Någon särskild anledning till varför du tycker så? Jag tycker dubbningen är rätt så bra. Många röster låter väldigt lika originalrösterna. Några av undantagen är väl Andreas Nilsson i huvudrollen, som är mörkare än originalet, samt Peter Sjöquist som Kameleonten, som har en mer väsande röst medan originalet har en mer nasal röst. Dock är de ju inte sämre för det.
Personen har inte varit aktiv på forumet sedan 2007 så jag tror inte du kommer få något svar

Mathilda Gustafsson

Spiderman filmerna med Tom Holland skulle ha dubbats

Jonas Bane - Spiderman
Happy Jankell - Michelle "MJ" Jones

Simon Axelsson

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 25 juli 2020 kl. 18:14:53
Spiderman filmerna med Tom Holland skulle ha dubbats

Jonas Bane - Spiderman
Happy Jankell - Michelle "MJ" Jones

Låter faktiskt ganska bra, men då måste man ju fråga hur du skulle dubba resten av MCU?
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Mathilda Gustafsson

Citat från: Simon Axelsson skrivet 25 juli 2020 kl. 18:18:30
Låter faktiskt ganska bra, men då måste man ju fråga hur du skulle dubba resten av MCU?
Jag vet inte jag tog bara dessa två eftersom att de hade spelat skådespelarna förut