Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Hur skulle din dubbning se ut?

Startat av clash, 21 januari 2006 kl. 01:37:55

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 31 augusti 2020 kl. 20:59:16
Vem skulle du ha anlitat då?

Vet inte riktigt, kanske Therese Reuterswärd hade klarat rollen skapligt av de som brukar dubba hos Sun Studio...

Har du hört Elina Raeders insats som Carmen Cortez i Spy Kids? (för den karaktären är INTE jobbig!)

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 31 augusti 2020 kl. 21:17:26
Vet inte riktigt, kanske Therese Reuterswärd hade klarat rollen skapligt av de som brukar dubba hos Sun Studio...

Har du hört Elina Raeders insats som Carmen Cortez i Spy Kids? (för den karaktären är INTE jobbig!)
Ja det har jag hört och den rösten skulle passa Alice. Jag vill också säga att jag tycker inte att hennes röst är jobbig det är bara det att hon ofta blir kastad som jobbiga/elaka karaktärer

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 31 augusti 2020 kl. 21:17:26

Ja det har jag hört och den rösten skulle passa Alice.
Jag vill också säga att jag tycker inte att hennes röst är jobbig det är bara det att hon ofta blir castad som jobbiga/elaka karaktärer

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 31 augusti 2020 kl. 21:31:42
Ja det har jag hört och den rösten skulle passa Alice.
Jag vill också säga att jag tycker inte att hennes röst är jobbig det är bara det att hon ofta blir kastad som jobbiga/elaka karaktärer

För det första, det ska vara "castad" med C och inte kastad! (kasta är när man antingen kastar något i luften eller på marken eller slänger i soptunnan, medan casta betyder rollsättning, därav det engelska namnet "casting")

Vilka "jobbiga/elaka" karaktärer är det förresten du syftar på? (den roll jag förknippar henne mest med, alltså Violet Parr i Superhjältarna, är iallafall definitivt varken jobbig eller elak även om hon ibland kan bli förnärmad)

Disneyfantasten

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 31 augusti 2020 kl. 21:46:22
Vilken film/serie är hon med i?
Hey Arnold
Citat från: Hey Arnold på svenska skrivet 31 augusti 2020 kl. 21:41:14
Helga Pataki :)
Även Lillemor i Arthur som alltid är jobbig mot sin bror, Iris i Pokémon som alltid retar Ash och Elektra i Tracy Beaker spinofferna och det finns även fler

Disneyfantasten

Citat från: Hey Arnold på svenska skrivet 31 augusti 2020 kl. 21:48:05
Hey Arnold.

Hey Arnold filmen.

Jag har aldrig hört talas om dessa förut...

Så du har alltså döpt ditt konto efter denna...

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 31 augusti 2020 kl. 21:50:48
Jag har aldrig hört talas om dessa förut...

Så du har alltså döpt ditt konto efter denna...
Hey Arnold är en Nickelodeon serie som hade premiär 1996

Här är en bild Elina Reader gör tjejens röst

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 31 augusti 2020 kl. 21:56:21
Hey Arnold är en Nickelodeon serie som hade premiär 1996

Här är en bild Elina Reader gör tjejens röst

Okej, inte konstigt jag inte kände till den, är inte förtjust i Nickelodeon-serier i allmänhet nämligen...

Är det förresten karaktären i mitten?

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 31 augusti 2020 kl. 21:59:28
Okej, inte konstigt jag inte kände till den, är inte förtjust i Nickelodeon-serier i allmänhet nämligen...

Är det förresten karaktären i mitten?
Karaktären i mitten är Arnold de är den blonda tjejen på kanten som Elina spelar

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 31 augusti 2020 kl. 22:00:54
Karaktären i mitten är Arnold de är den blonda tjejen på kanten som Elina spelar

Okej, hon som ser lite elak ut alltså...

Oskar

Citat från: Hey Arnold på svenska skrivet 31 augusti 2020 kl. 22:00:43
Bra bild. :)

Hey Arnold hade sin svenska premiär i Sverige 1998 men det var då odubbad.

Så det tog två år.
Den program hade premiär 1998 på sommarlovsmorgon Alarm på svt men det var då odubbad.

Steffan Rudvall

Disneyfantasten hur skulle du ha dubbat Disney Klassikerna om de dubbades på Sun Studio Köpenhamn?

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 31 augusti 2020 kl. 22:18:24
Disneyfantasten hur skulle du ha dubbat Disney Klassikerna om de dubbades på Sun Studio Köpenhamn?

Alexander har redan skrivit så på alla filmerna 1937-1973!  :) (eller rättare sagt bara sex av dem, jag "hjälpte" honom med resten av filmerna i form av spekulationer och "läste hans tankar"; han skrev själv Askungen, Törnrosa, Pinocchio, Pongo och De 101 Dalmatinerna, Djungelboken och Alice i Underlandet, så jag "läste hans tankar" i resten av filmerna)