Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Hur skulle din dubbning se ut?

Startat av clash, 21 januari 2006 kl. 01:37:55

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mathilda Gustafsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet 19 februari 2021 kl. 20:23:12
Förlåt men vad menar du med "både Pinocchio och jag och Alexander", du är ju inte alls med i filmen vad jag vet, för den kom ut 1940 vilket var innan du föddes!  ;)
Jag vet inte vad som hände jag skrev "Men ska verkligen Leo spela både  Pinocchio och Alexander?"

Mathilda Gustafsson

Är inte Junior en kille? Och skulle Cornelia verkligen kunna spela honom när hon var en 6-årig flicka?

Disneyfantasten

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 19 februari 2021 kl. 20:37:57
Är inte Junior en kille? Och skulle Cornelia verkligen kunna spela honom när hon var en 6-årig flicka?

Annars kanske Leo Hallerstam?

Disneyfantasten

Adam Larsson

Hur skulle Nalle Puh dubbningar ser ut om Eurotroll fick ta över dem när alla KM Studio rösterna blev underkända?

Steffan Rudvall

Citat från: Adam Larsson skrivet 19 februari 2021 kl. 21:17:12
Hur skulle Nalle Puh dubbningar ser ut om Eurotroll fick ta över dem när alla KM Studio rösterna blev underkända?

Nalle Puh dubbningar gjorda av Eurotroll

Nalle Puh = Guy de la Berg 

Tiger = Steve Kratz

Nasse = Jörgen Lantz (Han är ju dock underkänd)

Ior = Jan Åström (jag skulle valt John Harryson om han inte var underkänd)

Kanin = Charlie Elvegård/Hasse Jonsson (endast efter Charlies död)

Sorken = Hans Lindgren

Christoffer Robin = Leo Hallerstam

Uggla = Christian Fex

Kängu =  Ayla Kabaca

Christoffer Robins mamma = Annica Semdius

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 19 februari 2021 kl. 21:27:50
Nalle Puh dubbningar gjorda av Eurotroll

Nalle Puh = Guy de la Berg 

Tiger = Steve Kratz

Nasse = Jörgen Lantz (Han är ju dock underkänd)

Ior = Jan Åström (jag skulle valt John Harryson om han inte var underkänd)

Kanin = Charlie Elvegård/Hasse Jonsson (endast efter Charlies död)

Sorken = Hans Lindgren

Christoffer Robin = Leo Hallerstam

Uggla = Christian Fex

Kängu =  Ayla Kabaca

Christoffer Robins mamma = Annica Semdius

Vem hade du valt efter Guy blev sjuk 2011? Christian Hedlund?

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 19 februari 2021 kl. 21:34:39
Vem hade du valt efter Guy blev sjuk 2011? Christian Hedlund?
Christian Hedlund är ett bra val. Dock är jag en av dem som inte hatar Jan Jönssons Nalle Puh.

MOA

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 19 februari 2021 kl. 21:35:35
Christian Hedlund är ett bra val. Dock är jag en av dem som inte hatar Jan Jönssons Nalle Puh.
Tror du e den första på forumet som gör de

Disneyfantasten

Citat från: MOA skrivet 19 februari 2021 kl. 23:31:26
Tror du e den första på forumet som gör de

Och jag kanske är den första på forumet som gillar Jan Modin som Benjamin Syrsa (Steffan Rudvall som dock blev medlem på forumet efter mig har själv nämnt att han också tycker att Jan är bra som Benjamin och det finns nog säkert fler som gör det)

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 19 februari 2021 kl. 23:34:29
Och jag kanske är den första på forumet som gillar Jan Modin som Benjamin Syrsa (Steffan Rudvall som dock blev medlem på forumet efter mig har själv nämnt att han också tycker att Jan är bra som Benjamin och det finns nog säkert fler som gör det)
Jag förstår inte varför folk inte gillar Jan Modin som Benjamin Syrsa Jag tycker som sagt att han är väldigt bra som Benjamin.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 19 februari 2021 kl. 23:44:53
Jag förstår inte varför folk inte gillar Jan Modin som Benjamin Syrsa Jag tycker som sagt att han är väldigt bra som Benjamin.

Jag håller helt med, tycker han är hyfsat lik Cliff Edwards och har ändå en stor charm i rollen...

Jag förstår inte heller varför många ogillar Myrra Malmberg som Ariel, hon är ju den bästa Ariel-rösten och är väldigt lik Jodi Benson...

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 19 februari 2021 kl. 23:47:31

Jag förstår inte heller varför många ogillar Myrra Malmberg som Ariel, hon är ju den bästa Ariel-rösten och är väldigt lik Jodi Benson...
Jag kan tänka mig att det handlar om nostalgi man har helt enkelt vant sig för mycket med Sissel och kanske till och Johanna.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 19 februari 2021 kl. 23:49:10
Jag kan tänka mig att det handlar om nostalgi man är helt enkelt förvaring med Sissel och kanske till och Johanna.

Det kan ha att göra med det, kanske av samma orsak som fallet med Benjamin Syrsa, där man har förvaring till Torsten Winge...

Sedan har jag märkt att många ogillar bl.a. Bo Maniette som Jafar/Pumbaa, Anders Öjebo som Sebastian/Timon, Ingemar Carlehed som Kung Triton, ect. men jag tycker att de är jättebra i rollerna... (det kanske handlar om nostalgi och förvaring med Mikael Samuelsson, Jan Rippe, Per Myrberg, Peter Rangmar, Åke Lindström, ect.)