Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Hur skulle din dubbning se ut?

Startat av clash, 21 januari 2006 kl. 01:37:55

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 25 april 2023 kl. 21:43:06Jag tror tyvär chasen är rätt liten att Don Bluth börja göra filmer igen :(
Han har ju ett projekt som har pågått under flera år nu, han försöker ju göra film av det interaktiva spelet Dragon's Lair.

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 25 april 2023 kl. 22:00:28Han har ju ett projekt som har pågått under flera år nu, han försöker ju göra film av det interaktiva spelet Dragon's Lair.
Hoppas han hinner innan han dör.

Och om den görs hoppas den kommer till sverige.
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 25 april 2023 kl. 22:49:01Hoppas han hinner innan han dör.

Och om den görs hoppas den kommer till sverige.

När han dör hoppas jag att han får en hederlig begravning.

Skokaka

Citat från: gstone skrivet 23 april 2023 kl. 20:00:34Hur skulle ni dubba Into the Woods ?
Vänta nu lite, den här filmen dubbades väl? ???

Skokaka

Citat från: gstone skrivet 23 april 2023 kl. 20:06:21Hur skulle ni dubbat Disney filmen Oz the Great and Powerful ?
Oscar "Oz" Diggs: Ole Ornered
Theodora/den onda Häxan från Väst: Cecilia Forss
Evanora/den onda Häxan från Öst: ???
Glinda, den goda Häxan från Söder: ???
Annie: ???
Finley: David Hellenius
Frank: Kim Sulocki
Master Tinker: Stephan Karlsén
China Girl och flicka i rullstol: ??? (Jag vet att Joey King har blivit dubbad, men osäker tyvärr vem som dubbade henne :-\...)
Knuck: ???
winkie-general: ???
May: ???
winkie-väktare: Johan Wahlström

Yeah... Många av skådespelarna i filmen har tyvärr inte varit dubbade av det jag kan finna, så... :-\

Daniel Hofverberg

Skokaka

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 28 april 2023 kl. 20:33:29Inte till svenska, nej.
Enligt Wikipedia så har en dubbning gjorts nu i 2023 (denna året) så filmen var ju annars gjord i 2014. Det är väl precis som med Förtrollad som fick en "sen dubbning" eftersom den dubbades förra året...

Daniel Hofverberg

Citat från: Skokaka skrivet 28 april 2023 kl. 20:44:24Enligt Wikipedia så har en dubbning gjorts nu i 2023 (denna året) så filmen var ju annars gjord i 2014. Det är väl precis som med Förtrollad som fick en "sen dubbning" eftersom den dubbades förra året...
Det stämmer inte. Into the Woods finns på Disney+, men åtminstone just nu har den bara ljudspår på tyska, engelska, spanska, latinamerikansk spanska, franska, italienska, ungerska, polska och brasiliansk portugisiska.

Det är väl i och för sig inte helt omöjligt att filmen kan ha dubbats väldigt nyligt, som ännu inte har hunnit släppas på Disney+, men i så fall är det ju knappast troligt att de inblandade skulle ha fått avslöja det för någon innan lanseringen; så var kommer i så fall Wikipedias uppgifter från...? Jag ser ingen källangivelse för deras rollista, men spontant känns det inte jättesannolikt att Molly Sandén skulle ha haft tid och möjlighet att medverka i en dubbning i år.

gstone

Citat från: Skokaka skrivet 28 april 2023 kl. 20:19:17Oscar "Oz" Diggs: Ole Ornered
China Girl och flicka i rullstol: ??? (Jag vet att Joey King har blivit dubbad, men osäker tyvärr vem som dubbade henne :-\...)

Yeah... Många av skådespelarna i filmen har tyvärr inte varit dubbade av det jag kan finna, så... :-\
Det var ju ändå ett tappart fersök.

gstone

Citat från: Skokaka skrivet 28 april 2023 kl. 20:19:17Oscar "Oz" Diggs: Ole Ornered

Mila Kunis  har faktsikt blivt dubbade för ut.

Hon dubbades av Cecilia Forss ;)

Skokaka

Citat från: gstone skrivet 28 april 2023 kl. 21:19:20Mila Kunis  har faktsikt blivt dubbade för ut.

Hon dubbades av Cecilia Forss ;)
Jag hade ju Cecilia Forss som Mila Kunis.

gstone

Citat från: Skokaka skrivet 28 april 2023 kl. 21:42:10Jag hade ju Cecilia Forss som Mila Kunis.
Förlåt ! :-[
Såg det nu !
Trode först det stode Claudia Galli av någon anleding :-\

Jag är så dum.

Skokaka

Citat från: gstone skrivet 28 april 2023 kl. 21:48:18Förlåt ! :-[
Såg det nu !
Trode först det stode Claudia Galli av någon anleding :-\

Jag är så dum.
Nåja, vilka borde spela de andra karaktärerna? I så fall åtminstone vilka dubbare som skulle passa som dessa engelsktalande kändisarna?

gstone

Daniel Sjöberg  har dubbat James Franco förut.

gstone

Citat från: Skokaka skrivet 28 april 2023 kl. 21:50:37Nåja, vilka borde spela de andra karaktärerna? I så fall åtminstone vilka dubbare som skulle passa som dessa engelsktalande kändisarna?

Jag vet hut jag tänkte  ;) ;)

Men det för inväcklat att föraklara.

Men det fanns logik.