Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Hur skulle din dubbning se ut?

Startat av clash, 21 januari 2006 kl. 01:37:55

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

gstone

Om Sun Studio dubbade Pinocchi.

Pinocchio = Leo Hallerstam
Blå Fen = Anna-Maria Hallgarn
Benjamin Syrrsa = Per "Ruskträsk" Johansson
Geppetto = Guy de la Berg
Ärlige John = Oli Markenros
Kusken  =Håkan Mohede
Stormboli = Kenneth Milldoff
Marionetter Elisabet Edgren Ewa Nillson ,Mikael Roupé och Anna-Mia Barwe
Tivolimaskiner Fredrik Dolk, Thomas Engelbrektson och Dan Bratt
Lampis = Nils Petterson
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Adam Larsson

Hur skulle de har sett ut om Sun Studios dubbade om Alice i Underlandet?

Steffan Rudvall

Citat från: Adam Larsson skrivet 30 augusti 2020 kl. 16:17:33
Hur skulle de har sett ut om Sun Studios dubbade om Alice i Underlandet?
Alexander har redan gjort en sådan dubbning
Citat från: Alexander skrivet  7 januari 2018 kl. 10:59:24
Här är om Sun Studio hade dubbat om Alice i Underlandet till VHS utgåvan  1997.  :)

Alice: Elina Raeder
Alices syster : Lena Ericsson
Vita Kaninen Rune Ek
Dörrhandtaget: Hans Lindgren
Dodo: Kenneth Milldoff
Bill: Håkan Mohede
Tweedle Tvillingarna: Stefan Frelander
Valrossen: Kenneth Milldoff
Snickaren: Håkan Mohede
Ostronmor: Gisela Rasch
Ostronbarn: Lena Ericsson  (ljus Bubblan/Anki röst)
Ros: Hanna Landing
Viol: Myrra Malmberg
Prästkrage: Cecilia Hjalmarsson
Larven: Kenneth Milldoff
Fågelmamman: Susanne Barklund
Filurkatten: Guy de la Berg
Hattmakaren : Thomas Engelbrektson
Påskharen: Stefan Frelander
Sjusovarmusen: Andreas Nilsson  (ljus röst)
Spelkort: Mikael Roupé, Dan Bratt och Olli Markenros
Hjärterdam: Gunnel Fred
Hjärterkung: Håkan Mohede  (ljus röst)
Dubbningen ser väldigt bra ut men jag har väldigt svårt att föreställa mig Elina Raeder som Alice känns som att hon mer passar för lite jobbigare/elakare karaktärer

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 31 augusti 2020 kl. 18:04:16
Alexander har redan gjort en sådan dubbningDubbningen ser väldigt bra ut men jag har väldigt svårt att föreställa mig Elina Raeder som Alice känns som att hon mer passar för lite jobbigare/elakare karaktärer

Alexander, liksom TonyTonka, Oscar Isaksson och Steffan Rudvall (du alltså) har på sätt och vis varit en del av min inspiration, så jag får nog lov att säga att det är mina favoritmedlemmar här på forumet...

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 31 augusti 2020 kl. 20:11:59
Alexander, liksom TonyTonka, Oscar Isaksson och Steffan Rudvall (du alltså) har på sätt och vis varit en del av min inspiration, så jag får nog lov att säga att det är mina favoritmedlemmar här på forumet...
Tack så mycket  :) Jag visste inte att mina inlägg kunde inspirera folk

gstone

Så här skulle min dubbning av Det regnar köttbullar sett ut
Jesper Salén = Flint Lockwood
Pernilla Wahlgren = Samantha "Sam" Sparks
Claes Ljungmark = Tim Lockwood
Göran Gillinger = Brent "Baby Brent" McHale
Johan Wahlström = Borgmästare Shelbourne
Adam Fitiz = Earl Devereaux
Simon Sjöquist = Calvin "Cal" Devereaux
Andres Öjebo = Manny
Victor Åkerblom = Apan Steve
Daniel Norberg = Joseph Towne
Jesper Salén = FLDSMDFR-maskinen
Max Kenning = Flint Lockwood som barn
Charlotte Ardai Jennefors = Regina Devereaux
Daniel Sjöberg = Väderproducent

Alexander

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 31 augusti 2020 kl. 18:04:16
Alexander har redan gjort en sådan dubbningDubbningen ser väldigt bra ut men jag har väldigt svårt att föreställa mig Elina Raeder som Alice känns som att hon mer passar för lite jobbigare/elakare karaktärer

Jag kan även tänka mig Cornelia Bratt i rollen som Alice, sen jag skrev listan.  Hon är jättebra :)

Steffan Rudvall

Citat från: Alexander skrivet 31 augusti 2020 kl. 20:33:48
Jag kan även tänka mig Cornelia Bratt i rollen som Alice, sen jag skrev listan.  Hon är jättebra :)
Ja det skulle ha blivit jättebra

Disneyfantasten

Citat från: Alexander skrivet 31 augusti 2020 kl. 20:33:48
Citat från: Steffan Rudvall skrivet 31 augusti 2020 kl. 20:36:44
Ja det skulle ha blivit jättebra

Tror ni inte att hon hade låtit på tok för ung för att passa den rollen? (med tanke på att hon är född 1987 och omdubbningen spelades in mellan 1997 och 1998, så hon var 10 år på den tiden)

Trots allt ska ju Alice föreställas att vara 12 år och då tycker jag det är bättre om hon låter mer åt tonårs-hållet...

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 31 augusti 2020 kl. 20:42:51
Tror ni inte att hon hade låtit på tok för ung för att passa den rollen? (med tanke på att hon är född 1987 och omdubbningen spelades in mellan 1997 och 1998, så hon var 10 år på den tiden)

Trots allt ska ju Alice föreställas att vara 12 år och då tycker jag det är bättre om hon låter mer åt tonårs-hållet...
Flickor kommer ju inte i målbrottet så jag tror inte det blir så stor skillnad mellan en 10-åring och en 12 årings röst

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 31 augusti 2020 kl. 20:44:00
Flickor kommer ju inte i målbrottet så jag tror inte det blir så stor skillnad mellan en 10-åring och en 12 årings röst

Vad har målbrottet med det här att göra? Jag menar att det är bättre att anlita någon som är född i tidigt 1980-tal alt. sent 1970-tal om en dubbning är gjord 1997-1998, Sanna Nielsen är ju född 1984 så hon var 13 när dubbningen spelades in!

Som jag precis sa så är Alice 12 år (och även åt tonårshållet om man ser till utseende och personlighet) och då tycker jag inte att det passar sig att anlita personer som är yngre än så...

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 31 augusti 2020 kl. 20:56:43
Vad har målbrottet med det här att göra? Jag menar att det är bättre att anlita någon som är född i tidigt 1980-tal alt. sent 1970-tal om en dubbning är gjord 1997-1998, Sanna Nielsen är ju född 1984 så hon var 13 när dubbningen spelades in!

Som jag precis sa så är Alice 12 år (och även åt tonårshållet om man ser till utseende och personlighet) och då tycker jag inte att det passar sig att anlita personer som är yngre än så...
Vem skulle du ha anlitat då?

Mathilda Gustafsson

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 31 augusti 2020 kl. 20:59:16
Vem skulle du ha anlitat då?
Kanske Eleonor Telcs eller Therese Reuterswärd eller varför inte Sanna Nielsen som i den riktiga dubbningen

Disneyfantasten

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 31 augusti 2020 kl. 21:02:02
Kanske Eleonor Telcs eller Therese Reuterswärd eller varför inte Sanna Nielsen som i den riktiga dubbningen

Nja, Eleonor Telcs är jag ärligt talat skeptisk till, hon känns helt malplacerad i den rollen...  :-\

Therese Reuterswärd skulle nog kunna fungera, hon spelade ju Eilonwy i Taran och Den Magiska Kitteln, omdubbningen från 1998 närmare bestämt...