Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Dubbare som saknas på Wikipedia

Startat av clara liljeberg, 1 juli 2021 kl. 06:42:31

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

DingoPictures2005

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 19 september 2024 kl. 22:26:53Jag är inte säker på vad du menar. Men om du syftar på Piratöarna, så stämmer det att Linn spelar en av huvudrollerna - men årtalet blir lite vilseledande, då serien förvisso är från 2003 men dubbningen gjordes (sannolikt) våren 2014; serien sändes första gången på SVT i juni 2014.
Trodde att det var 2003 då jag gjorde en sökning på Dubbningshemsidan, har även uppgett Dubbningshemsidan som källa, på Dubbningshemsidan så stod det 2003 i datum grejen.

DingoPictures2005

Citat från: Sabelöga skrivet 20 september 2024 kl. 00:31:03Tyvär inte, jag har ingen bild att lägga upp
Så man måste i princip ha en bild man tagit själv för att kunna lägga till en bild?
Det är ju riktigt idiotiskt då det lär bli mycket respektlös skit mot riktiga kändisar som saknar bilder.

Sabelöga

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 20 september 2024 kl. 06:52:49Så man måste i princip ha en bild man tagit själv för att kunna lägga till en bild?
Det är ju riktigt idiotiskt då det lär bli mycket respektlös skit mot riktiga kändisar som saknar bilder.
Nja, du måste ju inte ta en bild själv men det underlättar. Dessutom, om du inte trakasserar folk får du heller inga problem med polisen. Jag har aldrig hört talas om att kändisar som saknar bild på Wikipedia råkar ut för paparazzis som försöker knäppa en plåt på, till exempel, Suzanne Reuters. Så jag tror inte det här är ett problem och hoppas inte heller det kommer bli det.

Sen kan man ju alltid försöka kontakta en fotograf som tagit en befintlig bild på en kändis och be om tillåtelse att ladda upp bilden med en fri licens. Dom kan ju alltid säja nej, och det får man ju respektera, men har man ett godkännande i mejl, exempelvis, så är bilden okej att ladda upp.
Houba !

A

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 20 september 2024 kl. 06:51:22Trodde att det var 2003 då jag gjorde en sökning på Dubbningshemsidan, har även uppgett Dubbningshemsidan som källa, på Dubbningshemsidan så stod det 2003 i datum grejen.
Linn dubbade inte när hon var 10 faktiskt dubbade hon inget alls innan Piratöarna som dubbades 2014.

MOA

Citat från: A skrivet 20 september 2024 kl. 08:57:32Linn dubbade inte när hon var 10 faktiskt dubbade hon inget alls innan Piratöarna som dubbades 2014.
Ja det är det jag fattar, könstigt att vänta så länge med att dubba den

DingoPictures2005

https://sv.wikipedia.org/wiki/Tommy_Halld%C3%A9n
Gjorde en sida till Tommy Hallden nu, ganska sjukt att en såpass välkänd musiker och musikproducent saknade artikel.
Hoppas den får ligga kvar🤞
@Sabelöga 

Sabelöga

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 21 september 2024 kl. 00:11:48https://sv.wikipedia.org/wiki/Tommy_Halld%C3%A9n
Gjorde en sida till Tommy Hallden nu, ganska sjukt att en såpass välkänd musiker och musikproducent saknade artikel.
Hoppas den får ligga kvar🤞
@Sabelöga
Ser bra ut. Lite kort kanske. Men annars bra formaterat  :)
Houba !

DingoPictures2005

Citat från: Sabelöga skrivet 21 september 2024 kl. 23:49:44Ser bra ut. Lite kort kanske. Men annars bra formaterat  :)
Svårt att hitta info om man inte forskar i tidningar som jag ej har tillgång till.
Du får gärna lägga till mer info om du har möjlighet att ta dig till kb och leta artiklar.

Sabelöga

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 22 september 2024 kl. 00:00:48Svårt att hitta info om man inte forskar i tidningar som jag ej har tillgång till.
Du får gärna lägga till mer info om du har möjlighet att ta dig till kb och leta artiklar.
Tänkte mest på att Discogs har 148 "appearances". Mycket teknikerarbete som kanske inte är relevant att listas. Men där finns också hans arbete som musikproducent och två ljudböcker.
Houba !

DingoPictures2005

Kan du ta någon av dessa bilder och lägga in på Uffe Larssons Wikipedia sida?
https://www.discogs.com/artist/4361635-Ulf-Larsson-7/image/SW1hZ2U6MTkxODYyMjM=

Undrar också om du kan lägga in bild på Gunnel Fred, Suzanne Reuter och Jonas Bergström?
@Sabelöga 

MOA

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 10 oktober 2024 kl. 10:28:04Kan du ta någon av dessa bilder och lägga in på Uffe Larssons Wikipedia sida?

Undrar också om du kan lägga in bild på Gunnel Fred, Suzanne Reuter och Jonas Bergström?
@Sabelöga
Träffade faktiskt en gubbe med det namnet på morfars begravning men visste inte om det innan jag såg att hans nummer var blockat på morfars telefon

Sabelöga

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 10 oktober 2024 kl. 10:28:04Kan du ta någon av dessa bilder och lägga in på Uffe Larssons Wikipedia sida?

@Sabelöga
Tyvär inte. Jag kan inte se att någon av dom är publicerade under fri licens. Hittar tyvär inga fria bilder på någon av dom andra personerna heller. Ska säjas att jag inte riktigt vet hur man listar ut vilken licens en bild faktiskt har alls. Men som sagt, har det inte uttryckligen fri licens är det bäst att låta bli att ladda upp bilden eftersom den bara kommer tas ner annars.
Houba !

DingoPictures2005

Citat från: Sabelöga skrivet 10 oktober 2024 kl. 14:06:50Tyvär inte. Jag kan inte se att någon av dom är publicerade under fri licens. Hittar tyvär inga fria bilder på någon av dom andra personerna heller. Ska säjas att jag inte riktigt vet hur man listar ut vilken licens en bild faktiskt har alls. Men som sagt, har det inte uttryckligen fri licens är det bäst att låta bli att ladda upp bilden eftersom den bara kommer tas ner annars.
Men det är ju väldigt respektlöst att många superkända personer saknar bilder på Wikipedia😕.

MOA

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 10 oktober 2024 kl. 14:33:51Men det är ju väldigt respektlöst att många superkända personer saknar bilder på Wikipedia😕.
Särskilt Suzanne Reuter

DingoPictures2005

Citat från: MOA skrivet 10 oktober 2024 kl. 14:36:32Särskilt Suzanne Reuter
Ulf Larsson var också superkänd.
Bengt Magnusson saknar också bild, Gunnel Fred också.
Det är ju som att ge dessa kändisar ett 🖕🏻.

Det är typ lika idiotiskt som IMDb där typ alla välkända norska skådespelare saknar bild😕.

Med Wikipedia är det alla välkända svenskar som saknar bild.