Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

What a Cartoon!

Startat av Steffan Rudvall, 19 augusti 2021 kl. 15:08:15

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Adam

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 21 augusti 2021 kl. 21:38:20
Nej, jag syftar på piloten som ingick som del av What a Cartoon! som ursprungligen bara hette The Powerpuff Girls, men som senare även har kallats för Meat Fuzzy Lumkins - och till viss del även den andra piloten som också ingick i What a Cartoon! och hette Crime 101.

Whoopass Stew! var ju en tidig studentfilm gjord av samma skapare, som aldrig sänts på TV och som därmed inte kan klassas som en pilot.

Appro på Meat Fuzzy Lumpkins, enligt Wikipedia så översattes Fuzzy Lumpkins/Läbbe Sluskos namn till Jonte Klump i första hand. Undrar om han faktiskt kallades Jonte Klump då det avsnittet dubbades till svenska i What A Cartoon!? 😅
(vet att jag kommer lite off-topic här, men detta är bara en tanke som slagit mig på sistone)
Glöm inte att tänka smart och kritiskt.
✌🤘

MOA

Citat från: Adam skrivet 23 augusti 2021 kl. 19:47:15
Appro på Meat Fuzzy Lumpkins, enligt Wikipedia så översattes Fuzzy Lumpkins/Läbbe Sluskos namn till Jonte Klump i första hand. Undrar om han faktiskt kallades Jonte Klump då det avsnittet dubbades till svenska i What A Cartoon!? 😅
(vet att jag kommer lite off-topic här, men detta är bara en tanke som slagit mig på sistone)
Jonte Klump LoL

gstone

"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

MB

Kan någon ha spelat in det här eller är den svenska dubbningen försvunnen?

Mathilda Gustafsson

Citat från: MB skrivet 25 mars 2024 kl. 18:55:32Kan någon ha spelat in det här eller är den svenska dubbningen försvunnen?
Hoppas att någon gjort det men jag tror inte så många spelade in från Cartoon Network där i början

MB

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 26 mars 2024 kl. 11:31:16Hoppas att någon gjort det men jag tror inte så många spelade in från Cartoon Network där i början
Kanske @Daniel Hofverberg har?

Daniel Hofverberg

Citat från: MB skrivet 26 mars 2024 kl. 11:35:55Kanske @Daniel Hofverberg har?
Jag trodde att jag hade spelat in några avsnitt av What a Cartoon/World Premiere Toons (men tyvärr långt ifrån alla), men har tyvärr inte lyckats hitta åt VHS-bandet - så svårt att säga om jag minns fel, om bandet bara är ovanligt väldolt/dåligt märkt eller om bandet kan ha blivit överspelat av misstag...

Steffan Rudvall

Citat från: Erika skrivet 20 augusti 2021 kl. 06:12:14Jag har sett The Chicken from Outer Space med svenskt tal, men jag vill minnas att endast Kurage har en liten replik och då endast i slutet. Mikael Roupé gjorde Kurages röst, vill jag minnas.
Kan det avsnittet ha dubbats om? Avsnittet finns med svenskt tal på Internet Archive och där är det Joakim Jennerfors som gör Kurage som i serien.

Låter väldigt ologiskt att Joakim skulle åka till Köpenhamn för att spela in en enda replik till en karaktär som då bara var en engångs karaktär. Joakim dubbade väl inte så mycket för Sun Studio då heller...

https://ia800408.us.archive.org/35/items/zxcvbnm_20240530/Courage%20the%20Cowardly%20Dog%20S00E00%20The%20Chicken%20from%20Outer%20Space.mp4

Daniel Hofverberg

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 31 maj 2024 kl. 07:02:51Kan det avsnittet ha dubbats om? Avsnittet finns med svenskt tal på Internet Archive och där är det Joakim Jennerfors som gör Kurage som i serien.

Låter väldigt ologiskt att Joakim skulle åka till Köpenhamn för att spela in en enda replik till en karaktär som då bara var en engångs karaktär. Joakim dubbade väl inte så mycket för Sun Studio då heller...
Mycket märkligt, men det låter faktiskt som en annan dubbning. Jag kommer ihåg det där avsnittet, och jag är 99% säker på att det var en speakerröst som läste upp avsnittstiteln i början (Mikael Roupé, kanske...?), liksom det nog var på alla avsnitt; och det finns inte med här. Dessutom har jag inget minne av rösten som sa "What a Cartoon" i början, det vill jag minnas bara hade instrumental musik på alla avsnitt och ingen röst över.

Kan de ha dubbat om just det här avsnittet i samband med att TV-serien Kurage, den harige hunden dubbades...? I så fall mest troligt av Eurotroll, precis som serien.

MOA

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 31 maj 2024 kl. 07:02:51Kan det avsnittet ha dubbats om? Avsnittet finns med svenskt tal på Internet Archive och där är det Joakim Jennerfors som gör Kurage som i serien.

https://ia800408.us.archive.org/35/items/zxcvbnm_20240530/Courage%20the%20Cowardly%20Dog%20S00E00%20The%20Chicken%20from%20Outer%20Space.mp4
Blev inte det där omgjort till en riktigt avsnitt senare? Jag tror att kycklingen snodde Hjalmars huvud eller något då, handlingen är helt annorlunda

Erika

Riktigt intressant, visste heller inte om det avsnittet (antar att det kan kallas för pilotavsnitt) hade dubbats om.

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 31 maj 2024 kl. 08:30:08Kan de ha dubbat om just det här avsnittet i samband med att TV-serien Kurage, den harige hunden dubbades...? I så fall mest troligt av Eurotroll, precis som serien.
Undrar när omdubben kan ha gjorts / börjats använda, är hyfsat säker på ha sett originaldubben så sent som 2001 och då sändes tv-serien för fulla muggar på Cartoon Network, så antagligen efter det.

gstone

Jag undrar verkligen hur många av dessa hade en svensk dubbning 🤔

Det borde ju rimligen var Sun Studios som dubbat dom.
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Haap

Är What a Cartoon! verkligen försvunnen? Eller finns det någon där ute som har det på svenska?

Beck

Är det någon som har Hillbilly Blue med svenskt tal, som visades 1996 på Cartoon Network?

Svenska röster:
Håkan Mohede, Stefan Frelander och Fredrik Dolk.

Jabberjaw

Citat från: Beck skrivet  6 oktober 2025 kl. 21:08:03Är det någon som har Hillbilly Blue med svenskt tal, som visades 1996 på Cartoon Network?

Svenska röster:
Håkan Mohede, Stefan Frelander och Fredrik Dolk.

Kanske inte hjälper, men jag tror att jag har dessa på danska. Har flertalet filmer som jag tror att jag fått av en kontakt, eller laddat ner från Youtube. Kanske inte just denna dock, är lite osäker... Men det är flera utav What a Cartoon! segmentet.