Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Trollet I Parken

Startat av moviefan, 7 september 2021 kl. 18:49:47

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Erika

Citat från: Oscar Isaksson skrivet 12 april 2025 kl. 11:28:20Har tyvärr ingen källa. Har mina öron och logiskt tänkande, Lill-Babs har en annan intonation i sin sång, än den röst man hör i filmen. Det hade säkert varit svårare om vi inte haft namnet på Eva Bysing i listan att pussla med.

Sen vad jag kan jag avgöra så inkluderar "övriga röster" även de personer som har lagt på körsången. Det är frågan om den delen av listan skulle utökas även med röster som redan har en specifik karaktär. Tänker specifikt på Andreas Nilsson och Annelie Berg. Logiskt borde Annelie även sjungit i filmen (iallafall skönjer jag det, även Pernilla Wahlgrens vokala talanger).
Har inte sett filmen på flera år, men hittade som tur låtarna på Youtube och tycker också det låter som Eva Bysing vid sång.

Håller också med man kan skönja bl. a. Pernilla Wahlgren, Andreas Nilsson och Annelie Berg. Tycker mig även höra Gunnar Ernblad bland körsångarna i Gnorgas låt. 

DingoPictures2005

Citat från: gstone skrivet 12 april 2025 kl. 16:00:06Gud stor deal är det inte och vi vet inte ens att det stämmer :D

Kan vara en missuppfattning
Man ska undvika röstbyten det går nästan alltid att notera.
Går det ej att notera ska det ej spoilas