Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Tv-specials (Warner Bros)

Startat av gstone, 31 januari 2022 kl. 21:59:46

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Förlåt jag hade fel.

Den kom 1991.. :-X

Och det var på SVT 3
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Citat från: Jabberjaw skrivet  1 februari 2022 kl. 18:31:03
Ja. Iallafall när dom gick på TV3, Kanal 5* och på Boomerang. Tyvärr så har jag långt ifrån alla utav dessa special avsnitten..  :-\
Är verkligen Laser Lusen korrekt titel på programmet som du menar i titeln gstone? Hittar ingenting när jag söker i arkiven.

Nä det var ett litet skämt ;)

Ursäkta.

gstone

Så alla  "TV-specials"i Barntrean var på svenska ?

Jabberjaw

Citat från: gstone skrivet  1 februari 2022 kl. 18:36:32
Nä det var ett litet skämt ;)

Ursäkta.

;D  :o Nu blir jag förvirrad.. letar du inte efter någonting längre? Hittade du på Laser Lusen?
Eller kan du länka i SMDB eller tidningsarkiven vilken dag den sändes på SVT.

Citat från: gstone skrivet  1 februari 2022 kl. 18:39:54
Så alla  "TV-specials"i Barntrean var på svenska ?

Ja på svenska, med svenska röster. Dubbningsbolaget var Media Dubb AB.

gstone

Citat från: Jabberjaw skrivet  1 februari 2022 kl. 18:41:09
;D  :o Nu blir jag förvirrad.. letar du inte efter någonting längre? Hittade du på Laser Lusen?
Eller kan du länka i SMDB eller tidningsarkiven vilken dag den sändes på SVT.

Ja jag Hittade du på Laser Lusen ;D

Förlåt  :'(

gstone

Citat från: Jabberjaw skrivet  1 februari 2022 kl. 18:41:09

Ja på svenska, med svenska röster. Dubbningsbolaget var Media Dubb AB.
Vet du vilka några av rösterna var ?

Jabberjaw

Citat från: gstone skrivet  1 februari 2022 kl. 18:42:19
Ja jag Hittade du på Laser Lusen ;D

Förlåt  :'(

Haha ingen fara. Men nu vet du vad finns på svenska  ;)

Citat från: gstone skrivet  1 februari 2022 kl. 18:42:53
Vet du vilka några av rösterna var ?

Dom vanliga, Johan Hedenberg, Staffan Hallerstam, Steve Kratz, Andreas Nilsson, Gunnar Ernblad m.f.
På dom första filmerna tror jag Johan Hedenberg var Snurre Sprätt. Och på "långfilmen" Bugs Bunny Road Runner The Movie på Kanal 5 så var Snurre Sprätt = Staffan Hallerstam.  :)

Jabberjaw

Tex,

https://www.youtube.com/watch?v=C8KiajErq9k
Snurre Sprätt och hans vilda gäng

Men på TV3 1991 - 1992 så var Snurre Sprätt Johan Hedenberg, tror jag iallafall  ??? Har en special inspelad minns inte om det är Staffan eller Johan som Snurre Sprätt  :-[

Steffan Rudvall

Citat från: Jabberjaw skrivet  1 februari 2022 kl. 18:25:40
The Bugs Bunny / Road Runner Movie (TV3;Media Dubb, Kanal 5;Media Dubb, Boomerang Sun Studio?, Cartoon Network?, Netflix;nydubb?)
Finns ingen nydubb, Sun Studios dubbning är den som används på Cartoon Network, Boomerang och DVD och har även funnits på Netflix...

Jabberjaw

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  1 februari 2022 kl. 18:50:29
Finns ingen nydubb, Sun Studios dubbning är den som används på Cartoon Network, Boomerang och DVD och har även funnits på Netflix...

Aha okej.. Hm, finns den inte kvar på Netflix menar du?  :(
Vilka röster var med i Sun Studios version.

Och hur kommer det sig att SVT och Kanal 5 "ibland" kom över dubbningarna utav Media Dubb. Är det en typisk miss utav dom som sköter ljudspårs arkiven på Warner Bros respektive Disney.
För jag antar att man ganska specifikt anger vad man köper och till vilket pris när man köper rättigheter för olika TV-serier och episoder till någon som borde ha koll.

gstone

Citat från: Jabberjaw skrivet  1 februari 2022 kl. 18:44:56
Haha ingen fara. Men nu vet du vad finns på svenska  ;)

Dom vanliga, Johan Hedenberg, Staffan Hallerstam, Steve Kratz, Andreas Nilsson, Gunnar Ernblad m.f.
På dom första filmerna tror jag Johan Hedenberg var Snurre Sprätt. Och på "långfilmen" Bugs Bunny Road Runner The Movie på Kanal 5 så var Snurre Sprätt = Staffan Hallerstam.  :)

Olav F Andersen ?

TonyTonka

Citat från: Jabberjaw skrivet  1 februari 2022 kl. 18:54:27
Vilka röster var med i Sun Studios version.

Det var väl det vanliga gänget kan jag tänka mig, Mikael Roupé, Kenneth Milldoff, Olli Markenros, Anja Schmidt, etc.
- Why do farts smell so funny?
- They're made of laughing gas!
~Timon and Pumbaa's Jungle Games

Steffan Rudvall

Citat från: TonyTonka skrivet  1 februari 2022 kl. 19:01:50
Det var väl det vanliga gänget kan jag tänka mig, Mikael Roupé, Kenneth Milldoff, Olli Markenros, Anja Schmidt, etc.
Ja fast den är dubbad i Stockholm så jag har för mig att även Adam Fietz förekommer...

Jabberjaw

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  1 februari 2022 kl. 19:03:48
Ja fast den är dubbad i Stockholm så jag har för mig att även Adam Fietz förekommer...

Trist att dubba om allting. :(  Kanal 5 gjorde bra beslut när dom köpte den befintliga dubbningen. Är dock inte säker på att alla deras sändningar använde denna. När producerades Sun Studio dubben tror du?

gstone

Citat från: Jabberjaw skrivet  1 februari 2022 kl. 19:06:38
Trist att dubba om allting. :(  Kanal 5 gjorde bra beslut när dom köpte den befintliga dubbningen. Är dock inte säker på att alla deras sändningar använde denna. När producerades Sun Studio dubben tror du?

Ja det är väldigt tråkigt att dom dubbads om :'(