Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Röstlistor till filmer och tv-serier

Startat av TonyTonka, 18 februari 2022 kl. 18:11:03

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

TonyTonka

Stars of Space Jam: Hjulben och Gråben

Utgiven 1997 av Warner Bros, gissningsvis dubbad i Sun Studio Köpenhamn.

Varken Hjulben eller Gråben har någon form av dialog i någon av kortfilmerna. Däremot medverkar Mikael Roupé som uppläsare av skyltar och texter på Gråbens lådor.
- Why do farts smell so funny?
- They're made of laughing gas!
~Timon and Pumbaa's Jungle Games

TonyTonka

Karl-Alfred: All världens sport

Utgiven av Castle Vision tidigt 1990-tal. Gissningsvis dubbad av antingen Videobolaget eller Kit & Co.

Karl-Alfred - Fredrik Dolk
Oliva Oyl - Louise Raeder
Bluto - Sture Ström
Frasse - Olav F. Andersen (Sture Ström i ett avsnitt)
Poopdeck Pappy - Fredrik Dolk
Tennisdomaren - Olav F. Andersen
Blutessa - Olav F. Andersen
Maratonkommentatorn - Olav F. Andersen
Basebollen - Fredrik Dolk
Basebollspelare - Olav F. Andersen

TonyTonka

Roliga flygäventyr med Hunden Mudde

Utgiven tidigt 1990-tal av Castle Vision. Dubbningsbolag är gissningsvis antingen Videobolaget eller Kit & Co.

Berättaren - Gunnar Ernblad
Dick Dastardly - Staffan Hallerstam (själva avsnitten), Okänd (introt)
Muddy/Mudde - Gunnar Ernblad
Klonk - Fredrik Dolk
Zilly - Sture Ström
Generalen - Sture Ström
Hundflicka - Louise Raeder
Bensinmacksföreståndaren - Sture Ström
Regissören - Fredrik Dolk

TonyTonka

Citat från: gstone skrivet 23 juli 2026 kl. 06:00:12Hoppas du kommer lägger röster i dom andra Stars of Space Jam VHS
Nu har jag postat listor till fyra av de fem ingående vhs-filmerna i Stars of Space Jam. Dessvärre fungerar inte min utgåva av Stars of Space Jam: Daffy då min VHS hela tiden spottar ut den. Men jag har köpt ett nytt exemplar och kommer därför förhoppningsvis kunna skriva en lista till den någon gång nästa vecka. :)

gstone

Citat från: TonyTonka skrivet Igår kl. 22:22:54Nu har jag postat listor till fyra av de fem ingående vhs-filmerna i Stars of Space Jam. Dessvärre fungerar inte min utgåva av Stars of Space Jam: Daffy då min VHS hela tiden spottar ut den. Men jag har köpt ett nytt exemplar och kommer därför förhoppningsvis kunna skriva en lista till den någon gång nästa vecka. :)
tack så mycket
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Daniel Hofverberg

Citat från: TonyTonka skrivet Igår kl. 22:12:09Familjen Addams i Spökstaden

Utgiven 1993 av Egmont enligt SMDB. Gissningsvis dubbad av Salut. Det intressanta med denna filmen är att den inte innehåller avsnitt ur 90-talsserien (trots att 1991 står som produktionsår) utan The Addams Family från 1973. Såvitt jag vet är dessa det enda man dubbat till svenska av denna serien, @Daniel Hofverberg kanske vet om det stämmer?
Såvitt jag vet, ja. Jag har inget minne av att 1970-talsserien har sänts i svensk TV, på exempelvis Cartoon Network eller Boomerang, och hittar inga spår av fler VHS-utgåvor.

På FilmNet och TV3 är det i alla fall uteslutande 1990-talsserien som har sänts, så i så fall är det om Cartoon Network sänt 1970-talsserien någon kortare period som gått mig förbi.