Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

GoodTimes Entertainment röster

Startat av gstone, 25 februari 2022 kl. 16:08:31

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Oscar Isaksson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 14 april 2025 kl. 00:07:09Har Ringaren i Notre Dame samma regissör och dubbningsstudio som de övriga, eller är det oklart? Tänkte varför du inte skrivit ut det på just den filmen...
Ja. det ska det vara. Sorry glömde visst att skiva med de uppgifterna på just den listan.

Daniel Hofverberg

Citat från: Oscar Isaksson skrivet 14 april 2025 kl. 00:30:16Ja. det ska det vara. Sorry glömde visst att skiva med de uppgifterna på just den listan.
Tack, jag lägger ut de du har publicerat hittills vid nästa uppdatering. :)

Finns det fler Goodtimes Entertainment-utgåvor som du inte har postat dubbcredits till i den här tråden? Jag har ärligt talat dålig koll på vilka av deras filmer som släppts i Sverige - det rör sig ju oftast om så generiska namn (som det finns en miljon filmer som heter), så att man inte kan söka efter dem i Svensk Mediedatabas och bli särskilt mycket klokare...

Oscar Isaksson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 14 april 2025 kl. 00:38:48Tack, jag lägger ut de du har publicerat hittills vid nästa uppdatering. :)

Finns det fler Goodtimes Entertainment-utgåvor som du inte har postat dubbcredits till i den här tråden? Jag har ärligt talat dålig koll på vilka av deras filmer som släppts i Sverige - det rör sig ju oftast om så generiska namn (som det finns en miljon filmer som heter), så att man inte kan söka efter dem i Svensk Mediedatabas och bli särskilt mycket klokare...
I tråden Håkan Mohede, har jag publicerat röstlistor till Goodtimes Entertainment filmerna. Den information som saknas där är:

Äventyret om Rödluvan och Vargen

Sång: Lena Ericsson 

Videorelease: 1995-08
Scanbox Sweden AB

---

Pocahontas

Sång: Marianne Mörck, Dan Bratt

Regi: Dan Bratt

Svensk produktion:
Adaptor D&D ApS

Videorelease: 1995-11
Scanbox Sweden AB

---

Äventyret om Törnrosa
Sång: Lena Ericsson, Michael Roupé

Svensk produktion:
Adaptor D&D ApS

Scanbox Sweden AB

Håller på med listorna till Nötknäpparen (The Nutcracker, 1995), Leo the Lion: King of the Jungle (1994) då de bara är i grupp. Ska försöka fylla på Askungen (Cinderella, 1994) med fler roller. 

Sen letar jag efter filmerna Hercules - världens starkaste man (Hercules, 1995) och Snögubbens magiska resa (Magic Gift of the Snowman, 1995) där har jag bara just knapphända uppgifter.

gstone

Citat från: Oscar Isaksson skrivet 14 april 2025 kl. 01:12:48I tråden Håkan Mohede, har jag publicerat röstlistor till Goodtimes Entertainment filmerna. Den information som saknas där är:

Scanbox Sweden AB

---

Pocahontas

Sång: Marianne Mörck, Dan Bratt

Svensk produktion:
Adaptor D&D ApS

Videorelease: 1995-11
Scanbox Sweden AB

---

Äventyret om Törnrosa
Sång: Lena Ericsson, Michael Roupé

Svensk produktion:
Adaptor D&D ApS

Scanbox Sweden AB

Håller på med listorna till Nötknäpparen (The Nutcracker, 1995), Leo the Lion: King of the Jungle (1994) då de bara är i grupp. Ska försöka fylla på Askungen (Cinderella, 1994) med fler roller.

Sen letar jag efter filmerna Hercules - världens starkaste man (Hercules, 1995) och Snögubbens magiska resa (Magic Gift of the Snowman, 1995) där har jag bara just knapphända uppgifter.
Tack för all hjälp du är fantastisk  :)
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Är dessa filmer gjorda av Goodtimes ?

Erika

Citat från: gstone skrivet 14 april 2025 kl. 09:36:33Är dessa filmer gjorda av Goodtimes ?
Herkules är en italiensk animerad film, de andra är åtminstone jag osäker på.

Tillägg: Har kollat på Svensk Mediedatabas, Tre små grisar är en australiensisk animerad film. Vilket även Guldlock och de tre björnarna verkar vara. 

Daniel Hofverberg

Citat från: Oscar Isaksson skrivet 14 april 2025 kl. 01:12:48I tråden Håkan Mohede, har jag publicerat röstlistor till Goodtimes Entertainment filmerna. Den information som saknas där är:

Scanbox Sweden AB
I listan för Äventyret om Rödluvan och Vargen stod det inga roller för Mikael Roupé - vet du inte vilken/vilka rollfigurer han spelar, eller gör han bara väldigt små icke namngivna roller?

Har Goodtimes Entertainments filmer förresten helt eller delvis släppts även på DVD, eller bara på VHS? Filmer med samma titlar har åtminstone i viss mån släppts på DVD, men eftersom titlarna inte är unika för fem öre är det ju utan tillgång till skivorna svårt att avgöra om det är samma filmer eller andra filmversioner av samma sagor/böcker...

Oscar Isaksson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 14 april 2025 kl. 13:01:46I listan för Äventyret om Rödluvan och Vargen stod det inga roller för Mikael Roupé - vet du inte vilken/vilka rollfigurer han spelar, eller gör han bara väldigt små icke namngivna roller?

Har Goodtimes Entertainments filmer förresten helt eller delvis släppts även på DVD, eller bara på VHS? Filmer med samma titlar har åtminstone i viss mån släppts på DVD, men eftersom titlarna inte är unika för fem öre är det ju utan tillgång till skivorna svårt att avgöra om det är samma filmer eller andra filmversioner av samma sagor/böcker...
Mikael Roupé är en bäver.
Även Kerstin Andersson gör en mindre roll som en hjortkalv.

Många av titlarna har givit ut på DVD och senare även funnits tillgänglig att hyra digitalt. Har tyvärr ingen exakt lista än för vilka det är, men gäller iallafall; Askungen, Törnrosa, Pocahontas, Ringaren i Notre Dame, Heidi, Alice i Underlandet och Rödluvan. 

Daniel Hofverberg

Citat från: Oscar Isaksson skrivet 14 april 2025 kl. 13:28:35Många av titlarna har givit ut på DVD och senare även funnits tillgänglig att hyra digitalt. Har tyvärr ingen exakt lista än för vilka det är, men gäller iallafall; Askungen, Törnrosa, Pocahontas, Ringaren i Notre Dame, Heidi, Alice i Underlandet och Rödluvan.
Innehåller den här boxen på Ginza Goodtimes Entertainments filmer, eller är det andra filmer med samma titlar?

Oscar Isaksson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 14 april 2025 kl. 13:36:31Innehåller den här boxen på Ginza Goodtimes Entertainments filmer, eller är det andra filmer med samma titlar?
Nu har jag inte boxen i min ägo men vad jag kan avgöra av omslaget så är det Goodtimes Entertainments filmer. Utom Elddonet, som jag inte vet vad det är.

gstone

Citat från: Erika skrivet 14 april 2025 kl. 12:13:24Herkules är en italiensk animerad film, de andra är åtminstone jag osäker på.

Tillägg: Har kollat på Svensk Mediedatabas, Tre små grisar är en australiensisk animerad film. Vilket även Guldlock och de tre björnarna verkar vara.
tack smälla erika :)

gstone

Citat från: Oscar Isaksson skrivet 14 april 2025 kl. 13:43:06Nu har jag inte boxen i min ägo men vad jag kan avgöra av omslaget så är det Goodtimes Entertainments filmer. Utom Elddonet, som jag inte vet vad det är.
gamla elddonet med Bengt Eklund, Karl Erik Flens och Sif Ruud ?

Erika

Citat från: gstone skrivet 14 april 2025 kl. 14:03:41tack smälla erika :)
Varsågod. :)

Citat från: Oscar Isaksson skrivet 14 april 2025 kl. 13:43:06Nu har jag inte boxen i min ägo men vad jag kan avgöra av omslaget så är det Goodtimes Entertainments filmer. Utom Elddonet, som jag inte vet vad det är.
Citat från: gstone skrivet 14 april 2025 kl. 14:05:44gamla elddonet med Bengt Eklund, Karl Erik Flens och Sif Ruud ?
Enligt Svensk Mediedatabas ska det vara ett avsnitt av tv-serien (?) H. C. Andersens sagolika äventyr (H. C. Andersens eventyrlige verden).

gstone

Citat från: Erika skrivet 14 april 2025 kl. 14:11:37Varsågod. :)
Enligt Svensk Mediedatabas ska det vara ett avsnitt av tv-serien (?) H. C. Andersens sagolika äventyr (H. C. Andersens eventyrlige verden).
så inte 1951 filmen ?

Erika

Citat från: gstone skrivet 14 april 2025 kl. 14:16:19så inte 1951 filmen ?
Verkar inte så, om man utgår från bild på baksidan av dvd-boxen och informationen på Svensk Mediedatabas.