Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Den trevliga och positiva tråden!

Startat av Adam Larsson, 25 februari 2022 kl. 21:31:04

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 4 gäster tittar på detta ämne.

Oskar

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 24 juli 2024 kl. 18:32:02Verkligen...? Var då? För åtminstone här i Skellefteå med omnejd har jag inte sett till Cuba Cola på många år.

Nu har jag väl i och för sig kanske inte sökt jättenoga, då jag ärligt talat föredrar Pepsi Max, men jag tycker ändå att jag borde ha stött på det i någon livsmedelsbutik.
Jag föredrar zero/light dryck eftersom jag har diabetes.

Historielektions Soveren

Citat från: Oskar skrivet 24 juli 2024 kl. 18:37:26Jag föredrar zero/light dryck eftersom jag har diabetes.
Cuba Cola har en Zero variant.

En kille som ångrar att han sov på lektionerna

Fred

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 24 juli 2024 kl. 18:32:02Verkligen...? Var då? För åtminstone här i Skellefteå med omnejd har jag inte sett till Cuba Cola på många år.

Nu har jag väl i och för sig kanske inte sökt jättenoga, då jag ärligt talat föredrar Pepsi Max, men jag tycker ändå att jag borde ha stött på det i någon livsmedelsbutik.
Cuba Cola hittar man inte i varje butik här i Jönköping men det finns om man letar noga.

gstone

"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Kevin Piette, paraplegic sedan en olycka, skrev historia genom att bära den olympiska flamman med sitt exoskelett!  https://x.com/Brink_Thinker/status/1815881655506096607

BPS

Cuba Cola har blivit mer aktuellt nu det senaste året som substitut för det som bojkottar Coca Cola och Pepsi.

Steffan Rudvall

Citat från: MOA skrivet 24 juli 2024 kl. 09:31:35Jag bor i Västerbotten & Cuba Cola finns mycket riktigt här även om det bara är en 70 år gammal Coca Cola ripoff
Coca Cola såldes ju inte officiellt i Sverige när Cuba Cola skapades så ripoff vet jag inte om man kan kalla det. I Sverige lanserades de båda samma år men arbetet med Cuba Cola hade påbörjats innan Coca Cola kom officiellt till Sverige.

Will Siv

Citat från: BPS skrivet 24 juli 2024 kl. 22:14:49Cuba Cola har blivit mer aktuellt nu det senaste året som substitut för det som bojkottar Coca Cola och Pepsi.
sponsrar dom också Israel  ??? :-\

Finns också Freeway på Lidl (om dom inte gör det.....)
- what.

Will Siv

Citat från: Will Siv skrivet 24 juli 2024 kl. 22:21:12sponsrar dom också Israel  ??? :-\

sry att behöva säga det här (och i den här tråden), men om vi måste boycotta ALLA företag som på nåt sätt har kopplingar till Israel (även om det bara är att dom leverar dit) så kan vi snart inte göra nåt alls ......
- what.

MOA

Vi borde införa en gemensam bojkott av Karlsson På Taket!

Daniel Hofverberg

Citat från: Will Siv skrivet 24 juli 2024 kl. 22:25:55sry att behöva säga det här (och i den här tråden), men om vi måste boycotta ALLA företag som på nåt sätt har kopplingar till Israel (även om det bara är att dom leverar dit) så kan vi snart inte göra nåt alls ......
Precis, det är väldigt svårt att hitta något företag som inte har någon koppling till Israel, så att bojkotta alla dessa känns inte realistiskt. Då kan du knappt gå utanför dörren...

Ärligt talat är det tillräckligt svårt att hitta företag som inte har kopplingar till Ryssland, men om man ligger i och gör mycket research kan man i alla fall ha lite större chans. Men då måste du lägga timmar i livsmedelsbutiken varje gång du ska handla...

Steffan Rudvall

Citat från: Will Siv skrivet 24 juli 2024 kl. 22:21:12sponsrar dom också Israel  ??? :-\

Vissa bojkottar även Lidl, det ska tydligen ha förekommit utbytta skyltar där frukt från Israel sades komma från andra länder för att öka försäljningen.

gstone

Citat från: Will Siv skrivet 24 juli 2024 kl. 22:25:55sry att behöva säga det här (och i den här tråden), men om vi måste boycotta ALLA företag som på nåt sätt har kopplingar till Israel (även om det bara är att dom leverar dit) så kan vi snart inte göra nåt alls ......
Vi borde förbjuda att nämna Israel på forumet 

MOA

Vilken Nostalgi! Måste vara något av dom lättaste spelen att speedrunna, detta var för övrigt det första spelet jag spelade på Youtube

https://www.youtube.com/watch?v=ziJp0_iPPtM