Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Den trevliga och positiva tråden!

Startat av Adam Larsson, 25 februari 2022 kl. 21:31:04

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

MOA

Citat från: A skrivet 18 april 2025 kl. 21:55:25Monica var väl inte fullt lika aktiv när Rolf tog över och har Disney sagt nej flera gånger så är det väl inte värt att försöka igen...
Nu är Nalle Puhs framtid osäker, ett nytt program kommer tydligen men inte av Disney. Undrar vilka VA som spelar karaktärerna där när det har premiär

gstone

Citat från: MOA skrivet 18 april 2025 kl. 22:03:56Nu är Nalle Puhs framtid osäker, ett nytt program kommer tydligen men inte av Disney..
den är gjord med hjälp av AI >:(
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Daniel Hofverberg

Citat från: A skrivet 18 april 2025 kl. 21:55:25Monica var väl inte fullt lika aktiv när Rolf tog över och har Disney sagt nej flera gånger så är det väl inte värt att försöka igen...
Då Monica lade ner så mycket energi på att få Steve Kratz godkänd är det väl knappast troligt att Disney skulle ändra åsikt några år senare.

Hon berättade för mig att när Steve Kratz blev underkänd som Tigger/Tiger försökte hon först att få Disney Character Voices att ändra sig, och när de fortfarande nobbade honom kontaktade hon högsta chefen på Disney och bad honom att lyssna på Steve - men när han heller inte tyckte att Steve dög i rollen så tvingades hon att ge sig och söka vidare... :(

Citat från: gstone skrivet 18 april 2025 kl. 22:20:38den är gjord med hjälp av AI >:(
Har du någon källa för det?

gstone

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 19 april 2025 kl. 08:48:14https://deadline.com/video/winnie-the-pooh-animated-series-kartoon-studios-trailer/
Det var ett lite märkligt uttalande, måste jag säga - "yarn-based animation style blending AI and hand-drawn characters and backgrounds", vad betyder det ens en gång...? Innebär det att det är handtecknade nyckelbilder som kombinerats med AI för att skapa bildrutorna mellan nyckelbilderna, eller hur menar de egentligen...?

Will Siv

Inte säker på var jag kunde ta upp det här.

https://www.nytimes.com/1995/10/08/us/disney-co-will-offer-benefits-to-gay-partners.html

(obs tyvärr är artikeln låst, men ni kan se rubriken)

Så dom har faktiskt varit "supportive" längre än nu  :) 

Men fick tydligen samma reaktioner  :-\

https://www.latimes.com/archives/la-xpm-1995-10-19-fi-58834-story.html
- what.

MOA

Christian Hedlund kan visa denna för Hasse, säg bara inte att jag skapat den!

Disneyfantasten

Ikväll fick jag äntligen privat tillgång till Disney+ och håller på att kolla igenom Zootropolis+.

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 21 april 2025 kl. 19:39:39Ikväll fick jag äntligen privat tillgång till Disney+ och håller på att kolla igenom Zootropolis+.
jag är glad för din skulle

MOA

Jag är mycket förväntansfull över alla ranking som kommer laddas upp under våren & sommaren ;D

gstone

MOA

Finns säkert redan ett ämne om detta men Asterix & Bautastensmällen är den bästa filmen som släpptes 1989. Ett riktigt mästerverk

BPS

Citat från: MOA skrivet  3 maj 2025 kl. 19:08:01Finns säkert redan ett ämne om detta men Asterix & Bautastensmällen är den bästa filmen som släpptes 1989. Ett riktigt mästerverk
Den nya serien är också helt okej i samma klass som de senaste filmerna skulle jag säga dock kanske vissa irriterar sig på alla de kända poplåtarna som spelas konstant.

gstone

En av rösterna i Paul McCartney's kommande animerade barn film är Ringo Star 

Beatles återförening 😄🥳

Céline Dion gör rösten till huvudkaraktären ! ;D

MOA

Fick en tröja som det stod I❤️Louise på i 21 årspresent ;D Bästa jag fått i år