Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Diverse frågor

Startat av Disneyfantasten, 26 februari 2022 kl. 21:56:52

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 20 oktober 2024 kl. 09:11:49Idag försökte jag med Oliver och Gänget men länken verkar inte vilja funka, jag provade flera andra men ingen av dem verkade funka, det verkar vara något fel med Archive.org, både på min mobil och min IPad.
Du får vara lite tålmodig, sidan ligger nere just nu eftersom att man försöker lösa allt för att försäkra att man inte ska bli attackerad igen.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 20 oktober 2024 kl. 09:15:06Du får vara lite tålmodig, sidan ligger nere just nu eftersom att man försöker lösa allt för att försäkra att man inte ska bli attackerad igen.
Okej, så det är för god sak med andra ord?

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 20 oktober 2024 kl. 09:25:37Okej, så det är för god sak med andra ord?
Sidan blev attackerad och nu försöker de förhindra att den blir det igen...

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 20 oktober 2024 kl. 09:36:28Sidan blev attackerad och nu försöker de förhindra att den blir det igen...
Det låter bra, attacker är inget man vill ha, varken som individ eller som konto...

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 22 augusti 2024 kl. 20:48:54Varken produktionsbolaget Nordisk Film, TrustNordisk eller Film i Skåne har skrivit ett ord om skådespelare, utan "bara" regissör, manusförfattare och producenter. IMDb har heller ingenting listat, så det verkar inte som att de har gått ut med rollbesättningen än till Super-Charlie.

Jag är för övrigt lite konfunderad över om originalspråket är svenska eller engelska, då TrustNordisk (som distribuerar filmen utanför Norden) uppger "Language: Swedish, Additional Language: English"...? Animationen är ju tydligen huvudsakligen gjord av A-Film i Köpenhamn, som bl.a. gjort Hugo - Djungeldjuret, så de kan säkert animera utifrån svenska även om engelska kanske hade underlättat. Dessutom har ju filmen redan sålts till Storbritannien, så det lär väl krävas en engelskspråkig version för att kunna sälja filmen dit.

Verkar intressant i alla fall, men nog känns det väl lite väl ambitiöst att verkligen jämföra med Pixars filmer...? Tvärtemot Camilla Läckbergs uttalanden betvivlar jag att animationen verkligen kan komma upp i Pixar-klass...
Rösterna till karaktärerna i filmen görs av flera välkända skådespelarnamn, inklusive tungviktare som Tuva Novotny och Ulla Skoog, men även Silas Strand (Håkan Bråkan) och Orlando Wahlsteen (Lea) m.fl. finns med på rollistan.
Jon Holmberg står för regi och manus. Holmberg har tidigare regisserat flera Sune-filmer för den yngre publiken och är även högaktuell som regissör för nyversionen av Strul (2024). Danska A.Film och svenska Slugger Film har animerat filmen. Nordisk Film producerar i samarbete med A.Film, SVT, Film i Skåne och Slugger Film. Det är även Nordisk Film som står för distributionen.
"Super Charlie" är en familjefilm som riktar sig till barn i åldrarna 4–12 år och deras föräldrhttps://www.filmtopp.se/nyhet/camilla-lackbergs-nya-film-har-premiar-pa-juldagen-ny-officiell-trailer
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Lillefot

Citat från: Lillefot skrivet  8 oktober 2024 kl. 11:35:10Bra att du påpekade det, det glömde jag helt bort. Det är något som de med fördel borde uppdatera beskrivningen eller produktnamnet med.

Ginzas fodral har, när jag har köpt dem, alltid haft tjockleken 11mm som passar för de flesta filmerna på Blu-Ray (det enda som skiljt då och då är utseendet, då vissa har haft Blu-Ray-loggan "inramad" medans andra inte har haft det). Om det dock är så att Gstones film har ett omslag på 14mm, då blir det förstås patrull och nödvändigt att inhandla det från någon annan butik.
Lite sent, men en uppdatering:

Idag fick jag hem en beställning från Ginza igen, med några filmer och ett tomt Blu-Ray-fodral. Och denna gång visade det sig att de hade skickat ett med tjockleken 14mm, istället för 11mm som tidigare. Då har de alltså ett varierande lager av just BD-fodral som de tar från, och inte bara en viss sort. Det är definitivt något som de kan vinna på att förtydliga i produktbeskrivningen, eller ännu bättre, börja erbjuda exakta val.

Så med det så fungerar det inget vidare att beställa från dem om det är specifika mått som behövs på fodralen, eftersom det är upp till slumpen. Utan det är mer om man bara vill köpa något/några fodral att ha i reserv, och inte bryr sig så värst mycket om mått eller utseende.
Du kommer aldrig vara perfekt, försöker du så riskerar du bara att må dåligt.
Ändringar kan komma både aktivt och passivt, och det kan ta tid.
Men det är helt okej.

Upphovsman till den svenska översättningen av I Wani Hug that Gator!.

Skokaka

Är man en väktare om man har ett husdjur? Alltså om att vara en ägare räknas som det?

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 23 oktober 2024 kl. 00:42:02Är man en väktare om man har ett husdjur? Alltså om att vara en ägare räknas som det?
Var ägare till min katt & hon var min bästa vän, jag är en väldigt bra väktare till katter

Steffan Rudvall

Citat från: Skokaka skrivet 23 oktober 2024 kl. 00:42:02Är man en väktare om man har ett husdjur? Alltså om att vara en ägare räknas som det?
Nej, du vakar ju över djuret men en väktare är ju en yrkestitel. 

MOA

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 23 oktober 2024 kl. 12:08:52Nej, du vakar ju över djuret men en väktare är ju en yrkestitel.
Jag var bra på att vaka över min katt i alla fall

MOA

gstone

Viset ser kapten ut som Fred Flinta ?
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 24 oktober 2024 kl. 20:35:41Viset ser kapten ut som Fred Flinta ?
Antagligen en slump då den inte hhar ågonting med familjen Flinta att göra det är en Golden Films film.

https://m.imdb.com/title/tt1125880/

Disneyfantasten

Lillefot

Citat från: Disneyfantasten skrivet 25 oktober 2024 kl. 12:54:13Vad är "karma"?;

https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?topic=7956.msg207985#msg207985
Ett ord som har sitt ursprung i österländska religioner, som innefattar handlingar och effekter/konsekvenser. Karma kan vara både god och dålig.

Exempelvis "Han stöttade föreningar som jobbar för att hjälpa hemlösa, och fick därför ett tack" är god karma. Medans dålig karma kan vara "han skräpade ner i parken, och fick betala höga böter som straff".
Du kommer aldrig vara perfekt, försöker du så riskerar du bara att må dåligt.
Ändringar kan komma både aktivt och passivt, och det kan ta tid.
Men det är helt okej.

Upphovsman till den svenska översättningen av I Wani Hug that Gator!.