Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Diverse frågor

Startat av Disneyfantasten, 26 februari 2022 kl. 21:56:52

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

MOA

Citat från: Erika skrivet 30 oktober 2024 kl. 15:41:21Asterix: Den magiska drycken finns att köpa på Kvarnvideo, både dvd- och blu-ray-utgåvan. Ginza och Cdon har också filmen.

Asterix – Gudarnas hemvist verkar ha utgått, där är det t. ex. Tradera som gäller.
Nästan rätt, nu måste jag hålla igen till jul men kommer nog köpa filmerna efter årsskiftet

Daniel Hofverberg

Citat från: Erika skrivet 30 oktober 2024 kl. 15:41:21Asterix: Den magiska drycken finns att köpa på Kvarnvideo, både dvd- och blu-ray-utgåvan. Ginza och Cdon har också filmen.

Asterix – Gudarnas hemvist verkar ha utgått, där är det t. ex. Tradera som gäller.
Annars finns Asterix: Den magiska drycken på Viaplay (abonnemangsbaserade tjänsten, inte som hyrfilm) och Asterix - Gudarnas hemvist finns på TV4 Play (via betalabonnemangen, det räcker inte med gratiskonto).

Båda finns också som digital hyr- och köpfilm via bl.a. SF Anytime, Amazon Prime Video och Apple iTunes. Båda filmerna finns också att "låna" kostnadsfritt på Viddla, om man har lånekort från något anslutet bibliotek i Sverige.

Inte för att jag på något sätt förordar digitala tjänster framför fysiska produkter, men det är ju alltid en fördel att ha alla fakta - inte minst om man nu har svårt att få tag i begagnade exemplar av Asterix - Gudarnas hemvist. :)

MOA

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 30 oktober 2024 kl. 21:02:47Annars finns Asterix: Den magiska drycken på Viaplay (abonnemangsbaserade tjänsten, inte som hyrfilm) och Asterix - Gudarnas hemvist finns på TV4 Play (via betalabonnemangen, det räcker inte med gratiskonto).

Båda finns också som digital hyr- och köpfilm via bl.a. SF Anytime, Amazon Prime Video och Apple iTunes. Båda filmerna finns också att "låna" kostnadsfritt på Viddla, om man har lånekort från något anslutet bibliotek i Sverige.

Inte för att jag på något sätt förordar digitala tjänster framför fysiska produkter, men det är ju alltid en fördel att ha alla fakta - inte minst om man nu har svårt att få tag i begagnade exemplar av Asterix - Gudarnas hemvist. :)
Har TV4 men Viaplay funkar inte på TV:n, kommer skaffa dessa DVD:er i framtiden

Daniel Hofverberg

Citat från: MOA skrivet 30 oktober 2024 kl. 21:33:50Har TV4 men Viaplay funkar inte på TV:n, kommer skaffa dessa DVD:er i framtiden
Varför fungerar inte Viaplay? Vad jag kan se har de inga annorlunda krav än någon annan tjänst. TV4 Play verkar inte fungera med första generationens Chromecast, men det verkar de flesta andra tjänster (inklusive Viaplay) göra.

MOA

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 30 oktober 2024 kl. 22:25:11Varför fungerar inte Viaplay? Vad jag kan se har de inga annorlunda krav än någon annan tjänst. TV4 Play verkar inte fungera med första generationens Chromecast, men det verkar de flesta andra tjänster (inklusive Viaplay) göra.
Vi provade Viaplay för över ett halvår sedan & inget funkade, vi fick in programmen men det blev bara felmeddelanden när vi försökte spela något. Hade det en gång tidigare för länge sedan & med samma resultat, Viaplay kommer nog aldrig funka på vår nuvarande TV

Daniel Hofverberg

Citat från: MOA skrivet 30 oktober 2024 kl. 23:37:00Vi provade Viaplay för över ett halvår sedan & inget funkade, vi fick in programmen men det blev bara felmeddelanden när vi försökte spela något. Hade det en gång tidigare för länge sedan & med samma resultat, Viaplay kommer nog aldrig funka på vår nuvarande TV
Använder du en smart-TV-app, eller går du via Chromecast? Om det inte fungerar med smart-TV-appen till just din TV, så är ju Chromecast en billig och bra investering; som i mina ögon är svårt att klara sig utan.

Netflix kan vara problem att få att fungera nuförtiden, i och med deras besvärliga och idiotiska begränsningar med "inom samma hushåll" (som inte fungerar lika bra i praktiken som i Netflix huvuden); men såvitt jag vet har Viaplay ännu inte börjat med liknande sattyg.

gstone

När kommer Magi bortom Waverly Place (Wizards Beyond Waverly Place) till Sverige ?
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 31 oktober 2024 kl. 05:12:05När kommer Magi bortom Waverly Place (Wizards Beyond Waverly Place) till Sverige ?
Det får du väl fråga Disney om - såvitt jag vet är det ingen på forumet som jobbar på Disney, så vi kan bara gissa. :)

Man kan väl tycka att det inte borde vara så långt bort, men i listan Disney+ har gått ut med för november månad finns serien inte med - så antingen är listan ofullständig, eller så är det längre bort än så (så att det kommer dröja till december eller ännu längre bort).

Känner jag Disney rätt kan det ju dock finnas en hyfsad chans att serien släpps med nordiska ljudspår på amerikanska Disney+ (som man kan ansluta till med VPN) innan den släpps i Norden.

gstone

För dubbar säga att dom inte är med en vis dubbning ?

Skokaka

Öh, är det bara jag som saknar ljud på min dator? När jag sätter på ljudet så hörs det ju, men när jag försöker att kolla på videor så är det helt tyst. ???

MOA

Citat från: Skokaka skrivet  1 november 2024 kl. 00:26:35Öh, är det bara jag som saknar ljud på min dator? När jag sätter på ljudet så hörs det ju, men när jag försöker att kolla på videor så är det helt tyst. ???
Könstig ljudinställning, kollat så att allt är inkopplat om ljudet kommer via högtalare? Har ett liknande problem på min telefon

gstone

Citat från: Skokaka skrivet  1 november 2024 kl. 00:26:35Öh, är det bara jag som saknar ljud på min dator? När jag sätter på ljudet så hörs det ju, men när jag försöker att kolla på videor så är det helt tyst. ???
du kankse behöver ny högtalare

gstone

Behöver lite hjälp att veta hur Youtube Music funkar ?

Kan man välja att se dom senaste tracks från artister man följer ?
'
Som Spotify release radar funktion ;)

Skokaka

Jag undrar nog... Är Baron inte ett namn, utan en titel? Och tydligen så betyder det att man är kriminell? Då en del karaktärer kallas för det och är skurkar, som till exempel Baron Silas Greenback från Dundermusen.

Lillefot

Citat från: Skokaka skrivet  3 november 2024 kl. 20:44:33Jag undrar nog... Är Baron inte ett namn, utan en titel? Och tydligen så betyder det att man är kriminell? Då en del karaktärer kallas för det och är skurkar, som till exempel Baron Silas Greenback från Dundermusen.
Baron är en titel, det stämmer. Däremot är det inte nödvändigtvis en indikator på att personen är elak eller kriminell.
Du kommer aldrig vara perfekt, försöker du så riskerar du bara att må dåligt.
Ändringar kan komma både aktivt och passivt, och det kan ta tid.
Men det är helt okej.

Upphovsman till den svenska översättningen av I Wani Hug that Gator!.