Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Diverse frågor

Startat av Disneyfantasten, 26 februari 2022 kl. 21:56:52

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Citat från: Monsieur Hulot skrivet Igår kl. 13:22:15Kan någon på detta forum italienska? Jag hittade en video om historien om de italienska dubbningarna av Helan & Halvans filmer, men problemet är att jag bara förstår 10 % procent, dvs mycket mycket lite. Finns det någon här som kan italienska och som kan tyda vad tjejen i videon säger?
Jag kan ingen italienska heller, men jag tycker att YouTubes automatöversättning verkar ge ett hyggligt resultat - säkerligen inte hundraprocentigt, men att döma av de första minuterna verkar det allra mesta bli fullt begripligt. :)

Slå på den automatgenererade italienska texten, och gå sedan till inställningssymbolen och välj "Översätt automatiskt". Jag skulle rekommendera att översätta till engelska, för att få bättre resultat; i och med att maskinöversättning till svenska verkar gå i två led och översätts först till engelska och sen till svenska (med andra ord större risk att något blir fel).

Anders M Olsson

Citat från: Monsieur Hulot skrivet Igår kl. 13:22:15Kan någon på detta forum italienska? Jag hittade en video om historien om de italienska dubbningarna av Helan & Halvans filmer, men problemet är att jag bara förstår 10 % procent, dvs mycket mycket lite. Finns det någon här som kan italienska och som kan tyda vad tjejen i videon säger?
Slå på autogenererad textning och översättning till t.ex. engelska så blir det faktiskt ganska begripligt!

Det går i.o.f.s. att ställa in översättning till svenska också, men eftersom det då tar omvägen över engelska tycker jag att det blir något sämre. Men testa för all del!

Monsieur Hulot

Disneyfantasten

Kom inte på någon bättre tråd att skriva detta i...

Vem är karaktären i denna video (2:51) som är mellan Cruella (2021) och Emily Blunts karaktär från Jungle Cruise?

https://www.youtube.com/watch?v=1gScs2Pv9LI

Anders M Olsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet Igår kl. 21:51:31Kom inte på någon bättre tråd att skriva detta i...

Vem är karaktären i denna video (2:51) som är mellan Cruella (2021) och Emily Blunts karaktär från Jungle Cruise?
Det är en märklig historia, men det är faktiskt sångerskan Billie Eilish från filmen Happier than Ever: Ett kärleksbrev till Los Angeles (2021).