Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Diverse frågor

Startat av Disneyfantasten, 26 februari 2022 kl. 21:56:52

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  7 juli 2023 kl. 21:10:26Men eftersom den verkar ha dubbats till svenska gissar jag att distributören kommer att yrka på 7-årsgräns, så skulle filmen få en högre åldersgräns än så lär distributören förmodligen överklaga beslutet till kammarrätten S
Så du tror att dubbningen redan är klar ?
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Är det inte väldigt riskabelt att dubba filmer innan dom fått en åldersgräns i sverige ?

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  7 juli 2023 kl. 21:14:26Är det inte väldigt riskabelt att dubba filmer innan dom fått en åldersgräns i sverige ?
Man har inget annat val, eftersom granskning av Statens Medieråd ska ske i det skick som filmer ska visas i Sverige - så ska de visas i dubbad form måste de också skickas in till Statens Medieråd i dubbad form.

Citat från: gstone skrivet  7 juli 2023 kl. 21:13:19Så du tror att dubbningen redan är klar ?
Vid det här laget lär nog åtminstone stora delar vara färdigdubbade, även om kanske vissa repliker måste ändras/kompletteras senare. Dubbningsstudior lär nog vilja undvika att dubba särskilt mycket i juli månad, för då lär många tekniker och annan personal ha semester och liksom de flesta branscher lär mycket gå på sparlåga, så allt som går försöker de nog få bortgjort före juli.

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet  7 juli 2023 kl. 21:14:26Är det inte väldigt riskabelt att dubba filmer innan dom fått en åldersgräns i sverige ?
Du får mig att tänka på Harry Potter serien, där man började dubba barnfilmer som sedan blev allt mörkare.

Daniel Hofverberg

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  7 juli 2023 kl. 21:23:51Du får mig att tänka på Harry Potter serien, där man började dubba barnfilmer som sedan blev allt mörkare.
Men som lustigt nog ändå fick samma åldersgräns som de mer barnvänliga första filmerna...

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  7 juli 2023 kl. 21:26:20Men som lustigt nog ändå fick samma åldersgräns som de mer barnvänliga första filmerna...
;D ;D ;D

Simon Axelsson

Så jag sitter och liksom sträckkollar Modern Family. Det senaste avsnittet jag såg, det tolfte avsnittet av den sjunde säsongen, stod det var textat av Per Sandborgh. Är det den Per Sandborgh som har textat avsnittet?
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Steffan Rudvall

Citat från: Simon Axelsson skrivet  7 juli 2023 kl. 22:39:24Så jag sitter och liksom sträckkollar Modern Family. Det senaste avsnittet jag såg, det tolfte avsnittet av den sjunde säsongen, stod det var textat av Per Sandborgh. Är det den Per Sandborgh som har textat avsnittet?
Det bör vara det, har för mig att han är den enda med det namnet i Sverige och han är ju dessutom översättare.

Simon Axelsson

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  7 juli 2023 kl. 22:43:16Det bör vara det, har för mig att han är den enda med det namnet i Sverige och han är ju dessutom översättare.
Huh, coolt!
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

gstone

Är det äns värt att kolla om The Smurfs: A Christmas Carol har utsatta svenska credits ? :(

gstone

Borde jag se Dom små hjältarna på bio ändå ?

MOA

Citat från: Zebastian skrivet  9 juli 2023 kl. 16:50:34Skäms på dig! Sluta med dina absurda sexskämt! Detta är ett forum för alla!
Vad e de för fel på de där inlägget?Jag ser inge absurd sexskämt i de

MOA

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet  9 juli 2023 kl. 17:16:17Det är inget sexskämt det är du som är dirty minded.
LoL parkera i Annas..ni vet nog vad som menas

MOA

Vilka e era favorit VA?Både manliga & kvinnliga

Steffan Rudvall

Citat från: MOA skrivet  9 juli 2023 kl. 17:19:01LoL parkera i Annas..ni vet nog vad som menas

P-huset heter Anna!