Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Diverse frågor

Startat av Disneyfantasten, 26 februari 2022 kl. 21:56:52

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Varför är skogens konung en hjort i Bambi ?

Brukar  det inte vanligtvis vara älgen ?

Är det för att den inte finns älgar i amerika ?

Sen är ju lejonet djurens konung men man ser ju sällan lejon bo i skogar ;D
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Det väl vara som Mikael Roupé regiserade dubbningen av Stålmannen: Kryptons Siste Son ?

gstone

Går pengarna som man köper med på Stockholms Stadsmission till något bra ?

Lillefot

Citat från: gstone skrivet  6 september 2023 kl. 01:01:03Går pengarna som man köper med på Stockholms Stadsmission till något bra ?
Från deras egen hemsida
CitatSocialt ansvarstagande: Genom att handla på Stockholms Stadsmission stödjer du deras viktiga arbete för att hjälpa människor i utsatthet. Stadsmissionen arbetar för att bryta utanförskap, bekämpa hemlöshet och stötta personer i svåra livssituationer. Genom att handla second hand bidrar du direkt till deras sociala insatser och gör en positiv skillnad i människors liv.
Du kommer aldrig vara perfekt, försöker du så riskerar du bara att må dåligt.
Ändringar kan komma både aktivt och passivt, och det kan ta tid.
Men det är helt okej.

Upphovsman till den svenska översättningen av I Wani Hug that Gator!.

gstone

gstone

Bara för att säkerställa.

Den här sångerskan är alltså samma person som Anna och Poppys röstskådespelerska ❓🤨
https://open.spotify.com/artist/4GCwfakdZdo3KkBNtzU5vn

Mathilda Gustafsson

Citat från: gstone skrivet 10 september 2023 kl. 00:55:12Bara för att säkerställa.

Den här sångerskan är alltså samma person som Anna och Poppys röstskådespelerska ❓🤨
https://open.spotify.com/artist/4GCwfakdZdo3KkBNtzU5vn
Ja det är det om du inte tror mig bara lyssna så hör du det själv

Disneyfantasten

Enligt Filmstaden har Lejonkungen nypremiär 30 september, Frost 7 oktober och Törnrosa den 14 oktober, samt att Askungen redan visas, men jag fann ingenting om Bambi trots att jag vet att Gstone såg om den för ett tag sedan därifrån samt att när jag i lördags var i Skånes Djurpark och stod nära älg-hägnet så hörde jag att några besökare pratade om att de "såg Bambi på bio igår" (eller någonting sånt).

Då lyder alltså min fråga: när hade Bambi och Askungen nypremiär-datum?

(som bonus så undrar jag om Disney kommer att visa sina klassiker som nypremiärer på bio nästa år också och/eller kommande år efter det nu när de börjat visa sina gamla filmer på bio igen i och med Disneys 100 års jubileum 1923-2023? Isåfall skulle Den Lilla Sjöjungfrun vara en lämplig kandidat i och med den nya filmen som haft premiär och kommer att släppas på DVD & Bluray nästa vecka, dessutom så skulle också Walt Disneys första skapelse Snövit och De Sju Dvärgarna vara en lämplig kandidat i och med nästa års spelfilm)

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 12 september 2023 kl. 15:16:46Då lyder alltså min fråga: när hade Bambi och Askungen nypremiär-datum?
Bambi hade en nypremiär 2 september och Askungen 9 september.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 12 september 2023 kl. 15:23:25Bambi hade en nypremiär 2 september och Askungen 9 september.
Tack för svaret.

Dessa kan vara värda att lägga till för filmerna i min kommande blogg...

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 12 september 2023 kl. 15:16:46(som bonus så undrar jag om Disney kommer att visa sina klassiker som nypremiärer på bio nästa år också och/eller kommande år efter det nu när de börjat visa sina gamla filmer på bio igen i och med Disneys 100 års jubileum 1923-2023? Isåfall skulle Den Lilla Sjöjungfrun vara en lämplig kandidat i och med den nya filmen som haft premiär och kommer att släppas på DVD & Bluray nästa vecka, dessutom så skulle också Walt Disneys första skapelse Snövit och De Sju Dvärgarna vara en lämplig kandidat i och med nästa års spelfilm)
Det är bara för jubileumet de har inte börjat med nypremiärer allmänt.

Daniel Hofverberg

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 12 september 2023 kl. 15:27:01Det är bara för jubileumet de har inte börjat med en nypremiärer allmänt
Så det är knappast troligt att det kommer bli fler än de här fem filmerna aktuella under hösten...
(Jag kan inte tänka mig att det skulle vara ekonomiskt lönsamt med nypremiärer i dagens läge, annat än möjligen som enstaka jippon)

Disneyfantasten

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 12 september 2023 kl. 21:35:47Så det är knappast troligt att det kommer bli fler än de här fem filmerna aktuella under hösten...
(Jag kan inte tänka mig att det skulle vara ekonomiskt lönsamt med nypremiärer i dagens läge, annat än möjligen som enstaka jippon)
Fast varför de av alla filmer har med just Frost i högen, som bara har 10 år på nacken och som dessutom redan är en enorm hit med alla leksaker, merchandise, ect. som säljs i affärerna runt om i världen, är bortom mitt förstånd...

Daniel Hofverberg

Citat från: Disneyfantasten skrivet 13 september 2023 kl. 08:43:21Fast varför de av alla filmer har med just Frost i högen, som bara har 10 år på nacken och som dessutom redan är en enorm hit med alla leksaker, merchandise, ect. som säljs i affärerna runt om i världen, är bortom mitt förstånd...
Ja, det var precis min tanke också. Alla äldre filmer känns logiska såtillvida att det är troligt att dagens barn inte har sett dem, men Frost kan jag inte tänka mig att någon har missat med all uppståndelse den fått...

I normala fall är det förstås ändå tänkbart att barn som mest troligt inte sett filmen på bio ändå skulle vilja se om den på en stor duk istället för på en TV eller (ännu värre) mobiltelefon - men i dessa tider med ekonomisk kris och inflation, så att många barnfamiljer har det knapert och måste prioritera, är det ju knappast troligt att de skulle prioritera att se om Frost jämfört med att se något de inte tidigare har sett...

Om man vore lite cyniskt lagd skulle man misstänka att Disney bara har valt ut Frost för att det blir väldigt billigt; då den filmen är så ny att det redan finns färdiga DCP-mastrar av den (DCP är alltså det format som används på digitala biografer), så att de därför inte behöver ta fram nya visningskopior...

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 13 september 2023 kl. 08:50:12Ja, det var precis min tanke också. Alla äldre filmer känns logiska såtillvida att det är troligt att dagens barn inte har sett dem, men Frost kan jag inte tänka mig att någon har missat med all uppståndelse den fått...

I normala fall är det förstås ändå tänkbart att barn som mest troligt inte sett filmen på bio ändå skulle vilja se om den på en stor duk istället för på en TV eller (ännu värre) mobiltelefon - men i dessa tider med ekonomisk kris och inflation, så att många barnfamiljer har det knapert och måste prioritera, är det ju knappast troligt att de skulle prioritera att se om Frost jämfört med att se något de inte tidigare har sett...

Om man vore lite cyniskt lagd skulle man misstänka att Disney bara har valt ut Frost för att det blir väldigt billigt; då den filmen är så ny att det redan finns färdiga DCP-mastrar av den (DCP är alltså det format som används på digitala biografer), så att de därför inte behöver ta fram nya visningskopior...
Det kankse är för att musikalen kommer till Sverige( Kulturhuset Stadsteatern )i den närmare framtiden :D ;)

I alla fall om man kan tro artikel från föra april ::) :-\

Länk till artikeln för dom som behöver påminnas
 https://www.mynewsdesk.com/dk/have-as/pressreleases/disneys-frozen-the-musical-a-new-staging-in-the-nordic-countries-3245375