Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Diverse frågor

Startat av Disneyfantasten, 26 februari 2022 kl. 21:56:52

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Skokaka

Citat från: gstone skrivet 21 augusti 2024 kl. 10:24:16Är det här Dingo Pictures skräp ?
Jag tänkte sammanträffande nog på denna efter att ha sett Felix recensera denna för inte så länge sedan. Han visade ju hur denna såg ut. 

Och jag minns att jag såg denna fodralet när jag var liten i en affär, tur att jag inte köpte den. Jag trodde faktiskt att det var Disneys version. (Eller åtminstone TV-serien.) 

Tigern ser ut som Sabor, fast de målade om henne till en tiger. Och jag tyckte alltid att detta var skumt, då tigrar bor i Asien, och Tarzan utspelar sig i Afrika. Nåja, där har vi beviset... ::)

Daniel Hofverberg

Citat från: BPS skrivet 21 augusti 2024 kl. 21:33:18@Daniel Hofverberg Jag har hört om flera dödsfall när det gäller Northvolt anställda i Skellefteå. Du som är därifrån kanske har ett bättre begrepp om vad det är som faktiskt händer?
Det senast jag hörde var att Polisen fortfarande utreder dödsfallen, och att de rättsmedicinska undersökningarna inte är klara än. Fortfarande verkar ingen veta dödsorsaken till någon av dödsfallen, och ingen vet alltså om dödsorsaken har någon koppling till Northvolts batterifabrik eller inte.

Vad jag vet är det fyra dödsfall bland anställda på Northvolt som inte har kunnat förklaras - det sista av dem var enligt uppgift en drunkning på fritiden, men eftersom Polisen inte har avskrivit fallet än tolkar jag det som att de misstänker att drunkningen kanske inte var den huvudsakliga dödsorsaken (jag menar: vore det solklart att det var en ren olycka skulle rimligtvis undersökningen för just det dödsfallet läggas ned ganska snabbt).

Det är som sagt inte alls säkert att dödsfallen har någon koppling till Northvolt - trots allt händer det ju då och då att folk dör på grund av hjärtfel eller annat som de inte själva vetat om - och det jobbar trots allt runt 4000 personer på Northvolt i Skellefteå; det är numera den största arbetsgivaren i Skellefteå kommun och gick om Boliden för något år sedan. Men med detta sagt tycker jag också det är oroväckande med så pass många dödsfall inom loppet av ett halvår på en och samma arbetsplats, då jag personligen tycker att fyra dödsfall är åtminstone två för många för att låta helt naturligt.

Jag hoppas att rättsläkarna kan komma fram till någon dödsorsak snart, för oavsett om det har koppling till Northvolt eller inte är det ju angeläget att få veta - och dessutom lär ju spekulationerna fortsätta tills dess att vi får veta varför personerna dött.

Oskar

Citat från: gstone skrivet 21 augusti 2024 kl. 11:12:39Jag hatar Dingo Picture  >:(
Dessa filmer finns inte på streaming och jag tror inte att kändisar ställer upp för dessa skit filmen.

Fred

Citat från: MOA skrivet 20 augusti 2024 kl. 23:36:53När jag såg Tecknade Mr Bean var det alltid på engelska, måste höra om det finns bevis. Kommer säkert låta lika dåligt som folk säger att Simpsons dubbning låter ;D
Jag tror också att jag sett tecknade Mr Bean på svenska. Det gör ingen jättestor skillnad eftersom replikerna är så få.

gstone

"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

A

gstone

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 22 augusti 2024 kl. 16:51:26vilka blir rösterna i denna film ?
https://www.moviezine.se/nyheter/camilla-lackberg-om-nya-barnfilmen-allt-borjade-med-en-logn
Varken produktionsbolaget Nordisk Film, TrustNordisk eller Film i Skåne har skrivit ett ord om skådespelare, utan "bara" regissör, manusförfattare och producenter. IMDb har heller ingenting listat, så det verkar inte som att de har gått ut med rollbesättningen än till Super-Charlie.

Jag är för övrigt lite konfunderad över om originalspråket är svenska eller engelska, då TrustNordisk (som distribuerar filmen utanför Norden) uppger "Language: Swedish, Additional Language: English"...? Animationen är ju tydligen huvudsakligen gjord av A-Film i Köpenhamn, som bl.a. gjort Hugo - Djungeldjuret, så de kan säkert animera utifrån svenska även om engelska kanske hade underlättat. Dessutom har ju filmen redan sålts till Storbritannien, så det lär väl krävas en engelskspråkig version för att kunna sälja filmen dit.

Verkar intressant i alla fall, men nog känns det väl lite väl ambitiöst att verkligen jämföra med Pixars filmer...? Tvärtemot Camilla Läckbergs uttalanden betvivlar jag att animationen verkligen kan komma upp i Pixar-klass...

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 22 augusti 2024 kl. 20:48:54Varken produktionsbolaget Nordisk Film, TrustNordisk eller Film i Skåne har skrivit ett ord om skådespelare, utan "bara" regissör, manusförfattare och producenter. IMDb har heller ingenting listat, så det verkar inte som att de har gått ut med rollbesättningen än till Super-Charlie.

Jag är för övrigt lite konfunderad över om originalspråket är svenska eller engelska, då TrustNordisk (som distribuerar filmen utanför Norden) uppger "Language: Swedish, Additional Language: English"...? Animationen är ju tydligen huvudsakligen gjord av A-Film i Köpenhamn, som bl.a. gjort Hugo - Djungeldjuret, så de kan säkert animera utifrån svenska även om engelska kanske hade underlättat. Dessutom har ju filmen redan sålts till Storbritannien, så det lär väl krävas en engelskspråkig version för att kunna sälja filmen dit.
det lär i fall bli bra röster , Camilla Läckberg har kontakter ;)

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 22 augusti 2024 kl. 20:48:54Verkar intressant i alla fall, men nog känns det väl lite väl ambitiöst att verkligen jämföra med Pixars filmer...? Tvärtemot Camilla Läckbergs uttalanden betvivlar jag att animationen verkligen kan komma upp i Pixar-klass...
Camilla Läckberg menar kanske på manus/ handling och röstskådespelare nivå ;)

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 22 augusti 2024 kl. 20:48:54Varken produktionsbolaget Nordisk Film, TrustNordisk eller Film i Skåne har skrivit ett ord om skådespelare, utan "bara" regissör, manusförfattare och producenter. IMDb har heller ingenting listat, så det verkar inte som att de har gått ut med rollbesättningen än till Super-Charlie.
Det lär komma fram för eller senare ;)

Skokaka

Kommer Plankton att verkligen få sin egna film nästa år? Kanske det är ett skämt? ???

Steffan Rudvall

Citat från: Skokaka skrivet 24 augusti 2024 kl. 22:41:14Kommer Plankton att verkligen få sin egna film nästa år? Kanske det är ett skämt? ???
Nej, då den som flera andra Svampbob filmer har läckt ut på internet så finns det rätt många som kan intyga att den finns.

MOA

Vad heter revyn där Sonya Hedenbratt sjönger om Familjen Flinta? Svårt att söka på

Skokaka

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 24 augusti 2024 kl. 22:43:54Nej, då den som flera andra Svampbob filmer har läckt ut på internet så finns det rätt många som kan intyga att den finns.
Tyckte det var rätt konstigt att Plankton får sin egen film, då han är annars seriens antagonist. 

Men såklart, det finns ju tillfällen där skurkar ÄR huvudfigurerna. Plus så verkar Plankton att ha blivit mer utav en anti-hjälte i senare avsnitten, så...