Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Ovanliga dubbningar på archive.org

Startat av Steffan Rudvall, 23 februari 2022 kl. 19:51:43

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 23 maj 2024 kl. 13:53:49Hur menar du hjälp? Det är väl bara att ladda ner?
Är det forfarandeArchive.org menar du ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 23 maj 2024 kl. 13:59:05Inte den första uppladdningen men den verkar ha laddats upp igen.

https://archive.org/details/pongo-och-de-101-dalmatinerna-originaldubbnig_202311
Det var mer än vad jag visste  ;D👍
Hur är med Peter Pan och Dumbo ?
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

Jonas9881

Citat från: gstone skrivet 23 maj 2024 kl. 14:00:42Det var mer än vad jag visste  ;D👍
Hur är med Peter Pan och Dumbo ?
Dom 2 har jag, men du kan inte spela upp dom utan meningen är att det endast ska gå att ladda ner dom.
Men här har du originaldubbningen av dessa 2 filmer.

Peter pan --
https://archive.org/download/olika-filmer/Peter%20Pan%20Swedish%20original.rar/Peter%20Pan%20Swedish%20original.mp4

Dumbo --
https://ia800309.us.archive.org/view_archive.php?archive=/30/items/olika-filmer/2024-03-27%2017-40-01.rar&file=2024-03-27%2017-40-01.mp4

Oj märker nu att det går att spela upp dom även om det var i rar-filer, ja det är ju förstås Archive egna komprimerade filer med lägre upplösning men helt okej ändå.
Är osäker gällande det jag sa om det är komprimerad eller ej, men jag märkte iallafall att man inte kan spola fram utan måste se hela samtidigt, annars kan man ladda ner dom om man vill.

Steffan han svara innan och chokad i att han visste att jag hade filerna, bland allt det jag ladda upp så bör det försvinna bland mängden jag har.
"Vissa anser att dom har någon typ av ensamrätt till material och att det ej ska spridas. Men vi anser annorlunda. Detta är väl vad fildelning handlar om att kunna spela in material alla är uppväxta under olika tidsperioder och har inte haft samma möjligheter"
Förkortat citat från en annan användare

gstone

[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

gstone

[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

gstone

Citat från: Jonas9881 skrivet 23 maj 2024 kl. 14:22:15Dom 2 har jag, men du kan inte spela upp dom utan meningen är att det endast ska gå att ladda ner dom.
Men här har du originaldubbningen av dessa 2 filmer.

Peter pan --
https://archive.org/download/olika-filmer/Peter%20Pan%20Swedish%20original.rar/Peter%20Pan%20Swedish%20original.mp4

Dumbo --
https://ia800309.us.archive.org/view_archive.php?archive=/30/items/olika-filmer/2024-03-27%2017-40-01.rar&file=2024-03-27%2017-40-01.mp4

Oj märker nu att det går att spela upp dom även om det var i rar-filer, ja det är ju förstås Archive egna komprimerade filer med lägre upplösning men helt okej ändå.
Är osäker gällande det jag sa om det är komprimerad eller ej, men jag märkte iallafall att man inte kan spola fram utan måste se hela samtidigt, annars kan man ladda ner dom om man vill.

Steffan han svara innan och chokad i att han visste att jag hade filerna, bland allt det jag ladda upp så bör det försvinna bland mängden jag har.
Jag behöver nog vänta till jag komer hem ;)
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

Lillefot

Citat från: gstone skrivet 23 maj 2024 kl. 14:27:00Hur laddar man ner ?
Högerklicka på länken och välj "spara länk som...".
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

+ svensk Kapten Sabeltand-fantast och skaparen av I Wani Hug That Gator!s svenska översättning.

gstone

[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

Jonas9881

Citat från: Lillefot skrivet 23 maj 2024 kl. 14:29:31Högerklicka på länken och välj "spara länk som...".
Det är inte säkert det funkar, då man kan få ej hela filen.

Då skulle jag rekommendera istället torrent-filen och välja det man vill ladda ner, men det får väl visas senare om det du säger funkar eller inte.
"Vissa anser att dom har någon typ av ensamrätt till material och att det ej ska spridas. Men vi anser annorlunda. Detta är väl vad fildelning handlar om att kunna spela in material alla är uppväxta under olika tidsperioder och har inte haft samma möjligheter"
Förkortat citat från en annan användare

DingoPictures2005

Steffan Rudvall

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 23 maj 2024 kl. 20:43:18Någon borde försöka lägga upp Peter Pan igen🤔.
Peter Pan finns uppe men den är gömd...

DingoPictures2005

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 23 maj 2024 kl. 20:47:53Peter Pan finns uppe men den är gömd...
Ahh.
Har den redan nedladd dock.
Vill att de som vill se originaldubbningar ska kunna göra det.
Chanserna att hitta dessa dubbningar 'lagligt' är ju nästan omöjligt då väldigt få biofilmer blev stulna.

DingoPictures2005

Man kanske kan försöka kolla upp vilka biografer som fick inbrott för i tiden?
För att se om Dumbo, Askungen, Lady & Lufsen eller Törnrosa finns bevarad?