Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Ovanliga dubbningar på archive.org

Startat av Steffan Rudvall, 23 februari 2022 kl. 19:51:43

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

BPS

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 16 februari 2026 kl. 20:13:50Kolla DM inbox @BPS nu är ännu ett Scooby Doo Super 8 avsnitt synkat och digitaliserat som jag skickat dig :)
Du verkar ej vara på discord längre så skickade som meddelande här på dubbningshemsidan.
Nu finns även det avsnittet med  :)

https://archive.org/details/tivolimysteriet-och-teatermysteriet-super-8

Haap

Citat från: BPS skrivet 16 februari 2026 kl. 20:43:30Nu finns även det avsnittet med  :)

Oj, det verkar vara en väldigt unik dubbning av Scooby Doo, blev nästan chockad när jag hörde rösten av Shaggy haha.

@DingoPictures2005, tack för synkningen, man uppskattar alltid människor som vill hjälpa till med sådant. :)

DingoPictures2005

Citat från: Haap skrivet 16 februari 2026 kl. 20:54:13Oj, det verkar vara en väldigt unik dubbning av Scooby Doo, blev nästan chockad när jag hörde rösten av Shaggy haha.

@DingoPictures2005, tack för synkningen, man uppskattar alltid människor som vill hjälpa till med sådant. :)
Fick synken av @salle , vill inte ta åt mig för mycket credit då jag bara letat upp filmerna.
Har ingen Super 8 projektor så ljudet är digitaliserat av min kontakt i Tyskland.

Daniel Hofverberg

Citat från: BPS skrivet 16 februari 2026 kl. 20:43:30Nu finns även det avsnittet med  :)

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 16 februari 2026 kl. 21:19:06Fick synken av @salle , vill inte ta åt mig för mycket credit då jag bara letat upp filmerna.
Har ingen Super 8 projektor så ljudet är digitaliserat av min kontakt i Tyskland.
Tack så mycket - mycket intressant att se. :)

Frågan är hur många fler Super8-filmer som släpptes med Scooby-Doo med svenskt tal, eller om det här var alla? Det borde ha släppts minst en till, för ingen av de här tre inleds så som jag vill minnas att en av filmerna jag brukade se varje år på Skellefteå Kanotklubbs gamla sommarfestival i Ursviken utanför Skellefteå gjorde - på den festivalen visades varje år en hög Super8-filmer i ett förråd/skrubb, och jag minns tydligt att två Scooby-Doo-filmer var med där; varav jag vill minnas att en av dem hade svenskt tal. Festivalen lades ner för länge sedan, så ingen aning vad som hände med dessa Super8-filmer; men min dåvarande gympalärare var i alla fall en av dem som ansvarade för festivalen.

Men det här var nog på 1980-talet, och jag var inte jättegammal på den tiden, så inte så lätt att minnas efter alla dessa år - följaktligen finns det alltså en chans/risk att jag kan minnas fel om vad som hade svenskt tal, så att filmen vars inledning inte matchar med någon av dessa tre möjligtvis kanske hade engelskt tal ändå...

Men en av filmerna på festivalen vill jag minnas började med att två eller tre män kom cyklandes på någon slags cykel; kanske en tandemcykel. Frågan är vad det kan ha varit för avsnitt...?

DingoPictures2005

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet Igår kl. 01:02:52Tack så mycket - mycket intressant att se. :)

Frågan är hur många fler Super8-filmer som släpptes med Scooby-Doo med svenskt tal, eller om det här var alla? Det borde ha släppts minst en till, för ingen av de här tre inleds så som jag vill minnas att en av filmerna jag brukade se varje år på Skellefteå Kanotklubbs gamla sommarfestival i Ursviken utanför Skellefteå gjorde - på den festivalen visades varje år en hög Super8-filmer i ett förråd/skrubb, och jag minns tydligt att två Scooby-Doo-filmer var med där; varav jag vill minnas att en av dem hade svenskt tal. Festivalen lades ner för länge sedan, så ingen aning vad som hände med dessa Super8-filmer; men min dåvarande gympalärare var i alla fall en av dem som ansvarade för festivalen.

Men det här var nog på 1980-talet, och jag var inte jättegammal på den tiden, så inte så lätt att minnas efter alla dessa år - följaktligen finns det alltså en chans/risk att jag kan minnas fel om vad som hade svenskt tal, så att filmen vars inledning inte matchar med någon av dessa tre möjligtvis kanske hade engelskt tal ändå...

Men en av filmerna på festivalen vill jag minnas började med att två eller tre män kom cyklandes på någon slags cykel; kanske en tandemcykel. Frågan är vad det kan ha varit för avsnitt...?
Jag hade för mig att dessa 3 var alla som kom.
@Oscar Isaksson borde dock kunna svara med 100% säkerhet på frågan.

BPS

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet Igår kl. 01:02:52Men en av filmerna på festivalen vill jag minnas började med att två eller tre män kom cyklandes på någon slags cykel; kanske en tandemcykel. Frågan är vad det kan ha varit för avsnitt...?
Jag antar att det är Bedlam in the Big Top det 10:e avsnittet ur säsong 1 som i TV3:s dubbning heter Det spökar på cirkusen.

S01E10 - Bedlam in the Big Top.jpg

PatoskyeIII

@BPS du har ju ibland räddat uppladdningar genom att ladda upp dem igen när de blivit nedtagna kan du inte göra samma sak med The Scooby-Doo Show som fanns uppe på Internet Archive?

BPS

Citat från: PatoskyeIII skrivet Igår kl. 09:40:27@BPS du har ju ibland räddat uppladdningar genom att ladda upp dem igen när de blivit nedtagna kan du inte göra samma sak med The Scooby-Doo Show som fanns uppe på Internet Archive?
Vem laddade upp den? Jag har inte laddat ner filerna från Internet Archive så i sådana fall måste filerna delas med mig så jag kan ladda upp dem.

PatoskyeIII

Citat från: BPS skrivet Igår kl. 11:39:18Vem laddade upp den? Jag har inte laddat ner filerna från Internet Archive så i sådana fall måste filerna delas med mig så jag kan ladda upp dem.
Tror det var @Baron von Nein Lederhosen men kan inte hitta några av inläggen om det. Hoppas bara hen har kvar filerna.

Nilsson

Citat från: PatoskyeIII skrivet Igår kl. 09:40:27@BPS du har ju ibland räddat uppladdningar genom att ladda upp dem igen när de blivit nedtagna kan du inte göra samma sak med The Scooby-Doo Show som fanns uppe på Internet Archive?
Säsong 2 finns uppe eller menar du att säsong 1 tidigare har funnits ?

https://archive.org/details/the-scooby-doo-show-s-02-svensk-originaldubbning

PatoskyeIII

Nilsson

Daniel Hofverberg

Citat från: PatoskyeIII skrivet Igår kl. 18:19:56Säsong 1 och 3 fanns uppladdade också av @Baron von Nein Lederhosen
Det var mer än jag visste - med vilken dubbning?