Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Ovanliga dubbningar på archive.org

Startat av Steffan Rudvall, 23 februari 2022 kl. 19:51:43

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

DingoPictures2005

Citat från: BPS skrivet  3 maj 2025 kl. 18:29:39Och här kommer de efter lite strul med Internet Archive.

https://archive.org/details/pa-eventyr-med-panda-norsk-tale

https://archive.org/details/shiloh-norsk-tale
Stort tack dock så verkar endast bilderna till fodralen synas än så länge (?)🙂.

BPS

Citat från: DingoPictures2005 skrivet  3 maj 2025 kl. 20:08:01Stort tack dock så verkar endast bilderna till fodralen synas än så länge (?)🙂.
Jag antar att videofilerna kommer i webbspelaren som vanligt när Archive gjort sina bearbetningar. 

DingoPictures2005

Citat från: BPS skrivet  3 maj 2025 kl. 20:10:15Jag antar att videofilerna kommer i webbspelaren som vanligt när Archive gjort sina bearbetningar.
👍

Göran

Är Ducktales originaldubbning ovanlig nog att ladda upp? Skulle gärna vilja få tag på avsnitten och se dem så som man minns dem

Beck

Hej!

Är det någon som har hela avsnitt med Rackarungen (Problem Child) som visades 1998 på TV3?
Svenska röster: Peter Sjöquist, Staffan Hallerstam, Fredrik Dolk, Dick Eriksson

DingoPictures2005

Kan du digitalisera Folk och Rövare i Kamomilla Stad?
@Daniel Hofverberg påminnelse från mig.

DingoPictures2005

Är du helt hundra på att det finns 2 isländska dubbningar av Musses Julsaga?
Tyvärr var creditlistan på bandet på engelska.
Bandet är totalt typ 50 minuter därav vill jag vara säker innan jag sätter igång en digitalisering.
Då Island började dubba på 90-talet, med undantag för Smurfarna och lite annat så känner jag mig osäker.
Jag vet hursomhelst att Musses Julsaga bör ha dubbats i mitten på 90-talet på Island och det känns udda om en ny dubb skulle ha tillkommit bara typ 6 år senare....
Då det verkligen skulle vara rekord kort omdubbningstid.
@Ovanliga dubbningar 

DingoPictures2005

Citat från: DingoPictures2005 skrivet  7 juni 2025 kl. 21:55:41Är du helt hundra på att det finns 2 isländska dubbningar av Musses Julsaga?
Tyvärr var creditlistan på bandet på engelska.
Bandet är totalt typ 50 minuter därav vill jag vara säker innan jag sätter igång en digitalisering.
Då Island började dubba på 90-talet, med undantag för Smurfarna och lite annat så känner jag mig osäker.
Jag vet hursomhelst att Musses Julsaga bör ha dubbats i mitten på 90-talet på Island och det känns udda om en ny dubb skulle ha tillkommit bara typ 6 år senare....
Då det verkligen skulle vara rekord kort omdubbningstid.
@Ovanliga dubbningar
Då Island är super litet så ser jag det som ok att lägga ut isländska dubbningar som kom som köp vhs.
Då Island till och med har en anti incest app så lär isländska vhs upplagor finnas i väldigt få exemplar.
Jag har dock hört att Island inte har samma släng kultur som Sverige.

Daniel Hofverberg

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 16 maj 2025 kl. 14:02:47Kan du digitalisera Folk och Rövare i Kamomilla Stad?
@Daniel Hofverberg påminnelse från mig.
Jag har fått ordning på min stationära dator, men har tyvärr inte lyckats hitta åt Folk och rövare i Kamomilla stad än. Jag tror att jag ska ha filmen (i norskspråkig originalversion) både på VHS och digitaliserad på DVD, men har ännu inte lyckats hitta åt någondera. :(

DingoPictures2005

Nu är den isländska dubben av Musses Julsaga uppe tack till @BPS Som hjälpte mig lägga ut den.

Tydligen finns det bara en dub men dubben är endast utgiven på vhs i Island.

https://archive.org/details/jolaaevintyri-mikka-islensku-tali

Beck

Är det någon som kan/vill lägga upp The Real Ghostbusters med svenskt tal på archive.org?

DingoPictures2005

Citat från: Beck skrivet 14 juni 2025 kl. 18:12:20Är det någon som kan/vill lägga upp The Real Ghostbusters med svenskt tal på archive.org?
@BPS 
Om han inte har den och om den släpptes på vhs så kan jag kolla upp saken.
Inte särskilt intresserad av att gå igenom tv inspelningar😅.

Daniel Hofverberg

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 16 juni 2025 kl. 08:26:58@BPS
Om han inte har den och om den släpptes på vhs så kan jag kolla upp saken.
Inte särskilt intresserad av att gå igenom tv inspelningar😅.
The Real Ghostbusters har bara sänts på TV3 under kanalens barndom, och serien har mig veterligen inte släppts på VHS. :(

Jag tror att jag ska ha ett par avsnitt inspelade, men har ännu inte lyckats hitta åt bandet trots flera års letande...

DingoPictures2005

Kan du digitalisera Folk of Røvere i Kamomilla By?
Vill så gärna se den och du har nog den enda kopian som exsisterar, bara en påminnelse.
@Daniel Hofverberg 

Jabberjaw

Citat från: Beck skrivet 14 juni 2025 kl. 18:12:20Är det någon som kan/vill lägga upp The Real Ghostbusters med svenskt tal på archive.org?
Tror jag har ~171 episoder inspelade från TV3 mellan 1988 - 1994. Så nästintill alla om jag räknat rätt.
Men dessvärre ligger dom på min laptop. Och sist jag kollade så var många i väldigt dåligt skick ljudmässigt och bildmässigt. Men jag har vet att många samlargrupper/individer också har i så gott som lika många avsnitt arkiverade. Tror även några grupper har bildförbättrat hela serien till HD bildkvalitét.

Har aldrig laddat upp någonting på Archive.org så vet inte hur det går till. Men jag antar det bara är att man skapar ett användarkonto och väljer ladda upp media som video? Finns det någon risk att man får copyright strikes som kan bli juridiskt bindande som exempelvis ett skadestånd eller bör det vara utan risk för såhär gamla tecknade serier...  :-X