Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Elementärt (Elemental, 2023)

Startat av gstone, 16 maj 2022 kl. 17:28:27

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Hoppas att någon kan fixa credits till den imorgon.

Jag ska själv se denna film redan nu på söndag tänkte jag.

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet  6 juli 2023 kl. 17:43:22Hoppas att någon kan fixa credits till den imorgon.

Jag ska själv se denna film redan nu på söndag tänkte jag.
Jag ska också se den ppå söndag troligen
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Daniel Hofverberg

Jag blev lite avskräckt av Norrans recension idag, som skrev att Elementärt är mer barninriktad än övriga Pixar-filmer (recensenten gav den en trea av 5 i betyg) - men har jag sett alla andra Pixar-filmer så lär jag gå och se den ändå; troligen under helgen då filmen i Skellefteå flyttar ner till en mindre salong från och med tisdag till veckan...

Citat från: Disneyfantasten skrivet  6 juli 2023 kl. 17:43:22Hoppas att någon kan fixa credits till den imorgon.
Ja, jag hoppas att den första som ser filmen kan ta kort på dubbcreditsen och lägga upp. :)

Disneyfantasten

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  7 juli 2023 kl. 11:13:52Jag blev lite avskräckt av Norrans recension idag, som skrev att Elementärt är mer barninriktad än övriga Pixar-filmer (recensenten gav den en trea av 5 i betyg) - men har jag sett alla andra Pixar-filmer så lär jag gå och se den ändå; troligen under helgen då filmen i Skellefteå flyttar ner till en mindre salong från och med tisdag till veckan...
Ja, jag hoppas att den första som ser filmen kan ta kort på dubbcreditsen och lägga upp. :)
Själv planerar jag att se denna film på söndag. (som sagt)

Förresten så skulle jag säga att Bilar-filmerna är mer barnriktade än övriga Pixar-filmer, och inte ens de är barnsliga.

Daniel Hofverberg

Citat från: Disneyfantasten skrivet  7 juli 2023 kl. 11:24:26Förresten så skulle jag säga att Bilar-filmerna är mer barnriktade än övriga Pixar-filmer, och inte ens de är barnsliga.
Det håller jag med om, men enligt Norrans recensent (*) är Elementärt barnsligare än Bilar och mer riktad till barn än en äldre publik... Men jag kan förstås inte avgöra om det ligger något i det utan att ha sett filmen, men förhoppningsvis har hen överdrivit.

(*): Jag vet inte var Norran tar sina recensioner ifrån, men mest troligt lär de inte skriva sina egna i och med att det händer då och då att de recenserar biofilmer som inte ens kommer att visas inom tidningens spridningsområde; d.v.s. Västerbotten...)

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  7 juli 2023 kl. 11:13:52Jag blev lite avskräckt av Norrans recension idag, som skrev att Elementärt är mer barninriktad än övriga Pixar-filmer (recensenten gav den en trea av 5 i betyg) - men har jag sett alla andra Pixar-filmer så lär jag gå och se den ändå; troligen under helgen då filmen i Skellefteå flyttar ner till en mindre salong från och med tisdag till veckan...
DN och Svenska dahbladet gav också filmen väldigt dåliha recesioner :'(

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet  7 juli 2023 kl. 12:05:22DN och Svenska dahbladet gav också filmen väldigt dåliha recesioner :'(
Om det är till någon tröst så fick filmen positiva recensioner enligt engelska Wikipedia.  :)

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet  7 juli 2023 kl. 12:32:27Om det är till någon tröst så fick filmen positiva recensioner enligt engelska Wikipedia.  :)
Det var bra :D

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet  7 juli 2023 kl. 12:05:22DN och Svenska dahbladet gav också filmen väldigt dåliha recesioner :'(
Svenska kritiker verkar överlag svårare att tillfredsställa än amerikanska. 
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

gstone

Citat från: Simon Axelsson skrivet  7 juli 2023 kl. 14:57:16Svenska kritiker verkar överlag svårare att tillfredsställa än amerikanska.
Dom är snobbar.

TonyTonka

GP gav filmen en bra recension, i alla fall tolkade jag dess rubrik som det. ^^
- Why do farts smell so funny?
- They're made of laughing gas!
~Timon and Pumbaa's Jungle Games

gstone

Citat från: TonyTonka skrivet  7 juli 2023 kl. 16:38:50GP gav filmen en bra recension, i alla fall tolkade jag dess rubrik som det. ^^
Trevilgt.

gstone

gstone

Vet någon om Carl's Date visades med den här filmen även i sverige ?