Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Elementärt (Elemental, 2023)

Startat av gstone, 16 maj 2022 kl. 17:28:27

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet  7 juli 2023 kl. 20:53:39Vet någon om Carl's Date visades med den här filmen även i sverige ?
Jag har inte sett den men jag antar att så är fallet. Det brukar oftast vara samma förspel världen över för disneyfilmerna det vill säga om det överhuvudtaget har ett förspel.

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  7 juli 2023 kl. 20:56:08Jag har inte sett den men jag antar att så är fallet. Det brukar oftast vara samma förspel världen över för disneyfilmerna det vill säga om det överhuvudtaget har ett förspel.
Ingen recesion verkar nämna det :-\ vilket är därför jag undrar.
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  7 juli 2023 kl. 20:56:08Jag har inte sett den men jag antar att så är fallet. Det brukar oftast vara samma förspel världen över för disneyfilmerna det vill säga om det överhuvudtaget har ett förspel.
Då antar jag att Carl's Date kommer visas dubbade om man ser huvudfilmen dubbbade ?

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  7 juli 2023 kl. 21:02:11Då antar jag att Carl's Date kommer visas dubbade om man ser huvudfilmen dubbbade ?
Rimligtvis, ja. Vilket alltså innebär att man lär behöva ta kort även på de dubbcreditsen när man ser filmen...
(I något enstaka fall har Disney visat dubbcredits även för förspelet i samband med huvudfilmen, men oftast har det ju skett i samband med eftertexterna till själva förspelet)

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  7 juli 2023 kl. 21:05:19Rimligtvis, ja. Vilket alltså innebär att man lär behöva ta kort även på de dubbcreditsen när man ser filmen...
(I något enstaka fall har Disney visat dubbcredits även för förspelet i samband med huvudfilmen, men oftast har det ju skett i samband med eftertexterna till själva förspelet)
Fast förspeleten här väl nästan aldrig dialog ? :-\

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  7 juli 2023 kl. 21:05:19Rimligtvis, ja. Vilket alltså innebär att man lär behöva ta kort även på de dubbcreditsen när man ser filmen...
Då ska ska jag försöka fota det med :D

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet  7 juli 2023 kl. 21:07:51Fast förspeleten här väl nästan aldrig dialog ? :-\
Det är inget kriterie, om man ser till andra Pixar kortfilmer så finns det ju dialog och till och med sång i vissa.

Mathilda Gustafsson

Hade inte du en kontakt på en biograf som brukade fota credits till dig? Har för mig att du fått fram credits på det sättet förut.

Daniel Hofverberg

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet  7 juli 2023 kl. 21:10:42Hade inte du en kontakt på en biograf som brukade fota credits till dig? Har för mig att du fått fram credits på det sättet förut.
Det stämmer, men jag har inte hört av personen ifråga på ett bra tag, så jag vet inte om hen fortfarande kan göra det eller inte...

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  7 juli 2023 kl. 21:09:17Det är inget kriterie, om man ser till andra Pixar kortfilmer så finns det ju dialog och till och med sång i vissa.
Den med kanien är väl typ den enda ?

gstone

Nu jag har särr filmen och jag tyckte den var jättebra :D :D

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet  8 juli 2023 kl. 15:22:33Nu jag har särr filmen och jag tyckte den var jättebra :D :D
Tog du bilder på creditslistorna?

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  8 juli 2023 kl. 15:29:34Tog du bilder på creditslistorna?
Ja :) men jag är osäker på om jag ska lägga uppp dom :-\

Steffan Rudvall

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  8 juli 2023 kl. 15:32:34Varför?
Många ac bilderna blev rätt suddiga :( :'(

Dock kan jag personligen se vad det står,

Men jag vet inte hur det är med andra :-\