Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Personliga bekännelser

Startat av Adam, 11 juni 2022 kl. 01:35:15

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

MOA

Citat från: Lillefot skrivet 26 augusti 2025 kl. 21:56:40Är det ofta du gör det, så skulle jag rekommendera att du pratar med någon som du känner att du kan lita på.
Eller sök hjälp av en psykolog, kan vara bästa hjälpen

Skokaka

Citat från: gstone skrivet 26 augusti 2025 kl. 21:17:43ibland tänker jag på att begå självmord :'(
Snälla, gör det inte. Ibland har jag också såna tankar, men jag planerar aldrig att göra det, och du borde inte heller.

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 26 augusti 2025 kl. 23:59:40Snälla, gör det inte. Ibland har jag också såna tankar, men jag planerar aldrig att göra det, och du borde inte heller.
Det ser vi Skokaka & hoppas du inte tänker på det nu. Jag blir orolig

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 27 augusti 2025 kl. 11:02:51Det ser vi Skokaka & hoppas du inte tänker på det nu. Jag blir orolig
Oroa dig inte, jag är för feg för att göra det ändå, oturligt nog.

Monsieur Hulot

Citat från: gstone skrivet 26 augusti 2025 kl. 21:17:43ibland tänker jag på att begå självmord :'(
Inte heller jag anser att du ska avsluta ditt liv på det mest fruktansvärda sätt som finns. Din närvaro här på forumet är enormt betydelsefullt för oss alla.

Innan jag blev medlem här på forumet hade jag precis skilt mig från min exhustru - en skilsmässa som kändes tung och som ledde till att kände mig mycket ensam. När jag sedan anslutit mig på detta forum har jag känt mig betydligt mindre ensam och det tackar jag er alla för. Detsamma gäller dig.

Tintin

Om du mår dåligt och behöver någon att prata med anonymt (som ett första steg) så finns också Hjälplinjen som drivs av Folkhälsomyndigheten och är öppen dygnet runt alla dagar i veckan.

https://hjalplinjen.se/

De startade December 2024 (och många kanske inte vet om att de finns). Som ett tips i all välmening. Vi går alla igenom tuffa perioder och prövningar i livet (men de blir oftast bättre med tiden).

MOA

Citat från: Hey Arnold på svenska skrivet 28 augusti 2025 kl. 23:54:23Min äldsta storebror gjorde självmord 2002 och det blev inte bättre för någon.
Hur gammal blev han? R.I.P din brorsa även om vi aldrig kände honom

Jonte

Tråden börjar spåra ur. Kanske bäst att låsa den? Självm**d eller benägenhet kopplat till det är inget man talar öppet om, särskilt inte bland andra sårbara individer. I så fall måste man ringa psykakuten genast.

MOA

Citat från: Hey Arnold på svenska skrivet 29 augusti 2025 kl. 16:02:0017 år när jag var 12 år.
Så han hade varit 40 år idag, så så sorgligt, vilken saknad

DingoPictures2005

Själv haft samma tankar i snart 3 månader.

Känner att jag hela livet blivit spottad på för att jag har ett enklare funktionshinder (Adhd och Autism).
Nu försöker samhället också hindra mig från att få körkort tillstånd vilket tar kåll på mig.
Om samhället kommer sätta sig emot min rätt till körkort utan att ge mig chansen så är inte livet värt att leva.
Vill inte fortsätta leva uppbunden på att andra människor ska hjälpa mig om jag ens vill ta mig till grannkommunen.
Svenska samhället är inte gjort för sådana som jag med enklare funktionsnedsättning.

Förutom körkort så känner jag att jag blev spottad på redan sedan 13 års ålder.
Jag var som barn the bully, som var elak mot allt och alla själv så fick jag höra från lärare på sketna friskolan jag gick på och från mamma och pappa att jag kunde bete mig hur jag ville för att jag hade min "sjukdom" som de refererade Adhd och Autismen som och att den gjorde att man inte kunde bete sig.
Detta gjorde ju också att jag hade en helt fuckad världsbild som barn då jag trodde man kunde göra vad som helst och säga "Förlåt", jag såg också alla som inte höll med mig som elaka.
Nu kan jag också nämna att jag kom undan med att använda grovt fysiskt våld mot andra.
Socialt samspel kunde jag inget om som barn och ingen försökte heller lära mig att umgås med andra, vilket ledde till att jag hängde i massa sjuka Internet sekter som barn.
Var först vid 17 års ålder som jag fick vägledning att komma rätt i livet.
Trots vägledning och hjälpinsatser jag fick vid 17 års ålder så vill samhället dock riva upp gamla sår genom detta med körkort.

Tänker göra en side note att jag också tycker att friskolor borde förbjudas på grund av hur jag blev behandlad som barn och för att man inte ska kunna göra "Profit" på barn som behöver rätt hjälp.

Problemet idag är samhället vill ge mig bestraffningar för att jag har Adhd och Autism.
Jag ser inte mig själv som mindre kompetent på grund av min Adhd och Autism men alla andra göra det och dömmer mig för det.
Samhället vill eventuellt neka mig ett körkort för att jag också har dessa "funktionshinder" på pappret.
Har försökt söka hjälp men inga kan påverka Trafikverkets rena idiotiska regler.

DingoPictures2005

och jag fattar att jag nog är beyond saving då jag är i en lagligt olösningsbar situation, men skriver av mig då Gstone gav mig mod att skriva om problem här.

Säger lagligt då det fortfarande går att lära sig köra på olaglig väg men då är det värt mer att inte leva då det inte ska behövas för att samhället vill gå emot mina rättigheter och jag fattar också konsekvenserna om jag skulle göra det vilket inte skulle bli några roliga konsekvenser och jag vet 100% att det kommer komma tids nog om du kör olagligt.

Jag är också arg på att alla andra i min ålder har tagit körkort men själv behöver jag vänta på massa papper och intyg, själv kan jag dömas utan att jag ens ha orsakat någon trafikolycka eller rattfylleri.
Jag vill heller inte anpassa mig till de få bussarna som går för att något samhälle vill göra livet ett helvete för mig.

MOA

Gjorde teorin 4 gånger & klarade uppkörningen på första försöktet. Tog mig några månader men jag kämpade på & uppnådde till slut körkortet, en befrielse :D

Monsieur Hulot

Citat från: DingoPictures2005 skrivet  2 september 2025 kl. 09:36:15Jag vill heller inte anpassa mig till de få bussarna som går för att något samhälle vill göra livet ett helvete för mig.
Behöver inte svara om du inte tycker det känns nödvändigt, men finns det många spårvagnar där du bor? Hemma i Göteborg där jag bor finns det gott om spårvagnar (finns till och med en elfte) och då är det ju ganska lätt att ta sig fram lite var som helst. Finns det ingen sådan du kan förflytta dig med?

Oavsett vad är det mycket tråkigt att höra att du råkat illa ut! Hoppas allt blir bättre!

MOA

Anpassar mig inte heller till bussar, undviker dom så att jag inte blir åksjuk :-[

Adam Larsson

Antar att ni bor på landet? I stan behövs inte ens bil det är ändå snabbare att åka kollektivt