Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Vad är ni rädda för?

Startat av TonyTonka, 22 augusti 2022 kl. 19:20:09

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Citat från: BPS skrivet  4 augusti 2025 kl. 01:57:24Jag undrar bara hur det kommer funka i praktiken? Klarar verkligen BTI Studios/Iyunos lokaler även de uppdragen som skulle ha gått till SDI Media/Iyuno man går ju ändå från 11 studios sammanlagt till bara 5 så det bör bli logistikproblem.
Ja, det undrar jag också - utan att vara insatt eller ha besökt deras lokaler, så känns det som att "bara" fem studior borde bli för lite för att klara av alla deras uppdrag. Trots allt har de ju många kunder och uppdrag, så det känns som att det borde bli problem med "trafikstockning" och att man får sitta och vänta på lediga studior för att skådespelare ska kunna spela in...

Självklart är det ju smidigare för ledningen om all verksamhet är centrerad på en fysisk plats, men om de inte har möjlighet att bygga ut de lokalerna så känns det som att det borde bli problem att kunna leverera allt i tid till kunderna...?

Nu var det väl säkert ganska sällan som alla 11 studiorna användes för inspelning exakt samtidigt, men från 11 till 5 är ju trots allt en kraftig minskning.

För att inte tala om att en del personal borde bli överflödig när de nu tar bort ena lokalen, varför man starkt kan misstänka att Iyuno inom kort lär börja säga upp en del personal; och det är ju aldrig roligt. :(

Historielektions Soveren

Båda studiosarna finns på deras hemsida under Studios i Europa så det betyder väl att den fortfarande är aktiv?
En kille som ångrar att han sov på lektionerna

gstone

Jag måste medge att jag finner småkryp rätt äckliga  :-\
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Bagare Bengtsson traumatiserad mig som barn 

Kan knappt titta på boken utan att må dåligt  :'(

A

Citat från: BPS skrivet  4 augusti 2025 kl. 01:57:24Jag undrar bara hur det kommer funka i praktiken? Klarar verkligen BTI Studios/Iyunos lokaler även de uppdragen som skulle ha gått till SDI Media/Iyuno man går ju ändå från 11 studios sammanlagt till bara 5 så det bör bli logistikproblem.
Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  4 augusti 2025 kl. 02:08:23Ja, det undrar jag också - utan att vara insatt eller ha besökt deras lokaler, så känns det som att "bara" fem studior borde bli för lite för att klara av alla deras uppdrag. Trots allt har de ju många kunder och uppdrag, så det känns som att det borde bli problem med "trafikstockning" och att man får sitta och vänta på lediga studior för att skådespelare ska kunna spela in...

Självklart är det ju smidigare för ledningen om all verksamhet är centrerad på en fysisk plats, men om de inte har möjlighet att bygga ut de lokalerna så känns det som att det borde bli problem att kunna leverera allt i tid till kunderna...?

Nu var det väl säkert ganska sällan som alla 11 studiorna användes för inspelning exakt samtidigt, men från 11 till 5 är ju trots allt en kraftig minskning.

För att inte tala om att en del personal borde bli överflödig när de nu tar bort ena lokalen, varför man starkt kan misstänka att Iyuno inom kort lär börja säga upp en del personal; och det är ju aldrig roligt. :(

@Christian Hedlund Hur har detta påverkat ert arbete?

TonyTonka

En sak jag kan lägga till på listan över saker jag är rädd för är att bli ensam när jag är gammal. Min storasyster är nio år äldre än mig, och mina föräldrar är 35 år äldre, vilket innebär att det finns en liten risk att jag blir alldeles ensam i slutet av mitt liv, eftersom att jag är autistisk och därmed lär få det svårt att hitta en partner. Nästan alla jag känner är äldre än mig, faktiskt. :(
- Why do farts smell so funny?
- They're made of laughing gas!
~Timon and Pumbaa's Jungle Games

MOA

Citat från: TonyTonka skrivet 16 september 2025 kl. 23:11:32En sak jag kan lägga till på listan över saker jag är rädd för är att bli ensam när jag är gammal. Min storasyster är nio år äldre än mig, och mina föräldrar är 35 år äldre, vilket innebär att det finns en liten risk att jag blir alldeles ensam i slutet av mitt liv, eftersom att jag är autistisk och därmed lär få det svårt att hitta en partner. Nästan alla jag känner är äldre än mig, faktiskt. :(
Inga jämngamla kompisar? Nästan alla i min släkt är äldre än mig men är inte alls rädd för detta, är mer rädd för Brutus, Bobby & Greger

gstone

Som et barn var jag rädd för myrmobbaren

Skokaka

Måste säga att jag är rädd om någon kommer att stå utanför min dörr och skjuta på mig...

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 21 september 2025 kl. 22:33:04Måste säga att jag är rädd om någon kommer att stå utanför min dörr och skjuta på mig...
Inbrottstjuv? Läskig tanke, kan också vara någon som jagar dig för att du är skyldig dom pengar eller något. Hoppas inte Skokaka upplevt detta

gstone

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 21 september 2025 kl. 23:33:11Inbrottstjuv? Läskig tanke, kan också vara någon som jagar dig för att du är skyldig dom pengar eller något. Hoppas inte Skokaka upplevt detta
Jag har läst att det är väl något sånt som hände i Stockholm, vilket jag åtminstone inte bor i, men ändå, att de skjuter direkt oavsett vem som öppnar och att de har en lista om vilka personer de ska till. Förhoppningsvist så är det en speciell anledning som jag har inget att göra med, och särskilt eftersom jag är ju någon annanstans, men jag bara blev paranoid utav att få veta detta.

gstone