Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Önskan (Wish, 2023)

Startat av Steffan Rudvall, 10 september 2022 kl. 22:12:54

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Jag läser skapandet av Önskan och  dom nämner att Asha är inspirerad av personer som av Malala Yousafzai , Greta Thunberg och Amanda Gorman :D
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 18 november 2023 kl. 17:22:40Jag läser skapandet av Önskan och  dom nämner att Asha är inspirerad av personer som av Malala Yousafzai , Greta Thunberg och Amanda Gorman :D
De två andra vet jag inte vem det är men Greta Thunberg känner jag väl till, hon är en planet-kämpe och en hjälte för planeten, hon är den modigaste person jag känner till.

Och jag kan se vad de menar med att Asha är inspirerad av henne.

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 18 november 2023 kl. 17:50:42De två andra vet jag inte vem det är men Greta Thunberg känner jag väl till, hon är en planet-kämpe och en hjälte för planeten, hon är den modigaste person jag känner till.

Och jag kan se vad de menar med att Asha är inspirerad av henne.
Känner du inte till Malala? Hon har ju vunnit Nobels fredspris bland annat...

Steffan Rudvall

Jag har läst att den här filmen ska ha ganska mycket text i sig då den inkluderar en boköppning som många av deras äldre filmer. 

Därför hoppas jag att Disney faktiskt har tagit sig tiden att göra bilversioner för filmen och att texten i bildversionen stämmer överens med dubbningen.

Marcusen

Moviezine borde skaffa sig bättre recensenter! Den här kan ju tydligen inte se förbi sin egen nostalgi och vara professionell vem som helst fattar väl att en film som släpps 2023 inte går hem hos en vuxen som filmerna gjorde när han var ett barn! Men det fattar inte recensenten själv tydligen. 

https://www.moviezine.se/movies/wish#reviews

Daniel Hofverberg

Citat från: Marcusen skrivet 21 november 2023 kl. 20:27:59Moviezine borde skaffa sig bättre recensenter! Den här kan ju tydligen inte se förbi sin egen nostalgi och vara professionell vem som helst fattar väl att en film som släpps 2023 inte går hem hos en vuxen som filmerna gjorde när han var ett barn! Men det fattar inte recensenten själv tydligen.

https://www.moviezine.se/movies/wish#reviews
Tja, smaken är som baken...

Jag är mer nyfiken på hur och var recensenten egentligen har sett filmen, med tanke på att det aldrig brukar arrangeras pressvisningar i Sverige så här långt innan premiären... ???

MovieZine verkar dessutom vara de enda i Sverige som har lyckats recensera filmen redan nu.

Steffan Rudvall

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 21 november 2023 kl. 20:33:23Tja, smaken är som baken...

Jag är mer nyfiken på hur och var recensenten egentligen har sett filmen, med tanke på att det aldrig brukar arrangeras pressvisningar i Sverige så här långt innan premiären... ???
Den har amerikansk biopremiär imorgon, kan det vara så att recensenten har fått en krypterad fil från Disney?

Daniel Hofverberg

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 21 november 2023 kl. 20:38:06Den har amerikansk biopremiär imorgon, kan det vara så att recensenten har fått en krypterad fil från Disney?
När jag tidigare har frågat Disney har de svarat att de absolut aldrig ger ut digitala tittkopior medan en film går på bio, utan att de bara hänvisar till pressvisningar på biografer. Med tanke på de starka orden och det kategoriska svaret har jag svårt att tro att de skulle ha ändrat sig så mycket just nu...

Då är det kanske troligare att recensenten har varit (är?) på resa i USA och har gått på någon pressvisning där - det brukar ju arrangeras pressvisningar på bio några dagar före premiären. Men i så fall är det ju lite vilseledande att nämna de svenska rösterna i recensionen, om de faktiskt inte har sett den dubbade versionen...

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 21 november 2023 kl. 20:42:34Då är det kanske troligare att recensenten har varit (är?) på resa i USA och har gått på någon pressvisning där - det brukar ju arrangeras pressvisningar på bio några dagar före premiären. Men i så fall är det ju lite vilseledande att nämna de svenska rösterna i recensionen, om de faktiskt inte har sett den dubbade versionen...
Dom nämde dock endast Jöback.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 21 november 2023 kl. 23:04:25Dom nämde dock endast Jöback.
Ja, men eftersom de inte skrev något om hur han faktiskt var i rollen förstärks ju misstankarna att de faktiskt inte har sett den svenska dubbningen; även om många lär tolka det så när de nämner Peter Jöback i recensionen...

gstone

Nu kan man boka biljetter på Filmstaden  :D

Steffan Rudvall

Jag har en gammal barndomsvän som bott i USA några år nu. Han har sett filmen och beskriver den som en fin liten familjefilm i Disney anda men att den inte är något speciellt jämfört med klassikerna.

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 23 november 2023 kl. 00:05:10Jag har en gammal barndomsvän som bott i USA några år nu. Han har sett filmen och beskriver den som en fin liten familjefilm i Disney anda men att den inte är något speciellt jämfört med klassikerna.
Tänk att ni fortfarande har kontakt efter alla år :D

Steffan Rudvall

Jag gissar på att drottningen kommer spelas av Anneli Heed det låter i alla fall så när jag lyssnar på ett klipp som Disney lagt upp.

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 23 november 2023 kl. 01:27:42Jag gissar på att drottningen kommer spelas av Anneli Heed det låter i alla fall så när jag lyssnar på ett klipp som Disney lagt upp.
Eller Pernilla Wahlgren.

Men jag kan nog höra fel😅