Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Uppdateringar av creditlistor på Dubbningshemsidan

Startat av Disneyfantasten, 24 november 2022 kl. 21:58:12

Föregående ämne - Nästa ämne

Anders M Olsson och 1 gäst tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet Igår kl. 21:00:18Det bör finnas credits till Timon och Pumbaa serienm på hemsidan !

Snälla kan du ordna det Daniel !!

disny channel visade credits på slut( eller disneyadgs) minnes att jag har stt programmet med credits i slutet
Det håller jag helt med om. @Oscar Isaksson skulle ju sammanställa en lista över Timon och Pumbaa, men jag antar att han sannolikt inte har haft tid eller ork till det efter omständigheterna. :)

Tills vidare kanske man kan hitta åt någon Disney Channel-inspelning, där jag vill minnas att alla skådespelare listades men de flesta enbart i grupp - det är ju i alla fall betydligt bättre än inga credits alls.

I Disneydags vill jag minnas att det var olika credits för varje avsnitt, som ibland var hyfsat komplett och ibland långt ifrån komplett. Jag har dock tyvärr inte spelat in Disneydags annat än i undantagsfall, och kan därför inte gå tillbaka och se vad det fanns för credits till olika avsnitt av Timon och Pumbaa.

Oscar Isaksson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet Idag kl. 01:15:35Det håller jag helt med om. @Oscar Isaksson skulle ju sammanställa en lista över Timon och Pumbaa, men jag antar att han sannolikt inte har haft tid eller ork till det efter omständigheterna. :)

Tills vidare kanske man kan hitta åt någon Disney Channel-inspelning, där jag vill minnas att alla skådespelare listades men de flesta enbart i grupp - det är ju i alla fall betydligt bättre än inga credits alls.

I Disneydags vill jag minnas att det var olika credits för varje avsnitt, som ibland var hyfsat komplett och ibland långt ifrån komplett. Jag har dock tyvärr inte spelat in Disneydags annat än i undantagsfall, och kan därför inte gå tillbaka och se vad det fanns för credits till olika avsnitt av Timon och Pumbaa.
Credits till Timon och Pumbaa gigantiskt hästjobb, då jag måste gå igenom alla SVTs sändningar genom åren för att pussla ihop fullständiga credits för varje enskilt avsnitt.
Jag har kommit en bra bit på säsong 1 och 2, de tycks för övrigt vara dubbade relativt nära varandra i tid. Medan säsong 3 har en helt annan lista att ta hänsyn till.
Tanken är att jag ska återuppta lite av min forskning på Kungliga Biblioteket, när jag är tillbaka i Stockholm om några veckor. Så får se hur mycket det blir av Timon och Pumbaa då. :)