Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Sorgligatråden

Startat av Historielektions Soveren, 20 januari 2023 kl. 14:37:54

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Lillefot

Citat från: TonyTonka skrivet 28 juli 2025 kl. 15:02:13Beklagar sorgen, minns så väl hur fruktansvärt det kändes när vår gamla hund gick bort. Sänder styrkekramar.  <3
Tack så mycket, det värmer kroppen lite.

Citat från: MOA skrivet 28 juli 2025 kl. 15:05:50Hur gammal var han, vår katt var säkert hälften så gammal när hon blev tvungen att avlivas förra året. Min Gato Negro hade varit 10 år i år :(
Han hade varit med oss i ungefär 17 år, vilket får ses som ganska länge för en katt. Men som sagt, att förlora ett älskat husdjur är något som alltid gör ont.

Citat från: Disneyfantasten skrivet 28 juli 2025 kl. 15:36:39Beklagar sorgen.
Tack så mycket till dig med, det betyder mycket.
Du kommer aldrig vara perfekt, försöker du så riskerar du bara att må dåligt.
Ändringar kan komma både aktivt och passivt, och det kan ta tid.
Men det är helt okej.

Upphovsman till den svenska översättningen av I Wani Hug that Gator!.

Monsieur Hulot

Även jag beklagar sorgen jättemycket @Lillefot 

Lillefot

Citat från: Monsieur Hulot skrivet 28 juli 2025 kl. 18:04:05Även jag beklagar sorgen jättemycket @Lillefot
Tack för det, det hjälper också lite att få höra det från dig.
Men det är helt okej.

Lilla My

Björn Skifs gör mig fortfarande lite deppig i hjärtat trots att det gått över en vecka sedan de gick ut med det. Demens är fan inte kul...

Disneyfantasten

Citat från: Lilla My skrivet 28 juli 2025 kl. 18:18:59Björn Skifs gör mig fortfarande lite deppig i hjärtat trots att det gått över en vecka sedan de gick ut med det. Demens är fan inte kul...
Har han haft demens? Det var mer än jag visste...

Nåja, tråkigt var det iallafall att höra, utan tvekan.

Lillefot

Citat från: Lilla My skrivet 28 juli 2025 kl. 18:18:59Björn Skifs gör mig fortfarande lite deppig i hjärtat trots att det gått över en vecka sedan de gick ut med det. Demens är fan inte kul...
Instämmer fullt, det är tråkigt att han har fått det. Tiden har tyvärr sin gång och ibland har den inte roliga överraskningar att komma med.
Men det är helt okej.

BPS

Men att folk har börjat prata om honom som att han är död gör inte saken bättre...

MOA

Stackars Björns Fisk, det är aldrig roligt

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 28 juli 2025 kl. 18:37:34Har han haft demens? Det var mer än jag visste...

Nåja, tråkigt var det iallafall att höra, utan tvekan.
Nu kan han ite dubba Woody  längre
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 28 juli 2025 kl. 21:15:00Nu kan han ite dubba Woody  längre
Varesig han vill eller inte, han lyckades inte nå någon överenskommelse med Disney och ansåg själv att två filmer fick räcka för honom.

gstone

Citat från: gstone skrivet 28 juli 2025 kl. 21:15:00Nu kan han ite dubba Woody  längre
Fast tydligen spelar Ckiff Edward Bejamin syrsa efter att han blivit gamla och virrig i huvudet

eller rättare sagt Disney tog inom lät honom spela dialog och betalade för att han var pank och missbrukare , men dom ämnade inte använda hans dialog dom ville bara att Cliff Edwards inte skulle vara helt utan pengar

Många av de äldre personalen på Disney hade förstålningen soft spott för honon :'(

Cliff Ewards förlorad det mest av vad han tjänat när han var stor kändis på 30 och 40 talet genom spelmissbruk och drager( och show girls n) , men mot slutet av sitt liv vara Edwards en sorglig nergången syn, Han begravdes i en fattigmans grav utan att myndigheterna a visste att han varit känd, dock fick Disney reda på det och gav honom en mer värdig viloplats några år senare

Skokaka

Citat från: Lillefot skrivet 28 juli 2025 kl. 14:16:20Tyvärr somnade vår äldsta katt in under natten. Min lillebror hittade honom bakom en fåtölj, stilla och livlös.

Hade förberett mig på det värsta, då han var gammal och visade tecken dem senaste dagarna på att han inte mådde bra. Men det gör förstås inte förlusten mindre sorglig. :'(

Så om ni ursäktar så tänkte jag ta lite tid för att hantera och bearbeta det.
Beklagar sorgen.

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 28 juli 2025 kl. 21:17:55Varesig han vill eller inte, han lyckades inte nå någon överenskommelse med Disney 
han blev nog erbjuden små potatis( för honom)

Lilla My

Citat från: BPS skrivet 28 juli 2025 kl. 18:53:19Men att folk har börjat prata om honom som att han är död gör inte saken bättre...
Man kan sörja att en artist etc. kliver ned från scenen och ha medlidande för deras hälsa utan att det betyder man sörjer som om de vore avlidna. Speciellt om man själv har/haft släktingar med t.ex. demens och kan ha medlidande för hans närvarande också. Demens är en pissig sjukdom men den är värre för de närstående när personen själv är i livet.

gstone

Citat från: gstone skrivet 28 juli 2025 kl. 21:26:00Fast tydligen spelar Ckiff Edward Bejamin syrsa efter att han blivit gamla och virrig i huvudet

eller rättare sagt Disney tog inom lät honom spela dialog och betalade för att han var pank och missbrukare , men dom ämnade inte använda hans dialog dom ville bara att Cliff Edwards inte skulle vara helt utan pengar

Många av de äldre personalen på Disney hade förstålningen soft spott för honon :'(

Cliff Ewards förlorad det mest av vad han tjänat när han var stor kändis på 30 och 40 talet genom spelmissbruk och drager( och show girls n) , men mot slutet av sitt liv vara Edwards en sorglig nergången syn, Han begravdes i en fattigmans grav utan att myndigheterna a visste att han varit känd, dock fick Disney reda på det och gav honom en mer värdig viloplats några år senare
källa
https://cartoonresearch.com/index.php/cliff-edwards/