Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Sorgligatråden

Startat av Historielektions Soveren, 20 januari 2023 kl. 14:37:54

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 26 november 2023 kl. 17:53:09Disney är dömda det går dåligt för Önskan både penga mässigt och kritiskt  :'(
Disney är inget indieföretag de klarar sig alltid och en enskild film kan inte köra ner dem.

Lilla My

Citat från: gstone skrivet 26 november 2023 kl. 17:53:09Disney är dömda det går dåligt för Önskan både penga mässigt och kritiskt  :'(
Disney är ett multimiljonföretag. De har haft dåliga filmer förut. 

Daniel Hofverberg

Är det inte på tok för tidigt att bedöma hur Önskan kommer att gå ekonomiskt...? Den hade ju trots allt premiär för bara några dagar sedan i USA, och har inte haft premiär än i de flesta andra länder i världen - och de flesta går ju på bio på helgen, varför vi inte ens vet publiksiffrorna för den första helgen i USA än.

Även bland kritiker finns ju inga andra länder än USA att titta på än, så även där bör man vänta innan man kan dra någon säkrare slutsats.

Men även om filmen skulle bli en totalflopp och gå med extrem förlust, så är det ändå bara en droppe i havet för ett gigantiskt företag som Disney - det lär knappt bli märkbart på bokslutet...

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 26 november 2023 kl. 20:46:02Men även om filmen skulle bli en totalflopp och gå med extrem förlust, så är det ändå bara en droppe i havet för ett gigantiskt företag som Disney - det lär knappt bli märkbart på bokslutet...
Hut tänker du att dom ska återvinna förlusterna ?
Med Mufas(2024) eller Snövit(2025) ?
Själv tcker jag det verkar nästan granterat att Insidan Ut 2 blir en kassasuccé se dom lär återvinna förlusterna  på den.
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 27 november 2023 kl. 20:09:00Hut tänker du att dom ska återvinna förlusterna ?
Med Mufas(2024) eller Snövit(2025) ?
Själv tcker jag det verkar nästan granterat att Insidan Ut 2 blir en kassasuccé se dom lär återvinna förlusterna  på den.
Disney behöver ju dock egentligen inte återvinna förlusterna de klarar sig ju ändå så stort som de har blivit nu. Det är ju inte direkt ett litet familjeföretag längre.

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 27 november 2023 kl. 20:10:15Disney behöver ju dock egentligen inte återvinna förlusterna de klarar sig ju ändå så stort som de har blivit nu. Det är ju inte direkt ett litet familjeföretag längre.
Önskan var dyr at göra ;)

Och en annorlunda värld gick också med storförlust.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 27 november 2023 kl. 20:27:46Önskan var dyr at göra ;)
Men inte dyr jämfört med Disneys totala omsättning på ett år - i jämförelse med det är den nästan gratis...

Det är som sagt ett enormt företag vi talar om, som dessutom sysslar med mycket mer än bara film.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 27 november 2023 kl. 21:08:23Men inte dyr jämfört med Disneys totala omsättning på ett år - i jämförelse med det är den nästan gratis...

Det är som sagt ett enormt företag vi talar om, som dessutom sysslar med mycket mer än bara film.
en annorlunda värld gick också med stor förlust.

Det ser ser bister ut ut för Disneys animatiom del :(

Lilla My

Citat från: gstone skrivet 27 november 2023 kl. 21:15:53Det ser ser bister ut ut för Disneys animatiom del :(
Att Disney halkar efter lite kan ha att göra med att konkurrensen är just nu extrem när det kommer till animerade filmer. Både de stora företagen men också indie-företagen släpper gudomligt bra filmer de senaste åren. Disney är fortfarande de största men de har hård konkurrens.

Bara positivt i mina ögon - hård konkurrens är bra, för de stora företagen. Disney har behövt en ögonöppnare länge nu att de inte kan publicera exakt vad som helst och förvänta sig att det går hem varje gång.. Nu gör de visserligen fortfarande det tyvärr, Disney kommer alltid sälja. Även när de säljer "dåligt" så säljer de bra, och även filmer som generellt får totalflopp säljer BRA - bara för att det är Disney. Folk går och ser Disney-filmer på bio även om de fått värsta recensionerna. För det är Disney.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 27 november 2023 kl. 21:15:53en annorlunda värld gick också med stor förlust.

Det ser ser bister ut ut för Disneys animatiom del :(
Men om Önskan går med vinst eller förlust är alldeles för tidigt att avgöra redan nu, när filmen inte ens haft premiär i något land utanför USA än...

Även i USA är det ju nätt och jämnt en helg som filmen gått, vilket heller inte är så mycket att spela på.

Citat från: Lilla My skrivet 27 november 2023 kl. 21:22:34Bara positivt i mina ögon - hård konkurrens är bra, för de stora företagen.
Ja, konkurrens är alltid bra; oavsett vad det gäller.

Lilla My

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 27 november 2023 kl. 21:25:15Ja, konkurrens är alltid bra; oavsett vad det gäller.
Är dock mindre bra för indie-projekt om konkurrensen är för stor. När det kostar tid och pengar för att skapa något med passion bakom som sedan blir överskuggad av Disney's 560'e film om en prinsessa som är missnöjd med sin lott är det bara sorgligt (säger inte att detta händer nu med Wish utan med generellt).

Disney går med förlust - En dropp i Nilen som de kan skratta åt och sedan fortsätta med sina filmer.
Indie-projektet går med förlust - Konkurs, eller övriga projekt som kunde bli fantastiska får skrotas.

gstone

Jag är rädd att folk inte gillar mig :-\

gstone

Skokaka

Jag glömde att säga detta, men typ i början av månaden så blev jag sjuk. Jag hostar, nyser, har gul slem i halsen och det gör ont när jag sväljer. Det blev lite bättre nu i hela fall, men ändå...

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet  4 december 2023 kl. 21:45:00Jag glömde att säga detta, men typ i början av månaden så blev jag sjuk. Jag hostar, nyser, har gul slem i halsen och det gör ont när jag sväljer. Det blev lite bättre nu i hela fall, men ändå...
Det var trist att höra, men skönt att höra att du är på bättringsvägen...